Led spots dim mogelijkheden

Heren
In mijn badkamer hangen 6 ledspots die ik graag zou willen dimmen. We hebben een dubbele schakelaar en een stopcontact.
1 schakelaar dient voor de spots en de andere schakelaar is voor de badkamerventilator.
Is er een mogelijkheid om de ledspots te dimmen?
Het schakelmateriaal is van het merk Gira

Mvg Ron

of 1 schakelaar opofferen of het stopcontact opofferen. of je zet er een plakschakelaar van bijv klikaanuit naast.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Stopcontact kunnen de dames niet missen?

Lucky Luke

Golden Member

Dat weet ik niet, dat moet je aan de dames vragen.

Er bestaan lampen die met een gewone schakelaar in 3 (soms meer) dimniveaus te schakelen zijn, maar ik ken ze alleen in E27 fitting. Blijkt ook als spot te bestaan.

Welke voet hebben je spotjes? GU10?

Iets als dit zou kunnen:
https://www.lighting.philips.com/main/prof/led-lamps-and-tubes/led-spo…

Dan heb je 3 vaste dimniveaus. (Snel uit en weer aanzetten schakelt naar het volgende dimniveau. Als je 'm uit en weer aandoet komt 'ie terug op het meest recente niveau - het werkt in de praktijk best intuïtief na een tijdje)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

een eltako dimmer voor in centraaldoos kan ook, die bedien je met pulsdrukker. dat kan de helft van die serieschakelaar worden met een veertje onder de knop.

waar rook was, werkt nu iets niet meer