logo 8 uren teller werkt niet

hallo,

ben met een project bezig, probleem is dat ik om de bepaalde tijd wil dat hij de tijd gaat tellen. 4 min niet tellen 1 min wil tellen en vervolgens in een counter laat weer geven. heb dit al geschreven in logo 8, in simulatie lijkt hij goed te werken maar zodra ik de sofware in logo schiet dan werkt de urencounter niet, hij telt netjes die 4 min niet en die 1 min wel. maar de uren counter blijft gewoon op 0 staan terwijl hij in simulatie wel doet wat ik wil.

weet iemand wat het probleem is of hoe het kan.

Jd6130r

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
GJ_

Moderator

Zet het programma eens in je post.

onder het editscherm zit een uploadknop

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Een urenteller telt in de LOGO geen tijden onder de minuut.

Je kunt het oplossen door zelf een tijdteller te maken, of je impulsen iets langer te maken.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

oke, dacht dat die de minuten wel kon tellen vandaar ik een delay van 4 min heb en een 1 min counter. in simulatie doet die wel goed, in praktijk niet. maar kan dus niet in minuten maar wel in hele uren?
anders puls per min maken, kan je die pulsen dan ook alleen in uren aantal laten zien terwijl die in minuten telt?

GJ_

Moderator

Op 17 mei 2022 08:38:00 schreef Toeternietoe:
Een urenteller telt in de LOGO geen tijden onder de minuut.

Ik meen dat dat van de versie afhangt, maar daar ben ik niet heel zeker van. In de oudere versies werkten ze iig anders. Het fijne weet ik er ook niet van: ik gebruik de urenteller (vrijwel) nooit.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 17 mei 2022 13:16:02 schreef Jd6130r:
oke, dacht dat die de minuten wel kon tellen vandaar ik een delay van 4 min heb en een 1 min counter. in simulatie doet die wel goed, in praktijk niet. maar kan dus niet in minuten maar wel in hele uren?
anders puls per min maken, kan je die pulsen dan ook alleen in uren aantal laten zien terwijl die in minuten telt?

Ja dat kan.

Zie bijlage.

Je zou in je eigen programma de tijd TH ook op 01.01 minuut kunnen zetten dan zou het net moeten werken.

In mijn voorbeeld ben je universeler.
Het telt seconden, tijden korter dan 1 sec worden dus niet geteld.
Dat is ook wel weer op te lossen.....

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op dinsdag 17 mei 2022 16:50:05 (22%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

dit is presies wat ik zocht.
dank je wel

alles werkt. alleen nu wanneer de spanning van de logo afgaat. gaat de teller weer op 0 staan. is het mogelijk dat die zijn waarde vast houd bij onderbreking van de spanning

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Kan kan eenvoudig:
Dan moet je in de tellerblokken de optie Retentivity aanvinken.
Zie bijlage.
Dan blijft de waarde bij spanningsuitval bewaard.
Die optie zit in meerdere soorten blokken.

teller test-Update-rem.lsc

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)