Miele koffiezetapparaat CVA 6401 - sputtert

Inbouw Miele koffiezetapparaat geeft géén warme melk of melkschuim meer komt enkel gesputter (stoom) door maar geen melk mee. Iemand hier ervaring mee ? Heb alles langs melkkant al volledig gereinigd.(leidingen,melkkan,ventiel is vrij..) Volgens een collega zou het weleens aan de water pompjes kunnen liggen (zie foto) die te weinig debiet zouden geven.(door verkalking bijvoorbeeld ; zou best kunnen, veel kalk hier) Het water debiet zou zo te laag zijn en stoomdebiet zou daardoor niet meer goed zijn. Iemand raad ? Alvast bedankt

Zit het buisje goedom in de melkkan? Die heeft een schuin en een plat kantje, het schuine kantje moet naar de bodem, anders zuigt ie vacuum op de bodem van de melkkan.

Melkgedeelte zit helemaal goed, dacht ook eerst dat er ergens valse lucht werd getrokken maar denk dat daar het probleem niet zit.

Of het melkventiel is defect, dat onderdeel met 3 aansluitingen in het inspectiedeurtje achterin, of het buisje (zie afbeelding) zit alsnog verkeerdom. Er moet wel iets van melk meekomen, de hoeveelheid stoom op je foto's ziet er goed uit.

Als je kalk vermoed, ontkalk hem dan eens met 2 tabletten (2 indien je de Miele versie gebruikt, dosering van andere merken weet ik niet).

Waar woon je?

in Merksem bij Antwerpen. Dubbel ontkalkt nu en ventieltje (zoals op jouw foto) nog maar eens gereinigd ... Ik gebruik altijd de dure Miele tabletten. Heb nu de melkkan met water gevuld en hij lijkt het weer te doen .. de vraag is hoe lang voor miserie weer begint .. Kan ik verder nog iets doen ?

Kan dat er ergens een vuiltje is blijven hangen. Of de tabletten duur zijn weet ik niet, ik heb zo'n machine niet maar ze zijn wel afgestemd qua hoeveelheid op deze machines.

Eens in de 3 jaar de machine een beurt laten geven.

De vraag is met een beurt te laten geven .... wat doen ze dan juist en kan ik dat dan zelf niet ? Welke onderdelen zou ik dan best eens onder de loep nemen ?

Een hele rits.. O.a. De machine schoonmaken intern, dichtringen vervangen, eventuele software updates, zetgroep ring controleren en vervangen, aandrijving reinigen of vervangen.

Het kan allemaal zelf uiteraard, maar voordat je slangetjes lostrekt die met een O-ring gemonteerd zijn zou ik zorgen voor nieuwe, die krijg je eigenlijk zonder kans op schade er niet uit.

Hoeveel bereidingen heeft ie weg? Kun je zien in het menu. 'Koffie totaal'.

Vaak zeggen mensen ach misschien een paar duizend?? en dan kijk je op de teller en dan al een slordige 20-30 duizend bakjes!! Vaak moet er best wat aan gebeuren...

Ja en dan zit de aandrijving vol met prut en schimmel... Ben je anderhalf uur langer bezig dan normaal :D

Yep Maus, en daarom wil ik zowizo geen volautomaat hebben in huis, ranzige dingen!!

Oh die CVA7000 serie mag er bij mij komen hoor :D Het is dat ik hem niet kwijt kan...