Transistoren

Op 17 januari 2022 21:31:56 schreef Mxtheo:
Monitor Audio RX8

Ah,

Daar komen mijn FB825 makkelijk overheen qua afmetingen, gewicht, en vermogen... ;) (en ze klinken waarschijnlijk ook beter)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Dat weet ik wel zeker, een klasse of drie (minstens) beter! Momenteel heb ik 2 van deze staan. Ben van groot naar klein gegaan, zelfbouw Philips 3 weg met Bombardon woofer, Quad ESL55, B&W DM2A, B&W 801, B&W 802 en de B&W DM7 met Kevlar cone-passive radiator-T27 tweeter* én faselineair :-) Driven by the good old Quad 303 end-amp.

* Ik heb nieuwe diafragma's geplaatst op de tweeters, een had ik door een stomme fout opgeblazen, letterlijk, er ontsnapte rook. De 'nieuwere' DM7 mk2 heeft een elektronische beveiliging die foolproof is. De DM7 doet het met 2 zekeringen.....
https://speakerrepairshop.nl/nl/instructies/vervangen-van-een-diafragm…

Heb nu transistoren besteld op ebay de 2sj118 en de 2sk413 van polida2008.
Lees nu helaas hier op het forum slechte review over hem ?

Weet iemand nog een ander adres?
Of misschien een andere type transistor?

Wil mijn Asr emitter graag weer tot leven wekken.

maartenbakker

Special Member

Op 15 januari 2022 21:13:02 schreef jerome:
2sj162 en 2sk1058 ga je vinden.

Als dit correcte vervangers zijn, heb ik ze liggen (in de webshop, tweede link in mijn signature).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt voor de reactie dat type werd ook op een ander forum gemeldt maar was geen vervanging. Ik heb asr gemaild en die kwamen met de volgende versies als vervanging.

IRFP240 / IRFP9240
2Sj201 / 2SK1530

Heb je die toevallig ook? ?

maartenbakker

Special Member

Nee helaas niet.. Je zou eens bij Display (hf-electronics.nl) kunnen kijken, of ze even mailen of bellen als ze niet op de site staan (ze hebben een aantal audiotorren van de site gehaald om scalpers te ontmoedigen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."