maak vraag

Hoi,

Ik heb een 3018 cnc router waarvoor ik voor de X-as een kabelrups aan het printen ben.

De bedrading van de motor (775 DC) is hiervoor te kort.

Is er iemand op het forum die voor mij een dergelijke kabel kan maken op de juiste lengte?

Het gaat om een kabel met de volgende aansluitingen:

De motor kan 8A trekken bij 24V, de nieuwe lengte moet ik nog opmeten als de kabelrups klaar is.

back to the drawing breadboard
benleentje

Golden Member

Als je de foto's opend zijn ze bijna net zo groot als ze in je post staan en ik kan dus niet zien van de aansluitingen zelf aan het einde. De aansluiting op de motor kan ik wel gokken maar dat is meestal geen goed plan.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
benleentje

Golden Member

Als je de foto's opend zijn ze net zo groot als ze in je post staan en ik kan dus niets zien van de aansluitingen aan het einde. De aansluiting op de motor kan ik wel gokken maar dat is meestal geen goed plan. Dus graag foto's met veel meer detail.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
benleentje

Golden Member

Als je de foto's opend zijn ze net zo groot als ze in je post staan en ik kan dus niets zien van de aansluitingen aan het einde. De aansluiting op de motor kan ik wel gokken maar dat is meestal geen goed plan. Dus graag foto's met veel meer detail en scherpte.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

EDIT knopje nog niet gevonden? :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Frederick E. Terman

Honourable Member

/OT: Oe, ik heb dat in een ander forum eens gehad: door een toevallige tijdelijke glitch zag ik mijn eigen post niet in de thread verschijnen. Maar mijn editveld was wel leeg! Dus nog maar eens ingetikt, tot driemaal toe.
Kreeg ik later op m'n falie dat 'vier keer posten niet nodig was'. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dit zijn de originele foto's.
Als deze niet groot genoeg zijn moet ik morgen even nieuwe foto's maken met een ander toestel wat ik nu niet bij de hand heb.

back to the drawing breadboard

Volgens mij zijn dat gewoon amp. krimpstekker verbindingen.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 13 mei 2022 22:06:44 schreef Martin V:
Volgens mij zijn dat gewoon amp. krimpstekker verbindingen.

Faston 6,3 mm (de gewone)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

En anders kabel doorknippen en er een stukje tussen bakken en isoleren met krimpkous? Het zijn maar twee draden!

Faston en Molex(?) connectoren kosten niets, maar een goede krimptang kan duur zijn.
Iemand die de tang heeft zal ook de contacten hebben, en mogelijk de juiste behuizing. Ik zou daar naar op zoek gaan.

fatbeard

Honourable Member

Op 14 mei 2022 01:25:46 schreef Ex-fietser:
En anders kabel doorknippen en er een stukje tussen bakken en isoleren met krimpkous? Het zijn maar twee draden!

Dan kun je ze meteen twisten. Ziet er niet alleen appetijtelijker uit, maar vermindert ook storing...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 13 mei 2022 21:39:29 schreef Frederick E. Terman:
Dus nog maar eens ingetikt, tot driemaal toe.

Ik had dat op het TI support forum. Click op posten. Gebeurt niets. Na nog eens een tijdje wachten: nog steeds niets. Dan zal ik wel naast die knop gedrukt hebben. Dus nog 1 keer en later maar nog een paar keer clicken. Totdat uiteindelijk er iets gebeurde.

Ik heb m'n post niet tien keer teruggezien. Wel het antwoord van de TI medewerker die probeerde me te helpen....

Voor zover ik kan zien is de stekker aan de controle-print-kant geschikt voor max 1 misschien 2A. (volgens mij zit er bij mij wat heftigers). Maar goed... zal wel lang goed gaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Er bestaan voor een aantal connectoren 'normale' en zogenaamde 'high current' crimpcontacten. Bijvoorbeeld voor de Molex KK396 reeks:

standaard, goed voor 7A
https://www.molex.com/pdm_docs/iso/0008500134_iso.jpg
 
en high-current, goed voor 13A
https://www.molex.com/pdm_docs/iso/0455703052_iso.jpg

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

En anders kabel doorknippen en er een stukje tussen bakken en isoleren met krimpkous? Het zijn maar twee draden!

Dan kun je ze meteen twisten. Ziet er niet alleen appetijtelijker uit, maar vermindert ook storing...

Het is voor in een bewegende kabelrups.

Met een beetje geduld krijg je de pinnetjes uit de connector hier kun je dan de nieuwe draad aan solderen. Ook aan de amp-tjes zou je de nieuwe draden aan kunnen solderen.

benleentje

Golden Member

Op 13 mei 2022 21:17:17 schreef flipflop:
EDIT knopje nog niet gevonden? :-)

Nee na 4 jaar op dit forum nog niet gevonden ;).
Weet ook niet precies waarom het er 3x staat, maar zal denk per ongeluk steeds op de verkeerde knop hebben geklikt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Bedankt voor de replies.

Ik zal er wel iets tussen solderen.

back to the drawing breadboard

Ik heb gewoon lekker gepolderd.

De stappenmotordraad loopt door de kabelrups, de spindeldraad wordt door een oogje op de kabelrups vastgetrokken. (hoef ik de draad niet door te knippen)

Het is weliswaar geen IGUS kabelrups maar het werkt wel!
(kabelrups is aangepaste download van Thingiverse)

EDIT:
reactie op de post na deze, heb inmiddels een "wikkel" om de draad gedaan in de hoop deze tegen schuren te beschermen:

[Bericht gewijzigd door mechatron op dinsdag 17 mei 2022 20:32:10 (18%)

back to the drawing breadboard
buckfast_beekeeper

Golden Member

Hopelijk slijt de draad niet door in de ruwe rups. IGUS chainflex is beter geschikt voor een rups.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.