ATX power supply naar HP

Hallo ik wil een power supply DPS-300AB -19B ombouwen naar een DPS-240AB-3B.
Nou weet ik de waar ik de bedrading van pwrcmdp2 aan moet sluiten .De bedrading is roodwit/wit/groen/grijs .Groen /grijs is duidelijk maar de twee andere is niet duidelijk . Deze wil ik aansluiten op een 24 polige connector van een DPS-300AB-19b .Is dit mogelijk en waar moeten de roodwit en de witte draad zitten

buckfast_beekeeper

Golden Member

Een link naar beide schema's zou wel zo handig zijn.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dat is nou juist het deel wat ik mis .

Sine

Moderator

Iets meer topicstart mag wel, wat wil je precies doen?

Als ik het goed heb zijn het beide ATX voedingen?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 mei 2022 08:51:07 schreef ToHu:
Dat is nou juist het deel wat ik mis .

Een link naar beide producten had ook al niet mis geweest.

Dit is de 24-polige ATX connector.

24 pins power suply naar 6pins moederbord, daar bestaan adapter kabels voor. Omgekeerd is waarschijnlijk onmogelijk. Waar ga 3,3V en 5V halen?

Hierbij wat foto's ,ik wil de deze twee op de juiste manier koppelen zodat ik de voeding PDS-240AB-3B aansluiten op mijn pc

buckfast_beekeeper

Golden Member

Net wat ik zeg, omgekeerd kan. Van 24 naar 6 is geen probleem. Van 6 naar 24 is wat anders. Je mist 5V en je mist 3,3V.

Het is me niet duidelijk welke stekers op welke foto bij welke voeding horen. Ook mis ik foto's van de stickers van de voedingen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
buckfast_beekeeper

Golden Member

PDS-240AB-3B is het doel. Daar hoort de linkse foto bij.

PDS-300AB-19B is het vertrekpunt.

Ik heb een verloopkabel besteld zoals eerder aangegeven . Bedankt voor jullie tips .

Sine

Moderator

Ah, smerige HP specifieke dingen.

Alleen met een kabel kom je er ook niet, de PWR_ON lijn werkt net andersom en heeft ook nog andere spanningen meen ik. Vandaar ook het printje in die kabel.

dacht ook al iets te herkennen in die AT stekker. typisch ook de afwijkende draadkleuren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nou de verloopkabel werkt niet .De aan sluiting van p2 zijn fout .Kan iemand mij zeggen welke spanning op de bedrading van p2 moet staan .

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com
r3m

Golden Member

Is de andere voeding wel naar standaard atx bedraad?
Aangezien dat ook HP is lijkt mij die kans vrij klein...

Al een universele voeding met je verloopje geprobeerd?

Gr. Remko.