USB Lader certificeringen

maartenbakker

Golden Member

Op 25 maart 2023 20:45:40 schreef RAAF12:
Valt met tegen van de Hema als het nu nog een Action was geweest. Dat ze blij waren toen je hem inleverde kan ik me wel voorstellen, maar dat ze het inkoopbeleid gaan veranderen?

De inkoop van de HEMA, ooit bekend om degelijkheid, is al jaren niet meer heilig. Ik denk dat ze bij Action net zo goed of beter opletten. In geval van elektronica vermoed ik dat ze het allebei met tussenpersonen doen die op de kwaliteit letten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Kruimel

Golden Member

Op 21 mei 2023 09:58:37 schreef fred101:
Net een oude DVE 5V adapter gesloopt. Daar was ook de primaire elco short gegaan (rook, geknetter).

Hoe oud? Als het de voeding van een router is heb je kans dat die jaren lang 24/7 aan heeft gestaan.

Op 25 maart 2023 20:45:40 schreef RAAF12:
Valt met tegen van de Hema als het nu nog een Action was geweest. Dat ze blij waren toen je hem inleverde kan ik me wel voorstellen, maar dat ze het inkoopbeleid gaan veranderen?

Het heeft me ook even gekost om te wennen aan het feit dat het nu opeens wel mogelijk was je een buil te vallen aan HEMA producten, wat daarvoor nooit een probleem was. Volgens mij heeft HEMA nogal een terugval gehad nadat ze ergens rond het begin van de financiële crisis overgekocht werden door een Brits hedgefonds dat alle vastgoed heeft verkocht en terug geleased en vervolgens het bedrijf met schulden weer van de hand heeft gedaan. Dit staat me bij, maar ik kan er zo snel geen bron van vinden, dus houd de korrels zout even achter de hand.

edit:
De Amerikanen schijnen er ook deel in te hebben gespeeld: Gaat het nog goed komen met de HEMA. In elk geval zijn ze deels het slachtoffer geworden van uit de hand gelopen marktfundamentalisme. Jammer, want het geld is wel weg en dat is lastig om te keren. :'(

fred101

Golden Member

Ging niet om hoe oud hij was, hij is oud en heeft waarschijnlijk lang 24/7 aan gestaan. Gewoon goed gebouwd. De kleine secundaire elcos waren nog goed. Het ging er om dat destijds die keurmerken nog wat betekenis hadden, er veel meer in zat dan nu omdat nog wat aan filtering en protectie werd gedaan.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs