Personen teller maken

Beste,

Dit is mijn eerste post hier dus alvast mijn excuus als er dingen niet kloppen.

In het verleden heb ik jaren op een techniekclub gezeten en daar veel met elektronica gewerkt. Nu ben ik 20 jaar verder en kwam er een project op mijn pad waar een personen teller op maat gemaakt moest worden. Dit leek mij een leuk om zelf te doen.

Eenmaal begonnen loop ik tegen veel problemen aan. Daarom mijn vraag om hulp.

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het technisch voorbereiden van de teller. (een circuit ontwerpen / arduino programmeren)

Het project:

Het worden twee deuren met daarboven tellers bestaand uit 4 7-segment displays van 10inch. De tellers moeten optellen zodra de deur open gaat. Het gehele systeem moet op accus werken omdat de deuren buiten komen te staan zonder stopcontacten in de buurt.

Wat ik al heb:
10 inch 7 segment displays (24v) (zowel cathode als annode)
2x arduino
2x magneetschakelaar voor deur
2x 8-kanaals 5V relais module

Hiervan hoeft natuurlijk niet alles gebruikt te worden.

Het bouwen van de tellers en aansluiten/solderen lijkt mij heel leuk om te doen alleen mijn kennis van elektronica is te slecht om het circuit uit te vogelen.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Hier staat naast mijn dankbaarheid natuurlijk een vergoeding tegenover.

Bij voorbaat dank!

Vos

fred101

Golden Member

Met een magneet contact tel je alleen hoe vaak de deur open gaat. Als het een groepje mensen is gaat hij waarschijnlijk maar 1x open.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 28 maart 2022 12:42:42 schreef fred101:
Met een magneet contact tel je alleen hoe vaak de deur open gaat. Als het een groepje mensen is gaat hij waarschijnlijk maar 1x open.

Dank voor je reactie.
Dat klopt inderdaad. Dat is voor het doel van deze tellers voldoende, er zal namelijk iemand bij de deuren staan die het project begeleid.

En wat doet die persoon die bij de deur staat? Drukt die 2 keer op een knopje als er bij één keer deur open 3 personen door gaan?

Op 28 maart 2022 12:50:31 schreef KlaasZ:
En wat doet die persoon die bij de deur staat? Drukt die 2 keer op een knopje als er bij één keer deur open 3 personen door gaan?

Nee die zal de personen een voor een door de deur laten lopen.

De persoon wordt gevraagd te antwoorden op een vraag doormiddel van een deur te kiezen. Bij wijze van spreken deur 1 is ja, en deur 2 is nee.

Op 28 maart 2022 12:24:32 schreef UKU:
... Dit leek mij een leuk om zelf te doen.

Als ik de post goed lees zoek je iemand om dat voor u te maken of heb ik niet goed gelezen?
Heb je al een schema? anders kun je geen programma schrijven.

LDmicro user.

Heb je al gedacht aan een tourniquet (ook wel draaihek genoemd)?
Daar kan steeds maar 1 persoon tegelijk door. Contactje er op en daar een teller aan.

Op 28 maart 2022 12:58:40 schreef MGP:
[...]
Als ik de post goed lees zoek je iemand om dat voor u te maken of heb ik niet goed gelezen?
Heb je al een schema? anders kun je geen programma schrijven.

Klopt inderdaad. Het leek mij in eerste instantie leuk om zelf te doen, maar ik heb daarbij mezelf overschat. Het fysieke solderen etc kan ik maar de theoretische kennis ontbreekt helaas.

Op 28 maart 2022 13:07:06 schreef KlaasZ:
Heb je al gedacht aan een tourniquet (ook wel draaihek genoemd)?
Daar kan steeds maar 1 persoon tegelijk door. Contactje er op en daar een teller aan.

De deuren zijn helaas waar we het mee moeten doen. Daar heb ik helaas geen inspraak over.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Een tourniquet ware natuurlijk elegant, maar daarover ging de vraag dan ook niet.

TopicStarter: post eens iets in onze rubriek "vraag en aanbod", en vermeld er de regio bij.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 28 maart 2022 13:15:51 schreef big_fat_mama:
Een tourniquet ware natuurlijk elegant, maar daarover ging de vraag dan ook niet.

TopicStarter: post eens iets in onze rubriek "vraag en aanbod", en vermeld er de regio bij.

Daar heb ik in eerste instantie ook gekeken alleen kon daar niet vinden hoe ik een advertentie moest plaatsen. Wellicht omdat mijn account vandaag pas gemaakt is..

Daar wil ik wel bij helpen. Woon je een beetje in de buurt van Breda?

Welke displays heb je? Hoeveel cijfers?
Welke arduino heb je?
Waarvoor dienen de relais?

Op 28 maart 2022 13:25:05 schreef UKU:
[...]

Daar heb ik in eerste instantie ook gekeken alleen kon daar niet vinden hoe ik een advertentie moest plaatsen. Wellicht omdat mijn account vandaag pas gemaakt is..

De link 'advertentie plaatsen' staat normaal gesproken onder aan de pagina, helemaal na alle advertenties. Zie je daar wat?

Op 28 maart 2022 13:11:44 schreef UKU:

Klopt inderdaad. Het leek mij in eerste instantie leuk om zelf te doen, maar ik heb daarbij mezelf overschat. Het fysieke solderen etc kan ik maar de theoretische kennis ontbreekt helaas.

Dat dacht ik al ;)
Het zal toch veel werk vragen ook al krijg je hulp, in eerste instantie dacht ik van het programma uit dit topic te veranderen maar dan las ik dat het met een Arduino moet, dus niks voor mij.
Trouwens, je ziet in dat topic, halverwege die pagina, een schema dat bij u zou passen ook al gebruik je een arduino en minder display's.

LDmicro user.

Het lijkt mij beter een infrarood sluis te maken, als gepruts met toegangs hekjes of deuren.
Daar sluit je eenvoudig een binaire counter op aan dan heb je ook geen Arduino nodig.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Arco

Special Member

TS geeft op wat voor materialen hij heeft. Daar zit geen IR sluis bij...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 28 maart 2022 14:13:13 schreef MGP:
[...]
Dat dacht ik al ;)
Het zal toch veel werk vragen ook al krijg je hulp, in eerste instantie dacht ik van het programma uit dit topic te veranderen maar dan las ik dat het met een Arduino moet, dus niks voor mij.
Trouwens, je ziet in dat topic, halverwege die pagina, een schema dat bij u zou passen ook al gebruik je een arduino en minder display's.

Dank voor je reactie! De arduinos hoeven niet gebruikt te worden. Dank voor de link, ziet er belovend uit.

Op 28 maart 2022 15:42:07 schreef Martin V:
Het lijkt mij beter een infrarood sluis te maken, als gepruts met toegangs hekjes of deuren.
Daar sluit je eenvoudig een binaire counter op aan dan heb je ook geen Arduino nodig.

Een IR sluis kan ook maar deze moet dan verwerkt worden in het deurframe. Nogmaals de deuren zijn een vast gegeven buiten mijn invloeden om.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Intussen ook geplaatst in V&A, netjes! Wat is (ruwweg) de locatie? Want dit is niet zo simpel, persoonlijk contact zal handig zijn, op zijn minst.

Handigste is om in uw profiel "woonplaats" in te vullen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord