Sticky Relay - Test Circuit mogelijk

Tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest (nog steeds druk met de bouw van mijn huis), maar loop nu tegen een elektrisch probleempje aan welke ik benieuwd ben of dit te testen is.

Zakelijk maken wij gebruik van Pepperl+Fuchs KFA6-SR2-Ex2.W.IR
Deze hebben alleen verkeerd geschakeld gezeten waardoor er waarschijnlijk het fenomeen van plakkerige contacten is opgetreden (opgebouwd).

De enige manier waarop we dit in het veld hebben kunnen constateren is doordat als er op de kaart werd getikt deze weer 1 of meerdere switchingen maakte en hierna weer vast liep.

Nu heb ik er een aantal op mijn bureau liggen (7) en ik vroeg me af of dit gedrag gesimuleerd kan worden door de relay uit te solderen en op een test schakeling te laten switchen (en hiermee dus vast te stellen dat het daadwerkelijk de relay is).

Heb hier en online gezocht, zie wel hoe je een relay kunt doormeten, maar als de contacten NO zijn meet je niks.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht ook of het dus kan.
Dus een soort simpele test bench waarbij je om de halve seconden van stand wisselt indien de output van het betreffende signaal hoog is in combinatie met de input gegeven.

Ben benieuwd (mocht ik ergens iets online gemist hebben dan lees ik me graag verder in).
Alvast bedankt voor jullie input

Ha Sebastiaan06,

Onder welke conditie gebruik je het relais AC of DC en dan groot signaal of klein signaal ?
Je kunt je schakel contacten alleen gebruiken onder de zelfde conditie, waar mee ik bedoel je kunt een AC 230 V 2A relais ( als die daarvoor is gebruikt ) niet testen met een DC 24 V spanning !
Wat heb je in de toolbox aan meetapparatuur ?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Als het redelijk consistent is dan kan je hem gewoon 1x laten schakelen, eindigend in de "uit" stand en als je dan meet moet je NO contact ineens "closed" meten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Je bedoeld meer wat er ergens in de verhuisdoos ligt opgeslagen... :)
Daar is ergens mijn scope, MM, PSU en veel dozen met "spul".
Kan alles in elkaar bouwen, moet alleen even zoeken.

De relays schakelen 24V (Deze kan ik met mijn PSU simuleren).
Relay zijn: takamisawa - JS12-K, welke met mijn 2de kanaal aangestuurd kan worden.

Als ze aan gaan kunnen ze soms meerdere keren schakelen, soms zelfs een uur, maar soms ook maar 1 keer. Hierna blijven ze kleven aan 1 zijde.