Buitenwandlamp met bewegingssensor werkt niet

Ik heb hier een heel vaag probleem en komt er niet uit. Ik heb een nieuwe buitenlamp gekocht .et bewegingssensor en het volgende probleem is wanneer ik stroom op de lamp zet (via een wand schakelaar in de meterkast) gaat de lamp netjes aan en ook wanneer ie uitgaat loop ik er langs gaat ie netjes aan maar wanneer ik na 10min er langs loop doet de lamp het niet meer. Wanneer ik de stroom er weer afhaal in de meterkast (via wand schakelaar) en er weer stroom opzet doet de lamp het weer ook dus weer als ie uitgeweest is en ik er langs maar dus weer na 10min er weer langs loop werkt ie dus weer niet. Herhaal ik het proces weer werkt ie weer. Nu heb ik de lamp er af gehad en aangesloten op een stopcontact met een stukje snoer dan blijft ie gewoon weer werken gek genoeg. Wat kan dit zijn ? De vorige sensor lamp die ik had werkte perfect op de zelfde bedrading. Wat kan dit zijn ?

Wanneer de lamp na aansluiten wel op de bewegingssensor reageert en het is na 10 minuten nog even donker dan is de eerste conclusie dat de bewegingssensor defect is. Maar niet helemaal defect.

Maar er zitten 2 instellingen op. De tijd eerst zo kort mogelijk zetten en dan de gevoeligheidsinstelling controleren op werking.

Maar de lamp werkt wel goed als ik hem aansluit op een stukje snoer en dan in het stopcontact dan werkt ie perfect maar zodra ik hem weer buiten aansluit werkt ie even en na 10min niet meer terwijl hij via een stopcontact prima werkt.

Is het wel getest in het donker?

Na aansluiten gaat zo een lamp automatisch even aan. Dat is geen gevolg van de bewegingsmelder.

Teststand; op het zonnetje draaien.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Op 13 januari 2022 13:03:05 schreef Brightnoise:
Is het wel getest in het donker?

Na aansluiten gaat zo een lamp automatisch even aan. Dat is geen gevolg van de bewegingsmelder.

In het donker zelfde verhaal. Schakelaar staat aan en werk prima als ik er voorbij loop en na 10min werkt ie niet meer. Schakelaar uit en weer aan en werkt weer. Lamp ook al in het donker geprobeerd aan een snoer in het stopcontact en blijft gewoon doen dus ja waar ligt het dan aan ?

Op 13 januari 2022 14:37:59 schreef Hunebedbouwer:
Teststand; op het zonnetje draaien.

Heb er al aan lopen draaien maar maakt geen verschil helaas.

Al geprobeerd om fase en nul te wisselen? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iets uitmaakt, maar je weet maar nooit.

michien eens droog feunen omdat het nogal vochtig is buiten

en dan goed dichtkitten

vergeten

Golden Member

Senseo syndrome?
Ofwel een beroerde serie condensator (capaciteit) die de voeding verzorgt.
In de kou heeft die nog minder capaciteit.
Dat kan ook best in een nieuw apparaat gebeuren, dat spul komt toch vrijwel altijd uit China met navenante kwaliteit onderdelen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 13 januari 2022 13:01:28 schreef Richard Meijer:
Maar de lamp werkt wel goed als ik hem aansluit op een stukje snoer en dan in het stopcontact dan werkt ie perfect maar zodra ik hem weer buiten aansluit werkt ie even en na 10min niet meer terwijl hij via een stopcontact prima werkt.

Beetje rare vraag: hang de lamp buiten op en gebruik een verlengkabel voor de voeding. Werkt het dan wel? Misschien kom je een rare storing op het spoor.

(Bijvoorbeeld een stopcontact met een kastje waar krokodilklemmetjes aan zitten....)