Tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest (nog steeds druk met de bouw van mijn huis), maar loop nu tegen een elektrisch probleempje aan welke ik benieuwd ben of dit te testen is.
Zakelijk maken wij gebruik van Pepperl+Fuchs KFA6-SR2-Ex2.W.IR
Deze hebben alleen verkeerd geschakeld gezeten waardoor er waarschijnlijk het fenomeen van plakkerige contacten is opgetreden (opgebouwd).
De enige manier waarop we dit in het veld hebben kunnen constateren is doordat als er op de kaart werd getikt deze weer 1 of meerdere switchingen maakte en hierna weer vast liep.
Nu heb ik er een aantal op mijn bureau liggen (7) en ik vroeg me af of dit gedrag gesimuleerd kan worden door de relay uit te solderen en op een test schakeling te laten switchen (en hiermee dus vast te stellen dat het daadwerkelijk de relay is).
Heb hier en online gezocht, zie wel hoe je een relay kunt doormeten, maar als de contacten NO zijn meet je niks.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht ook of het dus kan.
Dus een soort simpele test bench waarbij je om de halve seconden van stand wisselt indien de output van het betreffende signaal hoog is in combinatie met de input gegeven.
Ben benieuwd (mocht ik ergens iets online gemist hebben dan lees ik me graag verder in).
Alvast bedankt voor jullie input