Storing Siemens koffiemachine CT636LES01

Hallo
Ik heb hulp nodig mijn koffiemachines CT636LES1 heeft een storing op scherm zit " special spelen nodig omdat serviceprogram is geannuleerd.
Kan iemand de storing oplossen? Pleaaaase

Handleiding?

Ik vind de omschrijving van de storing nogal raadselachtig.

Ah, ik zie het al: je hebt een typefout gemaakt in het het typenummer.
Het moet zijn CT636LES01.

Misschien helpt een 'reset' vanuit het service menu?
Volgens deze link https://komtra.de/forum/index.php/Thread/14381-Siemens-CT636LES1-01-wi… kom je zo in het service menu:

Service Menü:

”my“ und “2Tassen” gleichzeitig bis Bestätigungston (düdeldüd) kommt und weiter gedrückt halten
“menu“-Taste drücken

Werksreset: “menu“-Taste, Werkseinstellung

Klopt Roland het is fout.ik weet niet hoe moet ik aanpassen.is een CT636LES01

Bedankt roland.maar ik snap niks van er zijn veel opties.?

Nog meer heel veel opties ik durf niet aankomen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 25 mei 2022 15:48:37 (50%)]

Ik snap niks ??.wat en waar moet ik kijken of drukken?
Water Reservoir is full tot max maar op deze foto( bijna leeg) geschreven

Opties zijn:
+Device info: ( alleen software informatie)
-MMB software
-CPM software
-laB software
-AdB software
+Component Test:
-pump 50ml (press start)
-heater 5s (press start)
-brewinh unit"BU" (press start)
-ceramic valve"CV" ( press start)
-grinder 5s (press start)
-Outlet light (press start)
-stage light (press start)
-Fan ( press start)
+Sensor Test:
-Water sensors (kijk foto) water staat is maximum maar er zit geen water filter in bak deze heb ik niet.ik gebruik gefilterd water niet van de kraan.
-Bean sensor (kijk foto) beantank is waar bijna leeg.
-other sensor ( kijk foto)
+Touch Calibration:
-Off (press start)
+ Button test: ( press start)
+Statistics: ( alleen informatie over gebruik en hoeveelheid)
+Errors:
-Grinder (kijk foto )
-Brewing Unit BE (kijk foto)
-NTC 1 (kijk foto)
-NTC 2 (kijk foto)

Foto van sensor test

[Bericht gewijzigd door Nanamoon op 25 mei 2022 13:59:38 (96%)]

Ik heb een pump test gedaan water komt niet van waar hij moest komen maar hij komt in de bak onder.

Je moet bij Service menu de hele beschrijving hebben, elke service stand moet je juist uitvoeren en volgen zoals fabrikant voorschrijft. Ik vermoed dat jij een apparaat heb waar nog garantie op zit (2 jaar)dus leverancier bellen

Op 26 mei 2022 19:05:37 schreef smd:
Je moet bij Service menu de hele beschrijving hebben, elke service stand moet je juist uitvoeren en volgen zoals fabrikant voorschrijft. Ik vermoed dat jij een apparaat heb waar nog garantie op zit (2 jaar)dus leverancier bellen

Leverancier zegt dat ik heb geen garantie meer.ik snap niet ik denk dat waterreservoir sensor is defect.reservoir lig niet in machine en sensor zegt dat reservoir binnen full.percise is gek geworden.

Op 25 mei 2022 14:25:23 schreef Nanamoon:
Ik heb een pump test gedaan water komt niet van waar hij moest komen maar hij komt in de bak onder.

Dat klopt, je kunt niet de pomp aanzetten en water op de juiste positie krijgen zonder de kleppen en zeteenheid in de juiste positie te zetten.

Zit er een bewegend onderdeel in de waterbak welke drijft op het water?
Foto's waterbak?

Op 27 mei 2022 10:54:13 schreef maus0611:
[...]

Dat klopt, je kunt niet de pomp aanzetten en water op de juiste positie krijgen zonder de kleppen en zeteenheid in de juiste positie te zetten.

Zit er een bewegend onderdeel in de waterbak welke drijft op het water?
Foto's waterbak?

Alles zit in de juiste plaats.ik denk dat is de waterreservoir sensor probleem. Water Reservoir zit niet in de machine maar sensor geeft (inside:full).