Sony kdl40nx700 led knippert 5x

maartenbakker

Golden Member

Interessant om te weten dat Sony dus Sharp panels gebruikt.

Inderdaad wat William zegt, je hebt de juiste TCON. De UNT in RUNTK staat voor unit, en dat is bij Sharp het relevante nummer voor de geassembleerde en geprogrammeerde print. De laatste 2 tekens gaan specifiek over de revisie/programmering, dus ook dat klopt.

Aan de firmware kan ik je niet helpen, hopelijk heeft iemand anders die al eens veiliggesteld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 mei 2022 11:37:08 schreef maartenbakker:
Interessant om te weten dat Sony dus Sharp panels gebruikt.

Inderdaad wat William zegt, je hebt de juiste TCON. De UNT in RUNTK staat voor unit, en dat is bij Sharp het relevante nummer voor de geassembleerde en geprogrammeerde print. De laatste 2 tekens gaan specifiek over de revisie/programmering, dus ook dat klopt.

Aan de firmware kan ik je niet helpen, hopelijk heeft iemand anders die al eens veiliggesteld.

Hoi Maarten dank je

ik heb een versie gevonden maar daar doet ie niets mee,
https://drivers.softpedia.com/dyn-search.php?search_term=kdl-40nx700&a…

Ik moet dus nog iets anders over het hoofd zien.

kan ook wezen dat de andere "nieuwe" tcon ook defect is??

Op 9 mei 2022 18:33:08 schreef smd:
kan ook wezen dat de andere "nieuwe" tcon ook defect is??

Hartelijk dank voor je antwoord.

Alles is mogelijk, maar ik ga daar nog niet vanuit..
Maar anders zou de tv in veiligheid modes gaan denk ik..

Volgens mij moet ik een orginele firmware hebben en geen update..
Tevens moet ik gaan kijken of ik kan zien dat de usb drive iets doet.

@William : moet ik ten allertijden niet in het service menu kunnen ??? ook voor de diagnose foutmelding te kunnen achterhalen.
Of iets aan de service poort kunnen aansluiten ??

Op 10 mei 2022 08:37:40 schreef protokos:

@William : moet ik ten allertijden niet in het service menu kunnen ??? ook voor de diagnose foutmelding te kunnen achterhalen.
Of iets aan de service poort kunnen aansluiten ??

Nee, de service mode is een weergave via het display wat zonder dat het display werkt ook nooit getoond kan worden vandaar ook de knipper code.
Als je het vermoeden hebt dat het een NVM instelling is die niet goed staat dan kun je de eeprom van de oude t-con afhalen en die op de nieuwe plaatsen.

Op 10 mei 2022 10:30:17 schreef william1967:
[...]

Nee, de service mode is een weergave via het display wat zonder dat het display werkt ook nooit getoond kan worden vandaar ook de knipper code.
Als je het vermoeden hebt dat het een NVM instelling is die niet goed staat dan kun je de eeprom van de oude t-con afhalen en die op de nieuwe plaatsen.

Hoi William

dank je.. dat ik daar zelf niet op gekomen ben.

Op 10 mei 2022 11:40:04 schreef protokos:
[...]

Hoi William

dank je.. dat ik daar zelf niet op gekomen ben.

even een update bij de ASWO shop ( euras )
SONY

Sony mainboards leren in het toestel.

Op de Sony Homepage https://www.sony.nl/ onder ´Support´ het betreffende toestel opzoeken en de software op een USB –stick opslaan. Let daarbij op de opslag-capaciteit van de door SONY vrijgegeven USB-sticks. Het nieuwe mainboard in het toestel inbouwen. Toestel inschakelen; als de groene en gele LED knipperen, de TV van het lichtnet afkoppelen, de USB-stick inpluggen en het toestel weer aan het lichtnet aansluiten. Binnen 5 seconden het toestel met de afstandsbediening inschakelen.

Als het toestel geheel opgestart is, kan de service-procedure uitgevoerd worden.

dit schijn een must te zijn.

Dat moet idd als je het mainboard vervangt omdat die nooit op een panel geinstalleerd de fabriek verlaten. Bij het vervangen van de t-con is dat normaal niet nodig, wellicht is dit een uitzondering daarop. Een volgend probleem is dat Sony de firmware van "oudere" toestellen onlangs van de site heeft verwijderd. Als je Euras hebt dan kun je daar de firmware aanvragen.

Op 11 mei 2022 13:55:34 schreef william1967:
Dat moet idd als je het mainboard vervangt omdat die nooit op een panel geinstalleerd de fabriek verlaten. Bij het vervangen van de t-con is dat normaal niet nodig, wellicht is dit een uitzondering daarop. Een volgend probleem is dat Sony de firmware van "oudere" toestellen onlangs van de site heeft verwijderd. Als je Euras hebt dan kun je daar de firmware aanvragen.

Hoi Wiliam

Dat had ik ook gedaan ,, maar deze conculega zegt dat het niet mogelijk is.
Dus eigenlijk alles hangt op de firmware.
En ik heb zelf Sony gebeld en deze zegt gewoon we ondersteunen het niet meer.

Het is wel jammer want het is een mooi schermpje
De Eprom van het oude eraf solderen zou dus een laatste optie zijn.

Sony bellen is zinloos, die helpen je niet, die willen alleen maar nieuwe tv's verkopen en eenmaal verkocht dan mag je het zelf verder uitzoeken.
De firmware is vrij eenvoudig te vinden online en is niet erg groot, zie hier

Op 12 mei 2022 10:22:03 schreef william1967:
Sony bellen is zinloos, die helpen je niet, die willen alleen maar nieuwe tv's verkopen en eenmaal verkocht dan mag je het zelf verder uitzoeken.
De firmware is vrij eenvoudig te vinden online en is niet erg groot, zie hier

hoi William..
dankje voor je antwoord.. ik ga kijken.. had al een update geprobeerd maar dit gat geen gewenst resultaat.

Op 12 mei 2022 13:31:04 schreef protokos:
[...]

hoi William..
dankje voor je antwoord.. ik ga kijken.. had al een update geprobeerd maar dit gat geen gewenst resultaat.

Update gedownload, tv opgestart maar verder nog niet opgeschoten.

Ik heb toch sterk het vermoeden dat er meer aan de hand is.

--------------------------------------------------------------

Situatie tot nu toe.

Wanneer er dus spanning op de tv komt gaat ie in standby mode.
Zodra ik de tv aanzet gaat "Sony "aan en weer uit en het power ledje en de timer ledje knipperen.
Volgens een service manual zou hij een firmware aan het Installeren, ik moet kijken of hij met de usb stick communiceert.

- T-Con board is gewisseld met dezelfde nummers en letters.

Tips zijn welkom .

Leest TV wel van USB stick?? is deze niet al te groot?? juiste formaat geformatteerd??

Op 14 mei 2022 18:34:38 schreef smd:
Leest TV wel van USB stick?? is deze niet al te groot?? juiste formaat geformatteerd??

De usb is geformateerd op fat 32.
ik ben terug naar 4 gb gegaan.( want ik had ergens gelezen dat hij niet grote zou kunnen lezen.)

firmware erop gezet. spanning op de tv, volume- en aan knop ingedrukt houden.

"sony"op het frame gaat aan en zodra de power led en de timer led gaat knipperen gaan "sony" weer uit.

Ik weet niet waar je hebt gelezen dat je 2 knoppen moet indrukken maar hier is de manier om het te doen. De power knop en V- indrukken is voor recovery bij Android toestellen...

1. SW upgrade
1-1. Make sure the TV is powered OFF.
1-2. Remove all cables (RF, External input, Ethernet etcetera).
1-3. Insert the USB stick to the TV.
1-4. Power ON the TV. The software upgrade starts automatically.
1-5. When the upgrade process has started, the TV goes in Standby mode
after 1 minute. The Standby LED will then be ON and the TIMER LED will blink.
Never remove the USB stick while upgrading.
1-6. An OSD message “Update Complete” appears. Click [OK].
1-7. Remove the USB stick.

Op 19 mei 2022 16:53:22 schreef william1967:
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat je 2 knoppen moet indrukken maar hier is de manier om het te doen. De power knop en V- indrukken is voor recovery bij Android toestellen...

1. SW upgrade
1-1. Make sure the TV is powered OFF.
1-2. Remove all cables (RF, External input, Ethernet etcetera).
1-3. Insert the USB stick to the TV.
1-4. Power ON the TV. The software upgrade starts automatically.
1-5. When the upgrade process has started, the TV goes in Standby mode
after 1 minute. The Standby LED will then be ON and the TIMER LED will blink.
Never remove the USB stick while upgrading.
1-6. An OSD message “Update Complete” appears. Click [OK].
1-7. Remove the USB stick.

Hoi William.
in de service manual die ik gekregen heb can een conculega waar ik wel eens tv's of andere dingen repareerde.

1-1 done.
1-2 done.
1-3 done.
1-4 done but tv not start with update.( power led and timerled blinking )

Daarom vermoed ik ook dat er nog meer aan de hand moet zijn.

grt Wil.

Op 19 mei 2022 20:25:50 schreef protokos:
[...]

Hoi William.
in de service manual die ik gekregen heb can een conculega waar ik wel eens tv's of andere dingen repareerde.

1-1 done.
1-2 done.
1-3 done.
1-4 done but tv not start with update.( power led and timerled blinking )

Daarom vermoed ik ook dat er nog meer aan de hand moet zijn.

grt Wil.

net opnieuw begonnen met alle spanningen meten en daar is alles aanwezig 3,3 en 12.68 V DC ,

ik heb op een connector To LS +out 1 en 2 109,2 Vdc.
op TO LS -out heb ik niet of te wel 0Vdc

Neem aan dat dit de min is van het led scherm maar moet dit nog verder onderzoeken.

Op 20 mei 2022 14:20:48 schreef protokos:
[...]

net opnieuw begonnen met alle spanningen meten en daar is alles aanwezig 3,3 en 12.68 V DC ,

ik heb op een connector To LS +out 1 en 2 109,2 Vdc.
op TO LS -out heb ik niet of te wel 0Vdc

Neem aan dat dit de min is van het led scherm maar moet dit nog verder onderzoeken.

@ william,, hoe kan ik de Tcon board testen of deze goed is..

Dat is niet mogelijk tenzij je een extra toestel hebt met dezelfde stats.
Wat is het verschil als je de oude t-con terug plaatst in het toestel?
Soms kan het voorkomen dat de usb stick niet gelezen kan worden, probeer eens een andere usb stick van 1G of dergelijks.

Of zelfs nog kleinere sticks...

Op 1 juni 2022 16:20:32 schreef william1967:
Dat is niet mogelijk tenzij je een extra toestel hebt met dezelfde stats.
Wat is het verschil als je de oude t-con terug plaatst in het toestel?
Soms kan het voorkomen dat de usb stick niet gelezen kan worden, probeer eens een andere usb stick van 1G of dergelijks.

Hoi William

Ik heb al een andere usb stick geprobeerd van 4gb en alles blijft hetzelfde ..
als ik dus de oude T-con board terug zet dan gaat het powerledje weer 5 x knipperen..

Dat is dan ook jammer,,
als ik de lan kabel erin doe ( de gebruiker heeft hier nooit gebruik van gemaakt ) kan ik niet via een Terminal verbinding erin om te kijken wat er aan de hand is.. en welk IP adress zou ik dan moeten zoeken.

Evarist

Golden Member

@Protokos.

Ik heb een doc van een gelijkaardig model met tips.
Ik zal het je mailen. (Zorg dat winrar op je puter staat)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 5 juni 2022 18:38:38 schreef Evarist:
@Protokos.

Ik heb een doc van een gelijkaardig model met tips.
Ik zal het je mailen. (Zorg dat winrar op je puter staat)

Hoi

Dank je ik zal er eens in kijken.

Op 6 juni 2022 07:35:34 schreef protokos:
[...]

Hoi

Dank je ik zal er eens in kijken.

Er is dus een software tool om iets hetstellen, maar helaas kan ik er niet bij.

Op 5 juni 2022 18:38:38 schreef Evarist:
@Protokos.

Ik heb een doc van een gelijkaardig model met tips.
Ik zal het je mailen. (Zorg dat winrar op je puter staat)

Hoi

ik heb alles nagelopen , maar helaas niet verder gekomen,, ook druk bezig geweest met het zoeken van de software die volgens de documentage er zou moeten staan.,. helaas..

De uitdaging is gedaan en klaar..
Ik heb een andere Tcon board ( de 2e ) en nu werk alles naar behoren.
Soms is Alixpress erg traag.

De kennis heeft nu al een andere tv gekocht voor 1200 euro. wel een overjarig model, hij was het gezeur van zijn vrouw zat ( ze hadden een 36" tv van een kennis te leen gekregen.)

Maar hij is blij dat de tv weer werkt.

[Bericht gewijzigd door protokos op woensdag 7 september 2022 10:51:43 (31%)