Bedrading schema, exploded view Miele Inductieplaat KM5775

Ik heb wel een idee hoe het ongeveer hoort te zitten, maar alle draden zijn nu los. Wat me opvalt is dat op het label onder de plaat staat dat je hem met 3 fases kunt aansluiten maar elke print gebruikt één fase dus de derde fase wordt niet gebruikt.

Om hem alleen simpel te testen gebruik je het onderste plaatje,gewoon met een snoer met een stekker.
Je kan dan max. 2 platen tegelijk aan zetten.

Op 17 maart 2022 19:29:04 schreef ad12345:
Om hem alleen simpel te testen gebruik je het onderste plaatje,gewoon met een snoer met een stekker.
Je kan dan max. 2 platen tegelijk aan zetten.

Heb ik inderdaad al gedaan, direct spanning gezet op beide printplaaten.
Hij gaat aan en geeft een error ook als de printplaat alleen aansluit die niet defect was.
Het getal 40 of 60 als ik de knopjes aanraak, de alu plaat heb ik nog niet geaard, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Heb je ze wel alle twee tegelijk aangesloten?

Foutcode FE 40
Oorzaak & Oplossing
Verkeerde typeprogrammering.

Controleer de typeprogrammering en programmeer indien nodig het juiste type (zie Type programmeren).

Bedieningselectronic (A1) defect.

Controleer de bedieningselectronic (A1) en vervang deze indien nodig, zie Bedieningselectronic (A1) uitbouwen.

Verbinding tussen bedieningselectronic (A1) en filter-/besturingselectronic (1N1 / 2N1) onderbroken

Controleer de verbindingskabel tussen bedieningselectronic (A1) en filter-/besturingselectronic (1N1 / 2N1) en vervang deze indien nodig.

Vervang de filter-/besturingselectronic (1N1 / 2N1), zie Filter-/besturingselectronic (1N1 / 2N1) uitbouwen.

Foutcode FE 60
Oorzaak & Oplossing
Storing in de electronic.

Vervang de bedieningselectronic (A1), zie Bedieningselectronic (A1) uitbouwen.

Op 17 maart 2022 20:13:11 schreef ad12345:
Heb je ze wel alle twee tegelijk aangesloten?

Heb nu één print van spanning voorzien en daar direct de bediening op aangesloten. Maar ik zal ze even beide van spanning voorzien zoals ik denk dat het hoort.

Heb je een manual waar die text uit komt, geen idee hoe ik iets kan programmeren?

Type programmeren

Voorwaarden

De kookplaat is uitgeschakeld.

Activering

Raak de sensortoets hoofdschakelaar ? aan en houd deze vast.

Raak tegelijkertijd de sensortoets vergrendeling ? 3 keer kort aan en houd deze bij de 3e keer vast, totdat de programmeermodus verschijnt.

Bevestiging
Er klinkt gedurende 3 s een akoestisch signaal ter bevestiging. De punt-LED naast sensortoets vergrendeling ? knippert elke seconde. In de linker display verschijnt P? (programmeerfunctie 0). In de rechter display verschijnt ? (status) en het getal voor de actuele programmastatus.

Opties

Ga naar programmeerfunctie P?. door de sensortoets min ? van kookzone t0499s01 aan te raken. In de rechter display verschijnt de actuele programmastatus:

Tabel 1 [ | | ]
S0 Vervangende electronics voor Service:
S1 —
S2 —
S3 —
S4 KM 5775
S5 —
S6 —
S7 —

Stel de gewenste programmastatus in door de sensortoets min ? of plus ? van kookzone t0499s04 aan te raken:

Opslaan en beëindigen

Raak de sensortoets van de hoofdschakelaar ? gedurende 2 s aan.

Beëindigen (zonder opslaan)

Door aanraking van een willekeurige, voor de programmering niet noodzakelijke toets wordt de programmeermodus beëindigd zonder de

Aansluiten volgens het onderste plaatje.

Oei? Zo ingewikkeld? Programmeren? De igbt was toch enkel stuk? Gewoon terug ineen zoals het was en dat behoort dan toch te werken zonder in de programmering te modderen? Mss is er meer stuk of niet correct hersteld? Ik zou dat zeker niet doen. Voor je het weet is er werkenijk wat ontregeld en dat sta je nog veel verder. De plaat werkt enkel als alles juist is met elkaar verbonden. 1 stekkertje niet of verkeerd en de errors vliegen om de oren. Zal de info eens zoeken voor je.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 17 maart 2022 19:25:57 schreef Flevotronica:
Ik heb wel een idee hoe het ongeveer hoort te zitten, maar alle draden zijn nu los. Wat me opvalt is dat op het label onder de plaat staat dat je hem met 3 fases kunt aansluiten maar elke print gebruikt één fase dus de derde fase wordt niet gebruikt.[bijlage]

Dat is omdat je met een driefasenkabel 1 draad over hebt waar je ergens mee terecht moet kunnen. Intern loopt dat naar nergens maar je hebt een schroef om hem veilig te bevestigen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Vind ook vreemd als een IGBT stuk is dat je daarna de gehele kookplaat opnieuw moet programmeren, TENZIJ het een bij elkaar geraapt zooite is.. Is datum productie printen bijna gelijk??

Dag, dank voor het schema! Zover mij bekend is hij bij een bedrijf uit elkaar gehaald en is er alleen een zekering geplaatst die er natuurlijk direct weer uit lag omdat die IGBT's in sluitng lagen.
Ik begrijp het eigenlijk ook niet helemaal waarom ik hem opnieuw zou moeten programmeren. Zal inderdaad die printen eens controleren op datum enz.

Het schema is trouwens niet helemaal de juiste maar moet er wel mee lukken.
Printen lijken me wel origineel.

Op je plaatje staat fe40 hier van heb ik de storing code opgezocht en hier kwam uit dat die geprogrammeerd moet worden.
Het kan natuurlijk wezen dat er een kabel niet goed zit en dat daar de storing vandaan komt.

Op 17 maart 2022 20:29:26 schreef ad12345:
Type programmeren

Voorwaarden

De kookplaat is uitgeschakeld.

Activering

Raak de sensortoets hoofdschakelaar ? aan en houd deze vast.

Raak tegelijkertijd de sensortoets vergrendeling ? 3 keer kort aan en houd deze bij de 3e keer vast, totdat de programmeermodus verschijnt.

Bevestiging
Er klinkt gedurende 3 s een akoestisch signaal ter bevestiging. De punt-LED naast sensortoets vergrendeling ? knippert elke seconde. In de linker display verschijnt P? (programmeerfunctie 0). In de rechter display verschijnt ? (status) en het getal voor de actuele programmastatus.

Opties

Ga naar programmeerfunctie P?. door de sensortoets min ? van kookzone t0499s01 aan te raken. In de rechter display verschijnt de actuele programmastatus:

Tabel 1 [ | | ]
S0 Vervangende electronics voor Service:
S1 —
S2 —
S3 —
S4 KM 5775
S5 —
S6 —
S7 —

Stel de gewenste programmastatus in door de sensortoets min ? of plus ? van kookzone t0499s04 aan te raken:

Opslaan en beëindigen

Raak de sensortoets van de hoofdschakelaar ? gedurende 2 s aan.

Beëindigen (zonder opslaan)

Door aanraking van een willekeurige, voor de programmering niet noodzakelijke toets wordt de programmeermodus beëindigd zonder de

Ad, ik kom er niet uit. Zijn er karakters in deze text verandert voor vraagtekens? Heb jij of iemand anders de mogelijkheid de afzonderlijke onderdelen te testen?

De vraagtekens zijn mogelijk de symbolen van de toetsen...

Ok ik zag dat het inderdaad zo overgekomen is met plakken.
Probeer om het zo goed mogelijk in te vullen.

1?=rondje waar een streepje in staat aan/uit toets
2?=slotje
3?=slotje
p?=p nul
?=s
p?=p7
min?=hokje waar - teken in staat
plus?=hokje waar + teken in staat
hoofdschakelaar?=het zelfde als 1?

zie je mail box

Vanmiddag weer een poging gedaan maar hij reageert bijna nergens op.
Ik zie eerst die 40 maar ook een 23 en 60 verschijnen als ik aan uit knop ingedrukt houd.

ik denk dat je weinig opties hebt anders dan de plaat herstellen, ik meen dat deze maat niet meer te koop is, 88x38cm.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De 2 elco's vd hoofdprint (bovenste waar netspanning op toekomt) (470uF 25v) staan toch niet bol. Veel voorkomend euvel. Slaan de errors je ook om de oren zonder aanwijsbare reden.

Beschik je over een duidelijk volgplan om de service te doorwandelen?

Hoe zit het met de igbt print? Geheel hersteld?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ziet er eigenlijk allemaal wel goed uit, kortsluiting igbt's van één print was duidelijk. Maar ik zou verwachten dat de helft van de plaat dan nog zou werken en ik begreep dat hij niets meer deed wat klopt met dit probleem.

Bij siemens durft het gebeuren dat de helft dan nog werkt. Bij deze betwijfel ik het. Ik zou de igbts hun middelste pin over knippen. De bruggelijkrichter nakijken en dan eens opstarten. Wel de defecte zone niet aanzetten.
De igbts niet vervangen dan? Met grijze mkts zeker deze? De verbeterde herken je aan de blauwe.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 28 mei 2022 19:28:10 (18%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

als je de kapotte igbt eruit soldeert dan zou de andere zone weer bruikbaar moeten zijn. echter als de brugcel eruit ligt, en soms is dit niet harde sluiting, maar sluiting van de AC kant naar de DC kant, 1 diode stuk. check ook de zeners langs de igbt, die liggen er ook weleens uit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het is weer even geleden maar ik heb toen alles gecontroleerd rond die IGBT's. Hiervoor knalde de zekering er ook direct uit en die blijft nu heel.
Mischien maar eens op zoek naar een plaat met dezelfde elektronica om wat te kunnen uitwisselen.