Zonder eprom doet dat ding helemaal niets. En een condor 46 is de 70cm band uitvoering. Hij haalt het frequentie bereik net niet, net wel. De hele 70cm band, '10MHz' is eigenlijk net ff te groot voor de PLL. Als je op het randje van de band gaat zitten kan de pll afslaan. Maar als je dat niet doet zijn teletrons werkelijk superdegelijke en vrijwel onverwoestbare apparaten.
Ze zijn stabiel bij nogal extreme temperaturen en bestand tegen vocht. Het goed afstellen van de beide pll's is soms wel even een dingetje.
Zorg dat de condor bij het opstarten op een frequentie in het midden van de band staat. Dan gaat hij niet gelijk in error bij het aanzetten. Mocht hij wel tijdens bedrijf in error gaan doordat je te veel aan de kanten van de band gaat zitten, dan kun je resetten door aan en uit te schakelen.. De condor is oorspronkelijk niet ontworpen om over zo'n breed frequentie bereik te kunnen werken en wordt in de officiele afregel procedures zo afgeregeld dat hij het op maar een paar kanalen die dicht bij elkaar liggen heel goed doet.
DE 4 meter en de twee meter versies hebben dit probleem in het geheel niet. Maar de amateurbanden zijn daar ook veel kleiner. Dus eigenlijk weten we dat niet.
Ik heb er al meer dan tien jaar twee in mijn auto ingebouwd een 70 en een 2 uitvoering en sinds een paar jaar de 4 en het blijft werken.
Dingen als opstartfrequenties, dtmf, selective tonecal, subaudio tooncodes, je eigen roepletters als rogerbeep enzo dien je allemaal in de eprom te bakken. Niet alle condors kunnen deze dingen overigens. De tooncode chips dienen wel in de set aanwezig te zijn. En in sommige sets zijn dat lege plekken.