Nog stroom op afstand bedienbare stopcontacten na uitzetten?

wrs de voeding in die apparaten welke nog een laatste hik geeft en zo de relais nog laat schakelen tot de buffer elco's leeg zijn. als dat zo is, dan gebeurt dit 1x na uitschakelen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lucky Luke

Golden Member

Wat ook zou kunnen, is dat ze wel met een relais schakelen, maar dat er een snubber over de relaiscontacten staat, en dat daardoor een beetje lek is.

(Of een triac met een snubbernetwerkje eroverheen).

Als je die snubber weghaalt, branden waarschijnlijk de relaiscontacten (op kortere of langere termijn) aan elkaar vast, dus da’s geen handige oplossing.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Op 19 januari 2022 10:06:45 schreef martist:
Logisch. Ik ga dat even proberen.

Anders bestel ik wel een paar Brennenstuhl contactdozen met afstandsbediening.

Mijn dank is nog steeds groot. :)

Edit: dan zijn ze echt gemaakt in Polen.

Spul van Brandnetelstoel is echt niet beter van bouwkwaliteit. Als je geluk hebt schakelen ze net even op een andere manier, maar je hebt ook best kans dat ze ongeveer hetzelfde doen.

Als het aan de snubber ligt, zou je in plaats van een condensator, een VDR over de relaiscontacten kunnen plaatsen, die lekken denk ik minder stroom dan een condensator. Of simpelweg een wat lagere condensatorwaarde nemen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 19 januari 2022 21:10:39 (19%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."