Kun je in Eagle met een script een group verplaatsen?

fatbeard

Honourable Member

Net op het moment dat je bedenkt hoe het allemaal simpeler zou kunnen loop je tegen iets aan wat zelfs niet in de handleiding of helpfile staat...

In een script kun je een group definiëren, no problem.
In een script kun je ook dingen (die een naam hebben) verplaatsen, no problem.
Maar hoe verplaats je in een script een group?

De achtergrond: ik maak met een script een library aan met daarin symbols, packages en devicesets.
De gegevens voor de packages zijn alleen soms niet zoals ze moeten zijn: verschoven, verdraaid en/of gespiegeld; de onderlinge afstanden/hoeken/lagen kloppen gelukkig wel.
Alle elementen stuk-voor-stuk corrigeren is wel te doen, maar ongeveer net zoals het wel te doen is om de tour de france op een vouwfiets uit te rijden...

Als het niet kan, ook goed; het is alleen zoooveel tikwerk...:S

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Er is een ULP: "pickup" . Daarmee kan je in het schema een groep defineren en die onderdelen zijn in je board file dan ineens geselecteerd om te verplaatsen.

Mogelijk kan je daar wat van afkijken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

_/-\o_ EXACT wat ik nodig had, DANK! _/-\o_

Het blijkt bij naspeuren toch ook in de helpfile te staan; alleen indirect, op een wat onlogische plek aan het eind van het MOVE commando:

En dat is dus de enige plek waar deze syntax wordt getoond (en zoals gebruikelijk niet uitgelegd |:() maar het blijkt ook te werken met andere commando's.
Scheelt me een TON aan tikwerk en uitpluizerij. :)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Da's de lol van iets in de groep gooien. Allicht dat iemand iets heeft gezien of kent wat behulpzaam is.

Ja, dat is met veel handleidingen zo. Als je weet hoe het moet, dan kan je het vinden.

Nikon-camera handleidingen zijn een perfect voorbeeld. "Druk op het &^*&^ knopje om de &^*&^-functie te activeren". En niets van beschrijving wanneer je die functie zou willen gebruiken of wat het doet. Als je het weet is het logisch, maar als je het niet weet helpt het helemaal niets.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het is ook wel een gevolg van een Engelse handleiding van een niet Engelse fabrikant.
Ik heb het vaker meegemaakt met Duitse producten. Een zeer uitgebreide Duitse handleiding waarin alles uitentreuren behandeld is en een heel summiere Engelse beschrijving.

Cadsoft is zo'n Duits bedrijf. Misschien zijn er op het internet nog wel Duitse handleidingen te vinden.
Ik verwacht niet dat Autodesk veel heeft veranderd in ulp, dus een Duitse handleiding, als die er is, zal beslist nog actueel zijn.

reading can seriously damage your ignorance