Bosch vs Aeg

Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een AEG staande diepvrieskast van ergens een 25 jaar oud, geen enkel probleem mee.
Ik kan nu aan een jongere staande bosch diepvriezer komen, 7 jaar oud.
Ga ik hier op vooruit? Ik lees toch wat problemen met die bosch toestellen. Of valt dit wel mee?

Waarom iets vervangen wat nog werkt?

Dat is het hem nu net.
Een diepvries geeft zacht uitgedrukt wel wat overlast als deze defect valt.
Om dit te vermijden zou ik een jonger toestel aanschaffen.
Energieverbruik zal ook wel beter zijn.

Ik verwacht niet dat je AEG het zomaar begeeft, hier draait een Philips van 1978. En mn ouders hebben recent een kist verkocht van 1981.. Werkte nog prima. Ja hangt er vanaf wat je voor de kast moet betalen en wat is de reden van wegdoen bij de andere mensen??

Shiptronic

Overleden

Als je er niet mee gaat slepen en in een beschermde omgeving staan, kunnen die oude bijna niet stuk.

Hermetisch systeem, smeert zich zelf, en een passieve thermostaat. Als hij niet lekt kan er alleen een schakelaartje stuk gaan ;) Let op dat de isolatie overal nog goed is, sommige beestje zijn er een ster in om hem leeg te plunderen.

Dat deze het nog 5 jaar volhoud geloof ik wel, maar dat durf ik van een nieuwe niet te zeggen. Wat een bagger rotzooi maken ze tegenwoordig, je betaald alleen voor de Marketing helaas niet voor de engineering :(

En een merk zegt me ook al niets meer, iedereen koopt overal en plakt stikkers :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Toestel staat intussentijd bij mij in de garage. Heb nog niets beslist. Ik heb 120€ gegeven voor de Bosch, in nieuwstaat. De vorige eigenaars deden hem weg omdat ze voor inbouw gegaan zijn. het betreft een GSN28A21/02.

De Aeg is zo een oudere oko arctis.

120Eu is niet te duur, je zou eens met een verbruikmeter kunnen kijken welke zuiniger draait..