versteker telefoon hoofdtelefoon

Goedemiddag iedereen.

Mijn moeder (84 jaar) is hardhorig en daarvoor had ik graag een versterkertje gemaakt input luidspreker hoorn, uitgang hoofdtelefoon. Dit zou wel erg luid moeten kunnen gaan.

Dus graag een beetje advies, ik heb wel maar beperkte kennis van elektronica

PS: Heeft ondertussen al verschillende telefoons geprobeerd voor senioren, ofwel niet luid genoeg, ofwel te ingewikkeld.

Alvast vele dank, Ignace

KGE

Golden Member

Wat voor telefoontoestel gebruikt ze ? Draadloos, of een vaste telefoon met een losse hoorn ?

Voor de toestellen met een losse hoorn zijn er versterkers te vinden die je tussen de kabel koppelt. Op het apparaat zelf kun je dan het volume regelen.

Draadloze telefoons versterken wordt een uitdaging...
Ze heeft geen gehoorapparaat ?

Dit is misschien ook bruikbaar:
https://www.marktplaats.nl/v/telecommunicatie/vaste-telefoons-niet-draadloos/m1829470423-telefoon-voor-slechthorenden-amplipower-40

[Bericht gewijzigd door KGE op 10 april 2022 11:27:07 (32%)

Alvast dank voor de reactie.

Het is een vaste met losse hoorn.
Ze heeft 2 gehoorapparaten.
Het toestel die u aan heeft gebruikt ze nu, maar hoorn en gehoorapparaat werkt niet goed.
Hoorn zonder gehoorapparaat op het luiste ingesteld is nog te stil.
Op de luidspreker stand is de kwaliteit van de klank ook niet top te noemen.
Ook al die knoppen op deze toestellen werken te veel verwarring op.

Voor haar tv gebruikt ze een hoofdtelefoon zonder gehoorapparaat en werkt goed, kan wel zeggen als je ernaast zit kan je gemakkelijk mee luisteren, zo luid gaat het!!!!!
Daarvan het idee een gewone ouderwetse vaste telefoon met een hoofdtelefoon.

Groeten en dank, ignace

KGE

Golden Member

Veel gehoorapparaten kun je op de 'T' stand zetten, ze pikken dan het magnetische veld van de hoorn(luidspreker) in plaats van het geluid op. Dit omschakelen kan echter wel wat lastig zijn.

Andere oplossing is een tussenversterker in de kabel naar de hoorn toe:

https://www.phone-master.nl/Hoornversterkers/HOORNVERSTERKERS.html

Specifiek de SERENE INNOVATIONS UA-45 of de HUMANTECHNIK PL-51
Waarbij de Serene waarschijnlijk het eenvoudigst te bedienen is.