Hallo,
Bij mijn bosh koelkast (kir18v20ff) valt me al even op dat die altijd blijft draaien, en sinds kort had ik soms een ijs laag van 1 tot 2 cm op de achterwand bovenaan, maar de temperatuur zit altijd rond de 4 tot 6 graden.
De thermostaat maakt geen verschil op lage en hoge stand, hoor hem ook niet klikken. Heb de indruk dat het koelsysteem niet geweldig is maar het werkt.
Dus nu heb ik een elektronische thermostaat geplaatst, de Elitech ecs-16, en de voeler gemonteerd op het plastiek frame van de thermostaat/lampje, dit werkt prima.
maar wat kan ik nu best doen om de sonde goed te laten voelen, ik heb deze gesandwicht tussen 2 stukken aluminium met koelpasta ertussen, of kan ik het beter weglaten en gewoon de sonde laten uitsteken.
De sonde zit meer op het uiteinde aan de deur dus voor toch de warme plek in de frigo te monitoren, temperatuur vanachter is na een 'acht rond de 3,5 graad, vanvoor bovenop de groentelade rond de 6 (gemeten met een buitenvoeler), moet de sonde ook nog proberen te ijken.
Ongeacht dat compressor blijft draaien zakt de temperatuur niet naar het vriespunt.