48OLED935 knipperend beeld de eerste 2 minuten+zijn hier schema's van?

Zoals het onderwerp al aangeeft, iemand dit al eens beleefd?

Nu het toestel is nog onder waarborg en staat op het werk in de werkplaats. Ergens nieuwsgierig wat daar mee aan de hand kan zijn. Als het wat meer is dan "een los draadje" moet hij toch naar het service center, men kan de onderdelen erg moeilijk claimen.

Wat me nu ook opvalt: van die OLED 805 en 935 reeksen zijn blijkbaar geen schema's. Ook niet via de officiële kanalen.
Men vindt een schema van een TPM20.1, maar dan voor de LCD modellen. Lastig als het rond het OLED verhaal te doen is...

eens zoekken in voeding losse contakten en elcos vervangen ,op plekken waar het warm word zitten ze meestal .

effe bij vermelden dat die tv 3 maanden oud is. Niet wat snel voor slechte elco's?

Kabels controleren en reinigen, met name de flat cables, dat is vaak een oplossing bij veel oleds ongeacht het merk.
De nieuwe service manuals vanaf 2018 worden moeilijker om aan te komen, vanaf die periode is het via AYS niet meer mogelijk om de nieuwere manuals te downloaden. Die website wordt niet meer geüpdate.

De kabels van de videoverwerking naar de T-Con heb ik eerder meegemaakt dat die slecht contact gaven, ook in nieuwe toestellen. Leek hier niet te zijn.

In zo'n 48" al wel vier keer meegemaakt dat het toestel geïnstalleerd wordt, even later merkelijk donkerder beeld gaat geven, behalve in de AI modus.
Even later begint dat beeld bij koude start te knipperen. Ze zijn altijd naar het service center gestuurd en met vermelding "software-update" teruggekomen. Terwijl wij er de laatste software hebben opgezet.

Nu had ik met de feestdagen op de website van Toengel gelezen dat je een soort "OneButtonRecovery" kan doen (joystick naar omlaag en stekker in tot ledje gaat knipperen).
Toestel wist zich volledig en komt terug in fabriekssoftware; doet dus een downgrade.

Met dat te doen heb je in elke beeldpreset weer de normale maximum lichtsterkte. Geflikker lijkt ook weg te zijn, maar nog wat vroeg om dat zeker te weten.
Heb die procedure dus gevolgd en tot slot de laatste nieuwe software terug geïnstalleerd.

william, als de schema's bij AYS niet te vinden zijn, klopt idd wat je zegt, heb je een idee waar er nog ergens aan te komen?

Bedankt voor de link! De manual meteen bewaard.

Min of meer hetzelfde verhaal als bij Elektrotanya en die dingen... een beetje geluk hebben dat hij online komt.
Wel top, want ook hier weer staan toch nog delen van het SSB uitgetekend. In het verleden al veel plezier van gehad van dit soort manuals.

Niemand een idee wat tegenwoordig de "officiële" weg is, zoals het steeds met AYS het geval was?

Officieel zal er wel zijn maar alleen voor geautoriseerde bedrijven vermoed ik. Samsung heeft ook zo'n site waar ik graag eens zou rond willen neuzen.

Op 18 januari 2022 10:58:38 schreef william1967:
Officieel zal er wel zijn maar alleen voor geautoriseerde bedrijven vermoed ik.

Mja, dat was steeds AYS van zolang ik weet. De gewone sterveling krijgt hier geen toegang toe... Buiten waarborg zeker hoort een dealer toch zulke toestellen te kunnen herstellen.
De baas eens wat laten roeren bij Philips. Hij weet er al van. Benieuwd wat er van gaat komen.