Miele G 4960 Vi Vaatwasser

Zekering zijn die ronde bruine dingen, schema van de print is niet te vinden hoor.

Er was inderdaad een zekering defect. Inmiddels vervangen door eenzelfde type/waarde maar lost het probleem niet op. Het is ook niet zeker of de “nieuwe” zekering nog heel is. Om hem te meten moet je hem er namelijk uithalen. Voor mij is het nu wachten op Miele helaas.

Zal duur gevalletje worden als er een print moet vervangen worden.

[Bericht gewijzigd door fabrice op woensdag 2 februari 2022 20:52:16 (43%)

jerome

Golden Member

En als de motor oorzaak is dat de printzekering tript, wordt dat beiden vervangen. Zal duurder komen dan een nieuw niet-Miele toestel.

Ik zal waarschijnlijk een interessante discussie krijgen met Miele. Een machine van 5 jaar oud.???

De eindtrappen op die stuurprint van die pomp gaan in kortsluiting liggen en die blazen die zekering op. De kans is vrij groot dat met zo'n nieuw printje (mocht je een sloper pomp vinden) en een nieuwe zekering de machine weer werkend hebt.
stuurprint + circulatiepomp kost je ex voorrijkosten en lonen sowieso meer dan een nieuwe. De G4960 was uiteindelijk een instapmodel...

HillBill, ik zou dit zeker aankaarten bij Miele, een schande dat je naar alle waarschijnlijkheid een kostenpost van plm 500-600 Euro heb..

Coulance regeling misschien? Tijd dat de machines 20j meegaan is verleden tijd

jerome

Golden Member

Geluk en pech doen ook mee. Autos zijn daar ook een schoolvoorbeeld van. Persoon X is heel tevreden over zijn voertuig en bij persoon Y begint de miserie net na de garantieperode met identieke wagen. Hier draait Miele vaatwas G1022SC al dikke 12 jaar en om de 2 dagen, zonder enig aarzelen of error ooit. Hou mijn hart vast, want morgen kan het zo ver zijn.

Op dit moment heb ik nog geen afspraak met Miele. Ze moeten het inplannen. Ik zal vandaag wel een bericht krijgen. Bericht volgt.

Op 3 februari 2022 20:17:49 schreef jerome:
Geluk en pech doen ook mee.

Klopt wat je hier zegt. Helaas gaan deze circulatiepompen wel héél erg vaak stuk om "pech" uit te spreken.

Wetende dat men die pompen reeds vanaf 2007(!!!!) gebruikt in veel Miele vaatwassers, is het voor Miele een schande te noemen dat versie 37 van bewuste pomp nog steeds niet deugt.

Men zou dan denken: als je als fabrikant goed genoeg weet dat je een onderdeel verdeeld hebt dat niet deugt, kom je klanten tegemoet en lever versie 65 inmiddels voor een fatsoenlijke prijs. Neen... dik 420€ klantprijs.
Ze kunnen er niet genoeg klachten over krijgen!

Miele zelf laten komen? Geen winkels in de buurt die electro herstellen.

De technische dienst van de keuken installateur zal langs komen dus kan het nog meevallen.

Sja Fabrice, dit is zeker een schande.. Miele moet zich schamen! Lekken die pompen niet dan zijn ze electronisch kapot.. En werkelijk, geen LOS onderdeel van leverbaar!!

Kijk eens naar de oude G series met de demonteerbare pomp.. Draaien nog na ruim 30 jaar!!

We zijn inmiddels een aantal dagen verder en vermaken ons met “de afwas”. De technieker suggereerde dat een aantal serienummers van onze vaatwasser in aanmerking zouden kunnen komen van een gratis vervanging van de circulatie pomp. Dit als gevolg van een mogelijke productie fout. Heb ik dit al niet eens eerder gehoord? We wachten dus even af.

HEEY!! Dat zou geweldig zijn!! Afwachten dan maar... Kan je dat lospeuteren wat er misgegaan is qua productie??

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 16 februari 2022 18:47:12 (36%)

defecte reserveonderdelen.is om te lachen

Hoogachtend vladimiroff

Misschien toch een laatste bericht van mij.
Uiteindelijk bleek dat onze machine niet in aanmerking kwam voor een gratis vervang pomp van Miele via het serienummer .
Na discussie met de keuken fabrikant hebben we toch een redelijke oplossing gevonden.
Deze had nog een Nieuwe Miele op stock staan die hij voor een gunstprijs aan ons wilde leveren. Nog altijd veel geld na het falen van een machine van 5,5 jaar oud. Maar ja ……..
Bij deze iedereen bedankt voor de ondersteuning. :)

Das wel jammer.. eigenlijk nog een dure oplossing...

Hoelang zal de nieuwe meegaan?
Zijn de huidige pompen nu goed?

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 3 maart 2022 19:24:13 (35%)

Het is inderdaad geen goedkope oplossing maar wat is het alternatief.
Ook is de vraag of de pomp van “de nieuwe” vaatwasser langer zal meegaan. Dit is ook twijfelachtig want het apparaat lijkt in vele opzichten vergelijkbaar. De oude machine was de G 4960 Vi en de “nieuwe” G 5050 Vi.
De tijd zal het leren. :S

Er was dus geen sprake dat er coulance gedaan zal worden?? Wat gebeurt er met de oude machine?? zou graag eens de pomp willen hebben voor onderzoek..

Van Miele kun je weinig verwachte. De opmerking werd gemaakt dat één ander mede afhankelijk is van degene die je aan de lijn krijgt of wie de reparatie komt uitvoeren. Eigenlijk overgeleverd aan de willekeur denk ik dan.
De keuken installateur was wel degelijk gevoelig voor de argumenten en deed dan ook een grote inspanning, waarvoor dank uiteraard.
De defecte vaatwasser is meegenomen door de installateur.

En toch had ik Miele hoofdkantoor met de defecte machine opgezocht...