Adjust ADC node in Loewe tv's. Wat betekent dat?

Al ergens van bij de SL1xx vind je in het service menu van Loewe tv's in het tabje "Video" Adjust ADC node.
Ik weet dat dat iets met het zwartniveau is, maar kan iemand daar meer over vertellen?

Sinds het nieuwe paneel in mijn Loewe OLED doen de zwartniveaus echt de gekste dingen.
Als ik die optie aanklik, komt er na enige tijd "ADC adjust running..." een melding "error".

Erg weinig over te vinden wat die ADC node precies betekent en hoe precies ze moet worden ingesteld. Als iemand meer weet hoor ik het graag...

tnx
Gert

Heb het eerder gezien, maar dan moet je een analyse apparaat aan TV koppelen die de afstelling regelt..

Zo lijkt het wel… Gek dat een SL220 chassis het wel doet |:(

Dat vraag ik me juist af, hoe kan je kalibreren zonder referentie??

Het probleem is dat de bewuste SL220 een prima beeld geeft. Zwartwaarden zijn voor een LCD zonder local dimming vrij goed te noemen.
Je klikt de functie aan, beeld wordt zwart en even later komt er ‘succes’ terwijl bij de SL4 steevast error te zien is.

Ik weet ook nog altijd niet 100% zeker wat deze setting nu precies doet…

Ik denk dat de enige ADC convertor in huidige schermen de ADC voor analoge video in is (composiet, R,G,B, component) . Al de rest is toch al digitaal?

Als dat de juiste redenering is dan maakt het voor de digitale ingangen niks uit.

Je zou als test eens een analoog signaal kunnen aanbieden en dan de ADC calibratie opnieuw proberen.

Dit verhaal heeft plots een andere wending gekregen...

Ik heb van de week nog jouw tip eens getest met een analoog signaal. Lukte ook niet. Telkens error, dus het maar opgegeven.
Verder nog wat liggen stoeien met de kleur en 'factor' instellingen in het service menu. Dat grijsniveau min of meer menselijk gekregen.

Eergisteren wilden we naar het 7u journaal kijken en viel er me onderaan een irritant knipperend wit lijntje op. Ook links in het beeld elke 10 beeldlijnen een donkerdere lijn.
Voor deze tv heb ik begin dit jaar een nieuw OLED paneel gekregen. Steeds gedacht dat dit een tweedekeus paneel was. Daar heb ik nu gelijk in gekregen. ?
Zal alles bij elkaar een 150 speeluren hebben? Niet meer naar te kijken, dus maar terug het originele geplaatst vanmiddag. Het niet uniform geel er dan maar bijpakken zeker.
Volgende week eens informeren of Loewe wat gaat doen.

Dit topic kan voor mijn part gesloten worden.

Hmm ben wel benieuwd hoe Loewe een 150 uur paneel gaat oplossen, is wel erg kort!!

Altijd spannend, want het heeft me geen stuiver gekost. Nu ja, zo ben ik er natuurlijk ook niks mee...

Wordt iets voor volgende week, want de baas heeft dit voor me geregeld en heb nu een weekje verlof.