Overspanningsbeveiliging

Ik ben bezig met een verdeelkast in huis te bouwen nu wil ik er een overspanningsbeveiliging in.
Zou er 2 willen in plaatsen. Een grof type net na de differentieel schakelaar en een fijn deze laatste komt net voor de domotica.
Daar als je een fijne plaats ook wordt aangeraden een grove te plaatsen.

Zijn er ergens tests te vinden dat enkele merken beter werken dan andere?

Of worden er bepaald merken aan- of afgeraden ivm de beter/minder werking?

Mijn voorkeur gaat uit naar types met vervangbare modules.
Na wat zoek werk heb ik gezien dat er wel wat prijsverschil onderling in zit, vandaar mijn vraag.

overspanning beveiliging na de aardlek, maar dus direct achter de hoofdzekingen? normaal zit de overspanning beveiliging direct achter de hoofdschakelaar, bij woonhuizen iig, bij grotere netaansluitingen zit er een voorbeveiliging tussen. je hebt obo, en dehnguard, phoenix onder andere, maar nog veel meer merken. een grove zou hoge stromen aankunnen, iets van 15-40kA.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Is het niet zo dat de afstand tussen overspanningsbeveiliging en gebruikers een bepaald aantal meters moet zijn ivm reactietijd van de overspanningsbeveiliging....
Overspanningsbeveiliging demonstratie met video van de firma Phoenix gehad in de jaren 90 > voor de verkoop natuurlijk.
Een overspanning ontladen deden de materialen prima, helaas ging apparatuur in rook op door de te korte kabel/afstand, de overspanning zat al in de apparatuur.
Was wel mooi om in slow motion te zien hoe het zich gedroeg incl. vuurwerk.