Samsung vaatwasser deurrubber onderkant

Mijn Samsung DW-BG770 B is gerepareerd, hij stopte steeds mid wasbeur en sprong open. Monteur heeft 'm bekeken en geconcludeerd dat het deurslot vervangen moest worden.
Na deze reparatie bleef get probleem bestaan en kwam de monteur terug. Hij zag toen pas dat het rubber aan de onderkant van de deur is versleten, deze repareren lost het probleem op. Maar dat rubber is niet meer leverbaar.

Kan iemand mij helpen, welke rubber zou daar passen of weet je een aftermarket fabrikant die deze rubbers nog wel maakt?

Ik ben al 300 euro kwijt voor een reparatie die mij niet verder helpt. Ik hoop dat ik het rubber nu toch ergens kan vinden zodat ik geen hele nieuwe vaatwasser hoef te kopen.

Samsung maakt de vaatwassers niet zelf maar koopt ze in, mss ander merk die dezelfde levert?

DD61-00382A dit is het nr. van de afdichting.

Ikben er niet achter kunnen komen wie deze maakt, heb alleen websites gevonden die het onderdeel niet leverbaar hebben. Een ervan heeft een typenummervoor het deurrubber aan de onderkant DD61-00382A. Als ik daar verder op zoek vind ik niemand die het verkoopt.

Fabrice, jammer maar helaas dit is eigen Samsung bouw en dacht ook de laatste.
Jammer dat je ooit voor een Samsung vaatwasser heb gekozen want het was geen goed product. Samsung is goed in telefoons en TVs maar witgoed kunnen ze niet bouwen.

Nu is rubber stuk gegaan doordat je veel te veel vet in dat ding mikt en daarnaast te lage temperatuur gebruikt voor afwassen.. Zet rubber enorm van uit

Via normale leveranciers is er niets meer van te krijgen, maar dat was bekend en al net na garantie.

Ik zou de deurslot retourneren, want voor 300 Euro heb je al een nieuwe vaatwasser!! Wat een bedrag.. ik durf het niet te vragen..Wat een prutser...

Nu ff 5 min gegoogled en kwam hierop uit:https://www.ebay.com/itm/353606141637?_trkparms=ispr%3D1&hash=item…

Heb recent nog vaatwassers van samsung gezien in de winkel.

Klopt, maar die komen vaak uit andere fabrieken.. Bosch achtig??

Ik heb al bij 6 verschillende webshops die zeggen het onderdeel op voorraad te hebben besteld in binnen en buitenland. Allemaal hebben ze het onderdeel uiteindelijk niet.

Weet iemand hier mij te vertellen of ik zelf iets kan klussen van een ander onderdeel dat er op lijkt? Ik wil graag deze vaatwasser weer werkend krijgen want geld voor een nieuwe heb ik niet.

De Ebay link al geprobeerd?? Die zegt er 2 beschikbaar te hebben

[Bericht gewijzigd door smd op 28 januari 2022 18:58:14 (39%)]

De samsung vaatwassers zien er Bosch makelij uit.

Deze niet, kijk maar eens op alle onderdelen, staat de bekende part no van samsung op en zelfs groot op de print.. Deurrubber van deze vaatwasser rijmt en dicht er niet op bij Bosch..

Daarnaast aangegeven waar je hem kan kopen maar TS vind het te moeilijk, of geen zin??

Nee hoor, heb overal geprobeerd te bestellen. Soms lijk je een bestelling te kunnen plaatsen maar uiteindelijk gaat de levering niet door en krijg je je geld terug. Samsung zelf verkoopt alleen de deur en nooit het rubber, dat zou 240 euro zijn...

Vreemd, de leverancier op Ebay gevraagd en heeft ze nog liggen, dus geen contact mee gehad??