Siemens B32237 5000s10KV vervanging

Beste,

Ter vervanging van een condensator van een weideklok (schrikdraad apparaat) ben ik opzoek naar onderstaande vervanging.

Echter vind ik deze nergens met de juiste specs.. Kan wellicht 1 van jullie me helpen welke hiervoor ik kan gebruiken?

Alvastdank.

Tidak Ada

Golden Member

Zou je niet eerst de spinrag weghalen? Dat kan een aardige kruipweg vormen >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Ik gok op 5n (4n7 mag ook) 10kV. Wel een behoorlijk hoge spanning en wonderlijk dat ze die ooit in MKT gemaakt hebben. Ik zou aan KP/MKP denken maar om die in 10kV te vinden zal ook nog wel een klusje zijn.

Of een stapje terug: zijn ze inderdaad stuk?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 19 januari 2022 11:47:21 (10%)]

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 januari 2022 11:36:04 schreef Tidak Ada:
Zou je niet eerst de spinrag weghalen? Dat kan een aardige kruipweg vormen >:)

Dit was gelijk na het openen... Is nu allemaal netjes schoon gemaakt voor ik de nieuwe er op soldeer :)

Op 19 januari 2022 11:46:31 schreef maartenbakker:
Ik gok op 5n (4n7 mag ook) 10kV. Wel een behoorlijk hoge spanning en wonderlijk dat ze die ooit in MKT gemaakt hebben. Ik zou aan KP/MKP denken maar om die in 10kV te vinden zal ook nog wel een klusje zijn.

Of een stapje terug: zijn ze inderdaad stuk?

Heb je wellicht een linkje/voorbeeld van een?

Deze kun je bestellen bij Koltec in Breda onder het bestel nummer 135-40295.

Als ik bekijk is het een apparaat uit de Vulkan serie een SE300 ?

Op 21 januari 2022 13:56:15 schreef Dob93:
[...]

Dit was gelijk na het openen... Is nu allemaal netjes schoon gemaakt voor ik de nieuwe er op soldeer :)

[...]

Heb je wellicht een linkje/voorbeeld van een?

Nouja, niet van een exact passende dus. Als ik er ook met zoekwerk niet aan zou kunnen komen dan zou ik in plaats van een enkele 5n 10kV condensator, 2 pulsvaste van 10n 6kV in serie zetten: https://www.tme.eu/nl/details/fkp1-10n_6000_10%25/polypropyleen-conden…

Maar als je bij Koltec de originele kunt krijgen of als een andere leverancier toch iets van 10kV heeft liggen, is dat wel een stuk makkelijker.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 januari 2022 14:58:38 schreef brabander:
Deze kun je bestellen bij Koltec in Breda onder het bestel nummer 135-40295.

Als ik bekijk is het een apparaat uit de Vulkan serie een SE300 ?

Het is inderdaad een uit de SE300 reeks!

Ik heb even met Koltec gebeld maar met het nr 135-40295 kom ik uit op een keramische condensator van 2,2nF 15KV. is dit dan wel geschikt?

Die van mij is 5nF en 10KV. parralel monteren? Hoor graag!

Van 2,2n moet je er 2 parallel zetten en dan kom je eigenlijk nog iets te laag uit. 15kV is opzich prima.

Mogelijk heeft Koltek dus een beter passende vervanger, eventueel kunnen ze dat opzoeken op het typenummer van het apparaat zelf.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 2 februari 2022 19:15:26 (39%)]

Henry S.

Moderator

Op 21 januari 2022 18:36:04 schreef maartenbakker:
Als ik er ook met zoekwerk niet aan zou kunnen komen dan zou ik in plaats van een enkele 5n 10kV condensator, 2 pulsvaste van 10n 6kV in serie zetten: https://www.tme.eu/nl/details/fkp1-10n_6000_10%25/polypropyleen-conden…

Vergeet dan niet twee passende weerstanden er bij te zoeken ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Vereffeningsweerstanden? Zou dat in dit geval nodig zijn of verdeelt de spanning zich zuiver naar de capaciteit van de condensatoren aangezien het om AC/impulsgebruik gaat?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 2 februari 2022 20:47:55 (13%)]

Toch maar toepassen. Als de de spinnen weer aan het knutselen slaan, dan heb je zomaar een weerstand van spinnendraad parallel aan een van de condensatoren staan.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl
McAwesome

Golden Member

Belgium is primarily known for the saxophone, mediocre chocolate and world class paedophilia. - Go woke, get broke.
jerome

Golden Member

10nF a 10kV kan ook. Dan maar 1 nodig ter vervanging van die 2.