Subwoofer Velleman K8060

Ik heb een vreemd probleem met een versterker. Ik ben een subwoofer aan het maken en heb daar de versterker van Velleman voor gebruik. Deze werkt prima geluid getest met Ipad gaat ook prima. Maar als ik deze op de versterker pre-out sub aan sluit zakt het geluid naar bijna onhoorbaar. Terwijl een andere subwoofer wel erop werkt. De uitgang van de pre-out is maximaal 1 volt en 100k ohm de andere subwoofer heeft 4.7 k ohm en de velleman is 47 k ohm. Nu mijn vraag komt dat door de weerstand in de audio ingang en kan ik die aanpassen? Want ik ben niet zo thuis in dit soort dingen. Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Waarschijnlijk ben je er in geslaagd om een bijna perfecte kortsluiting te maken op het ingangssignaal van de K8060.
Vermoedelijk in de cinch plug.
Meten of je daar de 47K ingangsweerstand van de K8060 hebt geeft duidelijkheid

Sine

Moderator

Zit het niet in de kabel?

Er waren ooit cinch video kabels (Nintendo) die 75R afsluitweerstanden hadden ingebouwd.

Op 24 april 2022 16:30:56 schreef Sine:
Zit het niet in de kabel?

Er waren ooit cinch video kabels (Nintendo) die 75R afsluitweerstanden hadden ingebouwd.

Ja! Daar ben ik ook eens ingetuind!

Op 24 april 2022 16:16:04 schreef ----:
Waarschijnlijk ben je er in geslaagd om een bijna perfecte kortsluiting te maken op het ingangssignaal van de K8060.
Vermoedelijk in de cinch plug.
Meten of je daar de 47K ingangsweerstand van de K8060 hebt geeft duidelijkheid

Nee de weerstand is keurig 47K op de ingang er komt wel geluid uit maar zachter dan de andere versterker die ik eerst gebruikte.

Op 24 april 2022 17:05:29 schreef harrie42:
[...]

Nee de weerstand is keurig 47K op de ingang er komt wel geluid uit maar zachter dan de andere versterker die ik eerst gebruikte.

De kabel is de dezelfde als voor de andere subwoofer. En op de Ipad en laptop werkt het wel prima.