Hallo!
Ik ben momenteel bezig met een Microchip PIC16F18875 om 4 gelijkstroommotoren met PWM aan te sturen. Ik gebruik hierbij de PWM6 peripheral en stuur met 4 individuele uitgangen 4 individuele motoren aan. Iedere motor heeft dus ten alle tijden exact dezelfde aansturing. Welnu wil ik op een bepaald punt een aantal motoren uitschakelen.
Nu weet ik ook dat ik d.m.v. PPS (Perhiperal Pin Select) pinnen die onder dezelfde PWM perhiperal vallen aan of uit kan schakelen.
Echter heb ik nog nooit PPS (Of TRIS) gebruikt binnen Microchip. Kan iemand mij hierbij helpen? Wat de functionaliteit is snap ik denk ik, maar hoe ik het in de code toe kan passen begrijp ik nog niet. Ik zal ongetwijfeld direct naar registeres moeten schrijven, maar wat ik precies moet schrijven is dus nog onduidelijk.
Ik gebruik MPLAB met de MCC compiler.
EDIT: Extra info:
Het gaat om een ruitenwissersysteem met 4 ruitenwissers. Deze ruitenwissers worden ten alle tijden met het zelfde PWM signaal aangestuurd. In theorie zouden de wissers synchroon moeten lopen, maar dat doen ze helaas niet. Na verloop van tijd ontstaan er minimale verschillen tussen de locatie van iedere wisser op de ruit, omdat de ene wisser net wat sneller draait dan de andere.
De parkeerstand is een optische sensor. Maar omdat er kleine verschillen ontstaan kan het zijn dat wisser 1 de parkeerstand al bereikt heeft, en wisser 2 nog niet. Hier moet dan wisser 2 nog door draaien, terwijl wisser 1 al stopt met draaien.