Behuizing Led Matrix

Bavelt

Golden Member

Omdat de Topics over behuizing al redelijk oud zijn, hier maar een nieuwe gepost.
Ik heb een leuk klokje gemaakt (die de tijd in tekst toont ipv de cijfers om de 5 minuten).

Dat doe ik met 4 LED matrixen van 8 *8, gemonteerd op 1 print.
Afmetingen 13 * 3,5 cm.

(zie foto's voor een filmpje is de upload te groot)

Maar het valt niet mee om hier een passende behuizing voor te vinden.
Natuurlijk zou je iets met hout kunnen maken, maar dan zit je met de afwerking, etc.
De afmeting van het kastje zou dan iets van 14 * 4 * 5 cm moeten zijn.

Wellicht dat iemand weet waar je zoiets zou kunnen kopen?

[Bericht gewijzigd door Bavelt op dinsdag 18 januari 2022 23:37:14 (11%)

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Arco

Special Member

Je kunt bij Hammond kijken die hebben veel kastjes in die maten, bijv deze:
(bovenplaat kun je eruit schuiven en vervangen door rood persplex)

https://www.hammfg.com/files/products/1455/1455-black-with-closed-bezels.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
KGE

Golden Member

Een filter voor de LED (en ook VFD) displays ontbreekt vaak bij allerlei projectjes die ik op het internet voorbij zie komen. Het verbeterd het contrast enorm en zorgt ook voor een afgewerkt uiterlijk. Bij meerkleuren displays wordt dit natuurlijk lastig maar dan kan een mat(glas) filter ook voor verbetering zorgen.

Tegenwoordig worden er veel 3D-geprinte behuizingen toegepast. Vaak heeft iemand wel een kennis (of een kennis van een kennis) die zo'n apparaat heeft en die een beetje handig is met tekenen. Een passende behuizing is dan zo gemaakt.
Ook even zoeken op het internet levert vaak op dat iemand al een behuizing bedacht heeft (Thingiverse) en kun je dat ontwerp zo gebruiken en/of (laten) printen.

Sjoerd Kreyns

Golden Member

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Rode perspex werkt alleen maar voor de rode leds. Straalt ook weer heel veel jaren 80 uit. In dit project wordt een filter gebruikt (bijna naar volledig onderaan scrollen). Persoonlijk vind ik dat een stuk esthetischer. Bruikbaar voor meerdere kleuren.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Ik heb van een geannuleerd project nog een stapel strapubox rood over. Handig dat het rood doorschijnend is, hoef je geen display venster te gebruiken en een rechthoekig gat zagen.
Als je interesse hebt moet je me maar een pm sturen, stuur ik het kastje toe.

Bavelt

Golden Member

Op 19 januari 2022 13:42:54 schreef 2N3055:
Ik heb van een geannuleerd project nog een stapel strapubox rood over. Handig dat het rood doorschijnend is, hoef je geen display venster te gebruiken en een rechthoekig gat zagen.
Als je interesse hebt moet je me maar een pm sturen, stuur ik het kastje toe.

Fijn aanbod! Die 124 lengte zal echter nét te kort zijn; de print met displays is nl 128 mm, daar kan ik ook niks afhalen.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Bavelt

Golden Member

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Bavelt

Golden Member

Op 19 januari 2022 05:46:17 schreef KGE:
Een filter voor de LED (en ook VFD) displays ontbreekt vaak bij allerlei projectjes die ik op het internet voorbij zie komen. Het verbeterd het contrast enorm en zorgt ook voor een afgewerkt uiterlijk. Bij meerkleuren displays wordt dit natuurlijk lastig maar dan kan een mat(glas) filter ook voor verbetering zorgen.

Tegenwoordig worden er veel 3D-geprinte behuizingen toegepast. Vaak heeft iemand wel een kennis (of een kennis van een kennis) die zo'n apparaat heeft en die een beetje handig is met tekenen. Een passende behuizing is dan zo gemaakt.
Ook even zoeken op het internet levert vaak op dat iemand al een behuizing bedacht heeft (Thingiverse) en kun je dat ontwerp zo gebruiken en/of (laten) printen.

Ik heb die Thingiverse gezien tijdens de speurtocht. Maar geen enkele ervaring in het (laten) printen van behuizing.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..

ik zeg ook 3D printen. kan je het helemaal precies op maat maken.