Draadloze deurbel aansluiten op bestaande deurbel

Hallo,

Ik zou graag mijn draadloze deurbel willen aansluiten op de ouderwetse deurbel. Onlangs heb ik dit huis gekocht en de oud bewoners hebben de kabel van de deurbel verwijderd. Er valt helaas ook geen kabel te leggen van de bel naar de knop.

Nu heb ik een draadloze deurbel van KlikAanKlikUit
(https://klikaanklikuit.nl/wp-content/uploads/Handleidingen/70086_1-ACD…)
Graag zou ik willen weten of ik de ontvanger kan aansluiten op een ouderwetse bel. (zie foto's) (stroom is geen probleem)

Ik moet eerlijk zijn dat ik totaal geen verstand heb van elektronica. Ik kan wel los solderen en ergens aan vast solderen etc. Maar wat welke transistor doet zou ik niet weten.

Is mijn wens mogelijk, zo ja wat zou ik dat moeten doen? Ik ben ook wel bereid om een ontvanger los te komen als die makkelijk aan te sluiten is op de "ouderwetse" deurbel.

Alvast heeeeel erg bedankt voor alle hulp!

Groetjes, Robbie

je hebt dus geen draad meer tussen bel en trafo zitten? dan kun je net zo goed die draadloze bel erop zetten, geen bedrade bel meer. evt een extra draadloze gong bijkopen nog. om alleen nog de beldrukker nog te gaan gebruiken maakt dan ook niet meer uit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb de beldrukker aangesloten op de verzender van die klikaanklikuit ontvanger. Die zit op het kozijn van de voordeur. Zie foto

Ik wil juist een ouderwetse bel gebruiken als geluid, omdat dit goed hard is en een mooi vol geluid geeft. Dus ik wil geen elektronische gong/bel.

[Bericht gewijzigd door robbou op vrijdag 28 januari 2022 21:40:30 (37%)

Dat zal niet eenvoudig wezen.
De speaker dien je te vervangen door een relais met gelijkrichter. Het relaiscontact vervangt de drukknop van de Friedland gong. Welk type relais daarvoor nodig is? Ik zou het niet weten.
Het hele binnenwerk van de ontvanger is niet galvanisch gescheiden van het lichtnet en kan dus tijdens gebruik onder 230V staan. Wees dus voorzichtig.

Over de luidsprekeraansluitingen: diode, condensator. En dan een transistor en een relais. En een stekkervoeding. Moet er wel een signaal van 1,4 volt piek of 2,8 volt pp over de luidspreker staan.

Op 29 januari 2022 22:33:02 schreef Brightnoise:
Over de luidsprekeraansluitingen: diode, condensator. En dan een transistor en een relais. En een stekkervoeding. Moet er wel een signaal van 1,4 volt piek of 2,8 volt pp over de luidspreker staan.

Ik laat het hoe het nu is. Ik weet niet wat een diodo, condensator, transistor en relais is. En ik heb niets om de volt te meten. Het lijkt mij verstandig om hier niet mijn vingers aan te verbranden :)

Toch hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Als ik het goed begrijp zit er nog wel een fysieke deurbel met een draadje naar binnen maar binnen houd het draadje op?
Dan kun je gewoon simpel kant en klaar basis zender en ontvangsetje kopen op aliexpres (of in europa als je het sneller wilt hebben)
Op de zender kun je dan je belknop aansluiten. Op de ontvanger zit gewoon een relais waarmee je de bel kan schakelen.
ik bedoel zoiets maar dan met een ontvanger met relaisbordje
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/communicatie-en-signalen/draadloos/…
Helaas zijn de klikaanklikkuit (kaku in de volksmond) versleuteld anders kan je die als zender gebruiken.
maar volgens mij hebben die ook ontvangers met relais waarbij je zelf kan kiezen wat je mee schakelt. Dus ook een oude deurbel.
Dat lijkt me de gemakkelijkste oplossing als je weinig kennis hebt.

[Bericht gewijzigd door brains op zondag 30 januari 2022 22:42:41 (21%)

Dankje! die 2 draadjes wat je ziet bij de bel zijn de draadjes van die zender van kaku. Die deurbel werkt met een relais. (zie foto)

Welke verzender en ontvanger van Ali? En hoe krijgt deze dan stroom? En moet ik die aan een arduino koppelen?