Op 25 april 2022 11:44:23 schreef Boet:
Heb je al eens de CDJ's en het telefoonkanaal naast elkaar aan gehad om het zaalniveau te vergelijken? (Vanuit de CDJ's flink gecomprimeerde muziek, vanaf de telefoon muziek met veel dynamiek? Dan klinkt het ook zachter. )
Ja, in werkelijkheid is de audio afkomstig van een mobiel apparaat, ook bij een compleet opengedraaide gain, te zacht. Dat komt inderdaad omdat de muziek van de CDJs altijd club muziek is (en dus sterk gecomprimeerd) en vanaf een mobiel apparaat is het meestal POP of oudere muziek. Niet alleen hebben die veel meer dynamiek, ze zijn sowieso een stuk zachter opgenomen.
Staat het telefoonkanaal op kant "A" van de cross-fader ingesteld, en staat de cross-fader zelf naar "B" geschoven?
Crossfader staat altijd op "through". Alleen scratchers gebruiken de cross-fader nog maar scratching wordt sowieso nog maar weinig gedaan.
Edit: Overigens is dat wel eens de oorzaak geweest van één van mijn genanste momenten. Ik moest draaien ergens in een club en was er van overtuigd dat kanaal 1 stuk was omdat ik er geen geluid uit kreeg. Toen er een techneut langskwam, keek hij mij eerst aan alsof hij water zag branden en schoof toen de crossfader naar het midden. Die zou ook gedacht hebben "ben jij nou DJ?". Maar ik ben zo gewend dat de crossfader altijd op "through" staat, dat ik dat niet eens meer controleer...
[Bericht gewijzigd door Zippy1970 op maandag 25 april 2022 14:09:24 (20%)