Philips TV, blijft hangen in Android Recovery 2022

Bericht gewijzigd te lang overbodig informatie de rest laat ik zo
Voor de volgende die misschien aan deze informatie mee geholpen is van een antwoord van William1967 zie laatste bericht

Hallo,
De Philips 55PUS8601/12 - (van Augustus 2016)
Probleem ontstaan naar dat Youtube app plotseling vast liep
Wanneer ik deze aanklikte. Dus ik dacht zoals 10x eerder vaak met slechte update, de TV via Instelling Menu Terug zet naar Fabriek instellingen
En opnieuw installeer.

Treed er voor het eerst een Android Recovery scherm te voorschijn.

Verder heb ik exact het zelfde Probleem zoals deze persoon
https://www.circuitsonline.net/forum/view/156255

Hiermee is dan Eigenlijk nu alles compleet

GR. Milan

(Bericht 2. Ik Zelf)

Verder vergat ik er bij te zeggen, Ik nu denkt de enige oplossing is
Waar ik geen antwoord op vind van informatie waar download je die Wipe data tool.

Zo dat deze uit die slaap komt van Android Recovery dit lijkt het geval te zijn

Maar door deze reden ben ik nu hier
Milan

Op 20 april 2022 05:59:35 schreef Milan1:
Alleen die smerige vuile Philips updates
En dit doet mij puur denken aan een gesjoemel
Want mijn updates stonden uit en tijdens het proces van Naar Fabriek instellingen zag ik een grijze lange balk melding scherm van update installeren, Dit tijdens de Terug naar fabreik instellingen

Als de updates uitstaan zal er geen update plaatsvinden, na een factory reset worden wel diverse applicaties ingeladen maar dat gebeurt vanuit de onboard software en niet via het internet. Zelfs zonder internet aansluiting krijg je deze standaard melding.

De software die je hebt moet je unzipped in de root van een FAT32 geformateerde USB stick zetten en deze kun je via het recovery menu uploaden via de "apply SD-card" mogelijkheid.
Mocht de software tijdens dat uploaden een fout melding geven dan mag je ervan uitgaan dat het mainboard defect is, dit zou onder andere een EMMC probleem kunnen zijn.
Mocht de upload lukken dan heb je meteen de Wipedatatool want die is na de update via hetzelfde recovery menu te vinden.

Dankje, William

ok duidelijk!

Mocht de software tijdens dat uploaden een fout melding geven dan mag je ervan uitgaan dat het mainboard defect is

Dit hele proces heb ik meer dan 5 x uitgevoerd zonder resultaat

Helaas PINDAKAAS
Geen oplossing ja nieuwe printplaat maar ik ga wel mooi voor een nieuwe tv

Bedankt voor de hulp!!
Mvg, Milan

weer een Philips?? verkoop je de defecte toch nog?

https://www.circuitsonline.net/forum/view/156255

Ook eigenlijk benieuwd hoe het met dit toestel is afgelopen.

Die reeksen zijn met kilo's bij ons op het bedrijf verkocht. Buiten defecte leds met evenveel kilo's nog nooit wat mee gehad.
Die fout interesseert me.

kon dit bericht niet verwijderen
Opnieuw getypt

[Bericht gewijzigd door Milan1 op vrijdag 22 april 2022 05:53:11 (53%)

@Beeldbuisje

De persoon waar ik de zelfde melding op TV van kreeg
https://www.circuitsonline.net/forum/view/156255

Nou ik denk ergens op de stortplaats beland is

Verder zei je nog nooit iets mee gehad dan de bekende andere oorzaken
Je zal zelf verder geen melding gekregen hebben van deze oorzaak?
Als je op internet gaat zoeken naar dit probleem, het staat er nok vol van
maar nergens kon ik een antwoord vinden van een fix

Youtube stond er ook vol van, Er was een oplossing maar dit is nu 3 jaar oud en die website is uit de lucht, was afkomstig van een Rus een bepaalde update die deze Android Recovery volgens hem uit de slaap haalde en dan wel zou opstarten, Hier de video in het Engels Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=94icF6CiHXo

Verder als je nog dieper zoekt
Ook al kon je een nieuwe Printplaats vinden
Trad er weer een andere probleem op
Dat wat ze ergens zeiden, Philips zou wat gedaan hebben met bepaalde Android versies van Philips TV een Slot er op gezet hebben
EN je kan niet eens van update terug gaan
Maar Android deze slot had iets te maken dat iemand anders buiten van Philips niet dit kon omzeilen Verder was dit volgens diegene ook opzet omdat je met Android bepaalde Add-ons Apps op TV die niet gratis zijn met een trucje kon omzeilen ???

Ik ben geen expert van TV's ook niet in het een meten in stroom
Maar ik heb wel 20 Jaar ervaring van Computers tot zelfbouw en Bios
Dus daar al veel van geleerd er meestal nog een fixt te vinden is

Ergens vraag ik mij dan wel nog af
Kan je een PC of Laptop of Smartphone niet aan die Philips tv koppelen via kabel en dan in die Android Recovery scherm terecht komen
Net zoals je bij PC Laptop die Bios in kan gaan

Dit scherm moet toch wel te omzeilen zijn op een of andere manier

William1967 Zei dan is de Printplaat Kapot
En dat heeft iets te maken met de EMMC als ik dit goed uitspel
Weet ik veel wat dat betekend of waar dit ergens op de Printplaat bevind
Want ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar
Ik ga namelijk niet er van uit wanneer iets een melding geeft het ook daadwerkelijk kapot is maar eerder een gesjoemel bij deze Philips tv via de update is gebeurt

want hoe het op mijn manier gebeurde, had die apply update moeten werken
maar niet dus

[Bericht gewijzigd door Milan1 op vrijdag 22 april 2022 06:41:23 (87%)

@smd

Ja het word weer een Philips TV
Maar nu met als extra mij voordeel heeft
OLED,HDR10,en 120hz die nu handig is, met een xbox series x
Die ook 120hz heeft, de TV het gaat worden is een Philips 55OLED936/12
De Philips 55PUS8601/12 was een LED TV met 30hz meen ik
Dus dit is dan wel weer een grote verbetering

Verkopen? nee mooi naar de recycle stortplaats!
Verder zit ik met deze tv in een Vakantie huis in Spanje
Verkopen is een idee, Maar dan word het gratis afhalen
Dat is wel een idee, Dan hoeft ik deze niet weg te brengen :)
En kan een Spanjaard de Philips na kijken als hij deze nog gemaakt krijgt
of kijken wat de reden is deze niet wil opstarten verder dan Android Recovery

Ik heb nog een poging gedaan in updaten via usb stick met update
autorun_QM151E_0.26.70.1
(version: 000.026.070.001 ZIP bestand, 946.8 MB 5 maart 2021)
De tv leek te gaan werken Want ik zag de kleuren logo voor het eerst
Maar helaas begon weer paar keer opnieuw te starten in Philips logo
En toen zat ik weer lekker bij Android Recovery pfff 8)7

Laatste poging!
Apply update from SD Card Philips Android Recovery Menu

Op 22 april 2022 04:42:31 schreef Milan1:

Ik ga namelijk niet er van uit wanneer iets een melding geeft het ook daadwerkelijk kapot is maar eerder een gesjoemel bij deze Philips tv via de update is gebeurt

het kan gebeuren dat een hardware defect geen storing veroorzaakt... tot je probeert te updaten. Het is dus niet altijd gesjoemel. :-)

verder denk ik altijd een TV is geen TV meer maar TV + PC. aangezien beiden hun mogelijke problemen hebben en je die nu moet optellen is de kans op uitval veel groter..

Maar in iedergeval. Gebeurde dit toen ik naar terug zetten in fabriek instellingen
Toen zag ik een update melding grijs in beeld voor ik die aan klikte

Maar ik vind het raar dat naar alle tijd deze instelling goed ging
En je dan een keuze kreeg, hoe je de tv wilt gaan instellen, inplaats daarvan komt die Android Recovery te voorschijn

Het is dat ik nergens gezien hebt, iemand een oplossing heeft gevonden maar merendeels kreeg het al naar een jaar maar dan plotseling met aanzetten of in freeze ging onder het kijken

Misschien is het simpel een update die paar oude TV modellen naar Android Recovery scherm?
En dat die update naar gekeken moet worden
En dan wel kan toevoegen via Android Recovery en dan Apply from SD Card
en dan alles wel weer goed is en tv weer te gebruiken is

Verder als zoiets gebeurd haal je alles in je hoofd
Misschien is het antwoord te vinden als alles doorgemeten word daar geen ervaring in
Maar nu lijkt het dat de update word tegen gehouden ik lees in die update waar het stopt
Dev/block/… zal dit er iets mee te maken hebben iets geblokkeerd is ?

mel

Golden Member

of een defect gedeelte van het geheugen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

/dev/block zijn block devices, oftewel harde schijven of flash roms. De fout kan dus heel goed in de flash zitten, al heb ik begrepen dat je zo'n fout ook kunt krijgen bij defect RAM-geheugen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 22 april 2022 19:38:36 (48%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Weer een reden om gewoon die updates NIET te doen. Philips is echt slecht vind ik met de software ondersteuning hiervan. Zo heb ik een nog niet eens zo'n oude 50 inch android uit 2016 die niet kan en wil aanmelden in de play store en de youtube app doet t alleen via je smartphone, maar dit is een google bug. Alleen met Android dacht je je eindelijk eens verlost te zijn van die ronduit trage en inferieure NETTV software van de vorige Philips smarttv series maar eigenlijk blijft de 'obsolete programming' politiek gewoon staan om producten zomaar softwarematig snel te kunnen afschrijven. En ja sommigen kopen dan maar als te even tegenzit dan maar weer zo'n nieuwe slimme 'smart tv' De enige die hier slim is is de fabrikant en niet de gebruiker.... Jammer dat de weggooi cultuur van de 2 jarige smartphone contracten ook nu op de tv's lijkt te zijn overgeslagen... leve het milieu.. RECYCLE OF RESELL! Er zijn toch wel goeie moederbordjes te vinden als je goed zoekt voor weinig ! Ebay ali marktplaats....

*hier heb ik geen app voor nodig

Begin toch niet meer aan een Philips... Gegarandeerd voor weer ellende.. Heel soms gaat het wel goed Milan1. Ga voor Samsung of LG, dat zijn wel de betere

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 23 april 2022 18:09:00 (18%)

Op 22 april 2022 17:17:57 schreef mel:
of een defect gedeelte van het geheugen.

Ja dat kan het wel eens zijn?
Ik had al eerder met Plex app kijken naar series films
Plex is een app hoe je het een kan delen onder je vrienden family in het een je download :)

Maar bij elke film of serie kreeg ik zo nu en dan een melding in beeld en daar liep hij vast, Melding> weinig geheugen, Terwijl Philips deze TV Philips 55PUS8601/12
16GB Intern heeft, Moet dan meer dan genoeg zijn? ik weet niet hoe groot die updates steeds zijn,
Maar het enige ik op deze TV van Apps had was
Youtube
Netflix
Disney+
en Plex

Dus Verder, Het probleem is alleen te achterhalen, Wanneer er grondig naar gekeken word, wat nu de precieze oorzaak is geweest

Zo kan iemand hele erge pech in iets hebben
En het hele merk afkraakt terwijl iemand anders helemaal geen problemen ondervind

Dus dit is gewoon stomme pech
Ik zei ergens gesjoemel maar, Wie weet wat het nu echt was
Misschien is de oorzaak inderdaad Mel problemen met het geheugen!!! opslag

Op 22 april 2022 07:36:28 schreef kris van damme:
[...]

het kan gebeuren dat een hardware defect geen storing veroorzaakt...

Ja ik denk het een hardware storing is geweest in mijn 16gb intern geheugen

Omdat ik wel eens een film keek tot op de helft een error melding midden in het scherm kwam met weinig geheugen melding

maar nu kan er alleen maar gespeculeerd worden
Who Knows wat de reden mag zijn geweest dit veroorzaakte

Op 22 april 2022 19:37:44 schreef maartenbakker:
/dev/block zijn block devices, oftewel harde schijven of flash roms. De fout kan dus heel goed in de flash zitten, al heb ik begrepen dat je zo'n fout ook kunt krijgen bij defect RAM-geheugen.

Dit zal dan de oorzaak zijn geweest, bij mijnt TV
Top antwoord!! Je hier van af weet
En dit lijkt mij nu ook het meest hoogst logische reden en oorzaak

maartenbakker

Golden Member

Op 24 april 2022 01:38:34 schreef Milan1:
[...]

Ja dat kan het wel eens zijn?
Ik had al eerder met Plex app kijken naar series films
Plex is een app hoe je het een kan delen onder je vrienden family in het een je download :)

Maar bij elke film of serie kreeg ik zo nu en dan een melding in beeld en daar liep hij vast, Melding> weinig geheugen, Terwijl Philips deze TV Philips 55PUS8601/12
16GB Intern heeft, Moet dan meer dan genoeg zijn? ik weet niet hoe groot die updates steeds zijn,
Maar het enige ik op deze TV van Apps had was
Youtube
Netflix
Disney+
en Plex

16GB is de flash-ROM, vastlopen met een melding over weinig geheugen terwijl je niets aan het installeren bent, doet me eerder aan RAM denken. Maar om iets te weten te komen is het inderdaad nodig om te debuggen en dat gaat niet persé simpel zijn. /dev/block weet ik toevallig omdat ik wat van Linux weet, maar ik verwacht dat Linux alleen gebruikt wordt om Android bovenop te draaien en daar weet ik dan weer minder van.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 24 april 2022 01:53:39 (12%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 april 2022 17:30:24 schreef Bart64:
Weer een reden om gewoon die updates NIET te doen. Philips is echt slecht vind ik met de software ondersteuning hiervan. Zo heb ik een nog niet eens zo'n oude 50 inch android uit 2016 die niet kan en wil aanmelden in de play store en de youtube app doet t alleen via je smartphone, maar dit is een google bug. Alleen met Android dacht je je eindelijk eens verlost te zijn van die ronduit trage en inferieure NETTV software van de vorige Philips smarttv series maar eigenlijk blijft de 'obsolete programming' politiek gewoon staan om producten zomaar softwarematig snel te kunnen afschrijven. En ja sommigen kopen dan maar als te even tegenzit dan maar weer zo'n nieuwe slimme 'smart tv' De enige die hier slim is is de fabrikant en niet de gebruiker.... Jammer dat de weggooi cultuur van de 2 jarige smartphone contracten ook nu op de tv's lijkt te zijn overgeslagen... leve het milieu.. RECYCLE OF RESELL! Er zijn toch wel goeie moederbordjes te vinden als je goed zoekt voor weinig ! Ebay ali marktplaats....

Je legt daar al jouw probleem uit
Je niet kon inloggen dit probleem kreeg ik plotseling bij Youtube, Dus ik ging eerst youtube resetten lang verhaal kort en etc en toen Youtube er af
Maar ik kon niet meer inloggen, Steeds wachtwoord opnieuw invoeren zonder resultaat
Door die reden ging ik naar Resetten Terug naar Fabriek instellingen en Hoppa Android f#ck7ng Recovery kwam te voor schijn. Normaal begint de Philips TV weer op te starten

Ja Philips Updates is net zo erg als Windows updates
De reden ik nooit gelazer had met een update is ik voor zeker ging. En minstens 20 dagen wacht die update 20 dagen oud is. Want als die bugged is dan is die er uit gehaald.
Dus mijn tv is dus waarschijnlijk stuk van Geheugen opslag of vol aan updates mijn laatste update was 950mb groot als die maar 16gb is wie zegt die andere update verwijderd word?
en wanneer geheugen vol raakt, word het moeilijk nieuwe update toe te voegen?

En de rest is mij heel duidelijk allemaal

Op 24 april 2022 01:52:04 schreef maartenbakker:
[...]
16GB is de flash-ROM, vastlopen met een melding over weinig geheugen terwijl je niets aan het installeren bent, doet me eerder aan RAM denken. Maar om iets te weten te komen is het inderdaad nodig om te debuggen en dat gaat niet persé simpel zijn. /dev/block weet ik toevallig omdat ik wat van Linux weet, maar ik verwacht dat Linux alleen gebruikt wordt om Android bovenop te draaien en daar weet ik dan weer minder van.

Mooi nu worden de antwoorden specifieker en duidelijker voor mij!

Ik ken linux alleen bij naam en van Linus tech iemand op youtube populair
Het is dus Helaas Pindakaas
Ik had gedacht het wel kon lukken van slagen
Maar niet dus
Maar wel een Top Antwoord je hier geeft !!

Op 23 april 2022 17:30:24 schreef Bart64:
Weer een reden om gewoon die updates NIET te doen. Philips is echt slecht vind ik met de software ondersteuning hiervan. Zo heb ik een nog niet eens zo'n oude 50 inch android uit 2016 die niet kan en wil aanmelden in de play store en de youtube app doet t alleen via je smartphone, maar dit is een google bug. Alleen met Android dacht je je eindelijk eens verlost te zijn van die ronduit trage en inferieure NETTV software van de vorige Philips smarttv series maar eigenlijk blijft de 'obsolete programming' politiek gewoon staan om producten zomaar softwarematig snel te kunnen afschrijven. En ja sommigen kopen dan maar als te even tegenzit dan maar weer zo'n nieuwe slimme 'smart tv' De enige die hier slim is is de fabrikant en niet de gebruiker.... Jammer dat de weggooi cultuur van de 2 jarige smartphone contracten ook nu op de tv's lijkt te zijn overgeslagen... leve het milieu.. RECYCLE OF RESELL! Er zijn toch wel goeie moederbordjes te vinden als je goed zoekt voor weinig ! Ebay ali marktplaats....

Weg gooi cultuur
Als iemand hier vervuilers zijn moet je die aanspreken die het maken
vroeger ging alles nog 100 jaar mee

Nu lijkt alles wel uit een surprise ei te komen

Ik moet eens even terugkomen op m'n laatste post van donderdag... Ik vergiste me met de PUS6501... Die lijkt er qua binnenwerk wel een beetje op, maar is een totaal andere tv, met andere software.
Excuses...
Met die 8601 al enkele keren een defect Option board geweten hier en tot heden nog nooit hersteld gekregen. Die zijn bij ons op de zaak niet veel verkocht geweest in tegenstelling tot de PUS6501 en PUS 6551.
Het leuke van hun schermen is wel dat de LCD compatibel is met de schermen in de SL3 en SL4 reeksen bij Loewe waar ze al eens sneuvelen 8)7

Maarten kan dit misschien bevestigen, maar 2015-2016 was een speciale periode bij Philips TV...

Ik weet nog dat er in 2016 gezegd werd dat Philips tv enkel nog budget toestellen zou gaan verkopen. De 55 en 65PUS8601 waren uitgebracht in 2015 met Android 5.1 (lees: drama). Het was aanvankelijk nooit de bedoeling ze te upgraden richting Android 8. De aanvankelijke software was gewoonweg zielig en ik denk dat ze het met dit type eigenlijk nooit optimaal gekregen hebben.

De PUS6501 was het model dat ik bedoelde dat erg veel verkocht is bij ons op de zaak en die is modeljaar 2016. Werd ook uitgeleverd met Android 5.1. Twee maanden terug nog eentje met originele software gehad en defecte LEDs. Crashte meermaals tijdens test na reparatie. Meteen geupdate.

In die periode werd die software in India ontwikkeld wegens budgettaire redenen. Philips TV zou immers enkel nog maar budgettoestellen leveren.
Met de komst van OLED schenen ze toch terug hun pijlen op high end modellen te richten en gelijk is de software afdeling terug naar Gent in België gevlogen.
Hier is voor genoemd model Android 6 ontwikkeld en wat ik van die tijd nog weet is dat ik van 10 huisbezoeken wekelijks nog naar 2 moest, van mensen zonder internetaansluiting waar ik manueel moest gaan updaten.

Ik blijf erbij: het moment dat ze met hun software terug naar Gent gegaan zijn, is hun software zeker niet meer slechter dan bij andere merken.
Ik heb zelf zo'n 43PUS6501 in mijn werkplaats hangen. Die heeft enkele maanden terug nog een kleine update gehad, iets met reactietijden met afstandsbediening, maar die werkt vrij stabiel. Helaas erg traag soms, maar goed, het was nooit de bedoeling om op die hardware Android 8 te pushen.

Ze hebben de eerste helft en midden de "tienies" putten geslagen, maar die zijn inmiddels weer goed gevuld dunkt me.

mel

Golden Member

Wat ik niet begrijp, of wil begrijpen, waarom die tv,s geupdate moeten worden. Vroeguh,hadden we een tv, die deed het of niet,als hij het deed kon je ernaar kijken.deed hij het niet, ging je met een meetinstrument en een soldeerbout tekeer, tot hij het weer deed..Toen snapten we het nog....Tegenwoordig zijn het gewoon pc,s met alle nadelen van een computer. Je moet tegenwoordig ict er zijn om dat ding aan te zetten....En het duurt 2 minuten eer je beeld heb.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..