Voor een dimmer moet ik een gat bij hakken in de muur
Nou ja, als de stuclaag een soort van vast zit, is dan niet spannend. Oops van de aannemer na de muur gestuced en behangen te hebben: Oh, moest daar ook nog een WCD komen? Ja, die staat wel op tekening ja...
Ik heb een gaatje gezaagd en doorgeprikt naar de kamer ernaast. Die muur moest nog en het is dezelfde groep. Met beleid en een stofzuiger er naast... Zelfs als je het weet, dan zie je niet dat de volgorde van werken verkeerd was...
draadje bijtrekken is in het verleden geprobeerd.
Ik neem aan dat de poging bestond uit aan de bestaande bedrading een trekveer binden, daarmee de trekveer door de pijp trekken, een draadje extra eraan en dan weer terug? (even aangenomen dat je in de bestaande bedrading die paar cm speling wel hebt). Inderdaad, een draadje 'erbij' steken is een redelijk kansloze missie...
Heeft iemand een schema er voor, ik heb de 12F1822 liggen met touch optie
DK, ik dacht dat ik hier op een hobby forum zit, misschien heb ik me vergist
Het is een hobby forum 
Alle gekheid op een stokje... er komen ook genoeg mensen die wat beroepsmatig doen met 'draadjes'. En dat het 'hobby' is, wil niet zeggen dat je moet prutsen. Ik leef van professionele prutsers.
Ik zou het met een AVR oplossen. Brom genoeg op aanraak, dat kan (met wat protection) denk ik zo een pootje in. En dan een MOC<doe wat leuks> als schakelaar. En waarschijnlijk een 'condensator voeding': de uren dat daar spanning op staat zullen beperkt zijn.
Extra trekschakelaar in het armatuur is ook nog een optie.