Relaisbord doet het niet

Beste mensen,

Het volgende, ik kan met 1 afstandsbediening mijn gehele multimedia systeem bedienen, werkt opzich allemaal prima maarrrrr...... Alleen m'n 5.1 set is hey enige wat nog op IR werkt. Voor volume geen enkel probleem maar als ik alles aan of uit schakel komt deze vaak niet mee.

Dus blijft m'n 5.1 systeem aan staan en als ik alles aan doe gaat het gemis weer uit, hoop geklooi dus.

Dit wou ik vrij simpel oplossen, mijn Nvidia Shield wat het hart van de gehele installatie is en ook de afstandsbediening die alles bedient heeft 2 usb poorten waarvan ik kan kiezen of deze mee uit gaan als ik de boel uit doe.

Daar heb ik een arduino relayboard aan gehangen welke zou moeten schakelen op 5v.

Niet dus, labvoeding erbij, ook niet.
Wat mis ik hier?
Als ik 5v op vcc + in zet en ground dan moet het relay toch schakelen?

Niks.... Maar bump ik de spanning op naar 12v rechtreeks op de spoel van het relais dan doet deze het wel en met 5v niet...

Dit is het bordje, heb er 2 en beide hetzelfde. Heb gekozen voor 1 met optocoupler, leek me beter ivm pieken van de spoel.

Zal wel 12VDC in moeten dan. En dan de "in" aansluiting hoog of laag maken, er zijn verschillende type te koop.

Ik denk dat je 5 volt permanent op de vcc moet hebben. En als je dan 5 volt op de in zet het relais gaat schakelen. Het relais op de foto heeft een vijf volt spoel.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op 18 januari 2022 17:33:37 (18%)]

Dit is de 5v versie.
Zo ook besteld.

Lees net iets over de "in" aan de massa hangen ipv 5v....ff checken

Het werkt!!

In moet dus aan de massa.