Toch Chinese power adapter??

Meestal ga ik voor kabels en USB voedingen voor het merk UGREEN. Zeer goede kwaliteit en zeker duurder dan de "voor een dubbeltje op de eerste rang".

Maar dat is wel waard.

I love it when a plan comes together !

Anker zit op dezelfde lijn als Ugreen, uitstekende kwaliteit.

Amazon basics is ook geen slechte kwaliteit.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 5 juni 2022 19:41:31 (28%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Amazon schat ik zowel zakelijk als qua continuiteit (steeds dezelfde kwaliteit leveren) laag in, door de manier waarop het bedrijf te werk gaat.

Anker past wel goed in mijn hierboven geschetste vuistregels; dat is een relatief bekende merknaam van een OEM die zelf onder die naam levert en daar dus zijn hebben en houden aan verbindt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dan had je ook nog een andere toppers; Aukey, RavPower, maar die zijn plots uit beeld verdwenen, of noemen ze nu UGreen?

Edit; Ach that's why...

https://www.theverge.com/2021/6/16/22536976/amazon-ravpower-battery-ch…

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op maandag 6 juni 2022 16:38:40 (34%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Fake/betaalde reviews.. Tsja.. Amazon zelf is de enige die naar believen onethische dingen mag doen, logisch. En als je moet betalen voor reviews is het altijd de vraag of je product wel zo goed was.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Amazon is een rare club.
Paar keer een Nederlandse factuur gehad met 19% BTW erop... 8)7

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat kan kloppen... mits lang genoeg geleden.... :-)

Edit: Ik dacht, dat zal vast met de BTW verandering en oprichtingsdatum van Amazon niet kunnen, maar het kan wel: Amazon is van 1994 en de 19->21 BTW verandering is van 2012.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 7 juni 2022 16:17:17 (75%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Toen amazon.nl nog niet bestond en je als particulier bij amazon.de bestelde, kreeg je in elk geval 19% BTW (MwSt) berekend.

Mijn chinese lader deed het niet meer, dus heb ik hem maar opengemaakt. Na het vervangen van een elco van 680uF voor een van 470uF deed hij het weer(groter paste niet, maar ik denk dat mijn 470uF een chinese 680uF verslaat). Ik twijfel toch wel een beetje of ik het er wel veilig uit vind zien. Vooral de afstanden aan de netzijde lijken me niet zo groot, en de bevestiging van de pinnen aan de plaat zien er ook creatief uit.

Kruimel

Golden Member

Oef, sterke ermee dan maar, tot nooit! https://tweakers.net/g/s/farewell.gif Ik zou zo een ding met geen wil van de wereld zelf gebruiken, die transformatoren zijn vaker wel dan niet met alleen de lak op het draad geïsoleerd, en die blauwe condensatoren meestal normale 1kV exemplaren (die kortsluiten bij overspanning)... :r

Volgens mij smokkelen ze vaker met de spanningsbestendigheid van elco's dan met de capaciteit, en daarom zijn die clandistiene condensatoren vaak kleiner dan die van duurdere concurrenten. Je hebt een beetje marge nodig in de spanningsbestendigheid van een elco om te compenseren voor zwakke punten in de isolatie, anders kook je je elektrolyt op dat punt langzaam weg. Dat zie je in het bijzonder als je eens de maten vergelijkt tussen iets als AliExpress en Farnell. Door de doorlopend te hoge spanning slijten ze veel sneller en meet jij dientengevolge een kleine capaciteit. Aan het begin van de levensduur klopt de capaciteit en ESR vaak allemaal wel. Ik denk dat als je er een 6,3V Nichicon in zet hij wel past, en misschien wel langer mee gaat.

PS De opbouw is wel interessant, het zijn gewoon twee voedingen die samen een primaire gelijkrichter/elco combi delen. Saillant detail is dat als de uitgangen een gemeenschappelijke massa hebben je afhankelijk bent van de goede opbouw van twee transformatoren voor de doorslagveiligheid van het systeem als geheel.

maartenbakker

Golden Member

De afstand op de print moet overal minstens 5mm bedragen. Ziet er uit alsof je het maar beter even na kunt meten... Maar dan nog inderdaad zoals hierboven gezegd: de trafo'tjes zijn het zwakste punt, gevolgd door 1kV ceramische condensatoren op een plek waar ze pieken van 5kV moeten kunnen doorstaan en gegarandeerd open moeten falen (ik weet ueberhaupt niet hoe ceramische Y2's dat doen, maar de constructie zou kunnen verschillen). Ze slaan mogelijk minder snel door dan de trafo'tjes maar echt veilig zal het niet zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 7 juni 2022 17:30:01 schreef Roland11:
Toen amazon.nl nog niet bestond en je als particulier bij amazon.de bestelde, kreeg je in elk geval 19% BTW (MwSt) berekend.

Oh!

Al redelijk lang is de regeling dat dat mag MITS de omzet naar dat andere EU land minder dan 50k bedraagt (*). Dat lijkt me een belachelijk laag nummer voor een bedrijf als Amazon.

(*) Exacte bedrag varieert iets van land tot land.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ter info:

Na 2x miskoop van 12V 2A adapters heb ik nu deze gekocht. Die doen comfortabel 2A, (spanning zakt volgens mijn dummyload naar 11.97). Hij wordt dan "een beetje warm", Nu na 12 minuten.

Ik koop daar normaliter de 1A adapters, en ook die doen het prima. (van 24/7 een RPI voeden gaan ze na een paar jaar stuk. Nieuwe condensator er in en hij doet het weer. Dat kan je van consumenten niet verwachten, dus ik stuur een nieuwe op. Nu van 100 stuks een stuk of drie vervangen, en dus m'n eigen gerepareerd).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kruimel

Golden Member

Verkoop jij AliExpress waar door aan klanten? Dat zou ik dus echt nooit hebben gedaan, daar vertrouw ik de consistentie van de waar niet voldoende voor. :/

Arco

Special Member

Ik heb diverse soorten adapters getest van Ali, meeste waren bedroevend slecht. (die durf ik niet aan een klant te geven)
Heb een partijtje van 25 stuks 1A 12V adapters gehad met ongeveer hetzelfde prijs/model als in je link.

Heb er 2 op proef gezet voor een week. Eentje ontplofte, de andere vloog in brand... :( De rest mocht zo de kliko in...
Adapters met niet één keurmerk erop komen er hier sowieso niet meer in...
Als er bij je klant brand uitbreekt doordat je 3 euro wilt besparen is dat niet echt goede reklame te noemen...

Dat 12V/2A model heb ik van Baco gehad, maar dat waren merkadapters van Iomega, werkten prima...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Chinezen maken ALLES na, ook de doosjes van hun Chinese concurrenten.

En de originelen zijn best goed, bij deze gevallen heb ik zwaar mijn twijfels.
Deer heb ik er al eens van geleverd gekregen bij iets wat ik bij ali besteld had, en die waren opvallen veel lichter dan de originele. Na ze eventjes in de bankschroef gekraakt te hebben werd al snel duidelijk waarom.

Dus voor mij blijft het nog steeds, Nee. Nee, stiekem toch geen random adapters van ali.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 17 juni 2022 15:02:04 (11%)

@rew, wil je je klantenbestand soms verminderen :+ 8)7
Ik blijf ook weg van ali adapters. Ik heb het geluk dat ik voldoende adapters heb liggen of vindt waarvan ik wel denk dat de kwaliteit acceptabel is. B.v. 12v adapters heb ik genoeg die bij modems, decoders van providers zaten. Ik vermoed dat die over algemeen meer te vertrouwen zijn dan die random dingen van ali. Natuurlijk is dat absoluut geen garantie dat het niet verkeerd kan gaan, dat weet ik ook wel. Maar vertrouwd dat wel meer dan rechtstreeks bij ali bestellen.
@arco, hopelijk niet de kliko maar een wecycle electronicabak. anders 10 stokslagen voor jou.
Viel daar echt niets meer uit te hergebruiken bv de kabels?
Ik heb wel een schoenendoosje met adapters van (zeer) twijfelachtige kwaliteit. Ter leering en vermaak bewaard. Wil die een keer als vb gebruiken om aan andere te laten zien, blijf weg van dit soort dingen. Veel goedkope usbladers zitten erbij maar denk ook een 12v 5a adapter die zo licht is dat je op gewicht al meteen weet, niet te vertrouwen. Zat wel bij een opblaaspompje uit de action dus niet rechtstreekse import. Maar we weten ook allemaal dat bij winkels als de action dit soort spul te vinden is en niet allen op ali.

Arco

Special Member

Er zat zo weinig in dat het geen nut had om nog iets te 'redden' (zelfs het aansluitsnoertje was erg dun en maar 75cm lang...)
De 'zekering' is het kronkelspoortje, gaat niet kapot: de rest wel... (en de stop klapt eruit)
Tussen pri en sec zit een (volgens de Chinees) keramisch 1kV condensatortje (C4) van krap 4mm diameter: daar ga ik ook al van griezelen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Brrr, dat ziet er niet kosher uit |:( En very cheapy.
Maar misschien iets voor tijdens haloween aan de muur te hangen om te griezelen :+

Die print... De koude rillingen lopen over mijn rug. :r

Ik heb zoiets nog nooit bij ome Ali en consorten besteld, al te veel filmpjes gezien op youtube over de inhoud en testen.
Zeker als je DiodeGoneWild gezien hebt, hij zou zeggen Super Dodgy...!

Ik heb er hier een tweetal liggen van Anker, een 2 en een 4-poorts adapter.
20 en 65W respectievelijk, ik moet er niet aan twijfelen of deze veilig zijn.

Zonder belasting aangesloten is het verbruik niet meetbaar. Maar hier worden nooit accu geladen in de nacht of wanneer we niet thuis zijn, regels van ons vader lang geleden. En die regel geld werkelijk voor alles met oplaadbare accu en geen laders in het stopcontact laten na het laden.

Dat ben ik nooit vergeten en doe ik nog steeds, zelfs zonder bij na te denken doe ik dat nu. Hij hamerde dat iedereen in, elke dag weer en plakte zelfs briefjes op in huis.

Bij vrienden en familie zie je altijd wel een oplader zitten ergens in huis...
Zelfs onder het hoofdkussen nog ingeplugd...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ik heb dan de neiging om dat soort adapters die nutteloos in stopcontact zitten eruit te trekken maar niet iedereen waardeert dat. Tik van mij denk ik :+