Servo aansturen

Beste Co-ers.
Dit is een micro servo en deze heeft 3 aansluitdraden (wit-zwart-rood). Nu ben ik op zoek naar een schakeling om deze servo te kunnen bedienen van links naar rechts en omgekeerd.

Servo S15JST, 1,5 gram
Artikel nr.: 00406 Deze lineaire servo onderscheidt zich door de uiterst geringe afmetingen. Met een gewicht van slechts 1,5 gram en afmetingen van 19 x 15 x 7 mm past de servo in de kleinste modellen. De servo beschikt over een JST-stekker. Kabellengte: 10 cm. TECHNISCHE GEGEVENS: - Spanning 3,7-5V - Stelkracht: 0,2 kg / cm - Gewicht 1,5 gram - Nylon tandwielen

Zolang ik weet hoe ik moet liefhebben, weet ik dat ik nog leef.

Dat kan je met een servo tester doen.
Zoek maar eens op "servo tester schematic".

dat is reeds gebeurd en hij gaat niet tot op het einde, zelf wanneer ik hem bijstel met de pot-meter.

Ik denk dat de sturing die ik gebruik niet overeenstemt met de sturing die nodig zou kunnen zijn. En daar over vind ik geen gegevens. Moet er misschien een andere methode gebruikt worden, ik weet het niet. Wie kent dit soort servo?

Sine

Moderator

Die zal ook niet tot het einde gaan, schuif (en draai overigens ook) -potmeters hebben een dood stukje aan het begin en einde.

Officieel moet je een servo aansturen met een 1-2 ms signaal. Ouderwetse (draaiende, met zo'n armpje) servos kunnen met dat bereik dan 180 graden draaien.

Maar vervolgens kwam men er achter dat het eigenlijk super simpel is om de servo een iets grotere slag te kunnen laten maken. Vervolgens is men daar gebruik van gaan maken en men is het normaal gaan vinden om signalen van 0.5ms tot 2.5ms te sturen.

Kennelijk gebruikt jou servo-ding een iets groter bereik dan wat jou servo-tester kan leveren. Tja. Wat doe je er aan? Zelf een signaal maken?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 20 januari 2022 18:35:05 schreef Chris ghislain:
Beste Co-ers.
Dit is een micro servo en deze heeft 3 aansluitdraden (wit-zwart-rood). Nu ben ik op zoek naar een schakeling om deze servo te kunnen bedienen van links naar rechts en omgekeerd.

Lees dit eens door als je wil.

https://www.circuitsonline.net/artikelen/view/48

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Lambiek, dat is nu eens leerrijk. Daar ga ik mee aan de slag.
Aan alle Co-ers bedankt voor de vele reacties.

Lambiek

Special Member

Op 21 januari 2022 10:30:48 schreef Chris ghislain:
Lambiek, dat is nu eens leerrijk. Daar ga ik

Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders horen we het wel. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

MJN ,Bedankt is ook heel bruikbaar.

Mjn, dit is de info waar ik op zoek naar was. Intussen ben ik reeds aan de slag en komt mijn project ok. Bij deze wens ik iedereen te bedanken voor jullie tussenkomst.