Watchdog reset AHD recorder camera's

Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar ik denk hier.

Ik heb laatst een AHD analoge recorder 16-kanaals overgehouden van een klus na het vervangen van een camera systeem. Deze heb ik bij een club neergezet zodat de HD camera's de daar hangen eindelijk eens ook echt HD opgenomen kunnen worden want er staat een CVBS recorder nu.

Nu is er iets heel vreemds aan de hand: de AHD recorder doet random Watchdog resets. Dit gebeurt 1 keer per dag, 5 keer per dag en soms 1 dag niet. Ineens zullen diverse camera's vastlopen en "No recorded data" weergeven, de software loopt (soms) vast en reageert niet meer op muisklikken en binnen een minuut of 2 restart de recorder: een Watchdog reset.
Ik dacht recorder/HDD stuk, maar thuis (hetzelfde dorp) doet hij het wel gewoon goed (1 keer Watchdog reset gehad in 2 weken en ik moet erbij zeggen dat deze wel achter mijn patchkast UPS zat, een Eaton 5PX) Op de zaak in een ander dorp doet hij het gewoon non-stop zoals het hoort, geen resets.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd: andere camera's, andere voedingen camera's, andere voedingen recorder, geen camera's (Nu komt er géén Watchdog reset), daarna 1 camera>Watchdog reset, andere HDD's incl. bad sectors check (WD Purple, Seagate), andere locatie in het pand en test cam's eraan gehangen, visueel gecontroleerd op defecten op printplaat, 1 HDD en 2 HDD's, andere SATA-kabel(s), andere RG59-bekabeling, UPS er tussen, heater er tegenaan om te checken of hij niet gewoon te warm wordt.

Geen van allen helpt. Ik dacht dat het met de spanning/stroom te maken had, maar zelfs een UPS (APC Back-UPS Pro 900) mocht niet baten. Sindsdien weet ik het niet meer. Binnenkomende spanning is op alle 3 de fases 237V, soms fase 1 241V. De club is wel gevestigd direct naast een mega antennemast van KPN/T-Mobile/En weet ik wat, maar dit zou het toch niet kunnen zijn...?

Nu is mijn vraag dus, hebben jullie nog enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Lijkt mij dat het óf die antennemast is, óf toch iets met de binnenkomende spanning/stroom.

Het betreft een Altura NTA-1016 recorder (nummer is uit mijn hoofd) van dealer SecPro (Deze is te vergelijken met wat nu op hun site staat.) En nee, het zou mij niks verbazen als het China is. Maar goed, nog nooit problemen gehad met Altura. Sommige recorders gaan namelijk al meer dan 12 jaar mee :D En deze van 12+ jaar doet het wel op locatie.

geen camera's is de clue denk ik, er komt een storing binnen op 1 of meerdere camera coax waar de recorder door vastloopt. als de ene dag waar de recorder niet vastloopt afwijkt van de rest ( geen trainingen oid ) dan weet je al meer. kan een koeling zijn die aanslaat en storing geeft, of een aardlus op de coax welke het veroorzaakt. veldverlichting met vsa met storing enz enz.

meet de coax mantels op de stekkers maar eens naar aarde, zijn er die laag meten dan check dat maar, of koppel die zolang af om te testen..

[Bericht gewijzigd door testman op 4 juni 2022 00:01:08 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je nu eens heel simpel een DVD speler op aansluit en laat dat eens opnemen, wat gebeurt er dan??

@Testman: Dezelfde camera's heb ik getest op 2 verschillende locaties en overal behalve op de club werkt het. Dus het lijkt mij dat het niet de camera's zijn. Er zit ook geen patroon in het vastlopen, dus wanneer er geen trainingen zijn (beweging) of wel maakt dus niet uit. We hebben inderdaad veldverlichting (Hoe weet je dat? xD) maar ook daar zit geen patroon in want overdag loopt de boel ook vast. Iets met de aarding van het pand qua aardlus zou misschien wel kunnen aangezien onze aarding nogal raar zit. Ze Hebben toen bedacht dat in onze MK een aardpen wel moest en de hoofdkast die ~200 meter verderop staat ook nog eens een aardpen en dan nog eens de aarde van de leverancier pakken. Owja en sluiting in die 200 meter kabel in de PE+N :')
Maar dan nog vind ik het raar, want die hele recorder heeft geen aarde... En de camera's ook niet.
Maar goed ik zal eens zonder shield testen.

@Smd: Heb op het moment geen DVD-speler (En stiekem ga ik die ook niet aanschaffen :D)

EDIT: Net de recorder even met een draadje aan de aarde gehangen van de installatie. Ik merkte dat zodra ik de shield van de BNC kabel van welke camera dan ook vasthield en de over de recorder heen wreef ik een 'bromment' schokje voelde. Dit zodra ik of de HDMI erin stak of de draad aansloot op de PE. Aangezien de HDMI ook een shield naar aarde heeft lijkt mij dit dus een aard probleempje zou je zeggen. Morgen even kijken of hij vastgelopen is en dan eens de aarde van die groep afhalen om te checken... (Is veilig, cam's hebben aparte groep) Maarja, originele plek van de recorder gaat met een extender zonder enige aarde, dus eigenlijk kan dit ook niet. Er zit dan namelijk niets maar dan ook niets aan de aarde vast.

een aardlus kun je al krijgen als 1 der camera's tegen een spant zit en de voet en behuizing van de camera van metaal zijn. via de coax mantel gaat de gebouw aarding dan naar je recorder. heeft deze een randaarde netsnoer? en anders via de hdmi naar de tv welke ook een randaarde voeding kan hebben. evt nog een hdmi splitter voor meerdere monitoren op het plafond liggen, plafondraster is vaak via de verlichting weer geaard..

de hdmi maakt het meeste kans op storingen op te pikken, dat is immers al het digitale gedeelte. laat die maar eens los om te testen..

Waarschijnlijk één van de camerakabels die alles verstoord. Of staat een storingsbron dicht in de buurt te knetteren of één die storing op het 230 volt net introduceerd.

Camera (belabeling) kun je eliminereen door de camera's één voor één los te koppelen en kijken bij welke loskoppeling het in een week niet is fout gegaan. Andersom is misschien makkelijker. Je koppelt maar één camera en kijkt na een week op die het probleem is.

@Testman: De recorder zijn 12V/7A adapter heeft een randaarde stekker. De recorder zelf zit zelf dus alleen met een DC-plug. Alle cam's zijn van giet-aluminium. HDMI heb ik losgelaten maar dit mocht niet baten. Geen bekabeling of extenders die tegen metaal aanzitten boven op het systeemplafond.

@Ex-fietser: Het is met elke camera zo, maakt niet uit welke. Ook niet of het CVBS is of AHD. Dus een storingsbron is het meest waarschijnlijke en wat ik ook denk.

Ik heb op dit moment de recorder zelf geaard d.m.v het aardingsschroefje en de PE-ader van de hoofdkabel losgehaald zodat het pand nu alleen geaard is via de aardpen en nagemeten of dit goed is, wat zo is. Mocht de recorder weer vastlopen dan gaat de aarde van de gehele groep er weer af en de draad van de recorder. Mocht dit ook niet helpen dan zal er inderdaad toch een apparaat zijn die stoort op het net...

Die 'brom' waar ik het over had is trouwens opgelost d.m.v. andere 12V/2A voeding(en) voor de camera's. (Slechte Chinese prul voedingen :') )

Na weer lang testen heeft alle bovenstaande niet geholpen en ben ik er ook achter dat het niet door het net komt. Want ik heb alle groepen uitgezet en alleen de recorder aangesloten en het probleem blijft. Zelfs als ik een wat zwaardere Eaton 5PX UPS er achter zet en die op accu laat werken zonder deze te aarden blijft de recorder een watchdog reset krijgen. De recorder blijft wel werken als deze incl. UPS op een andere locatie wordt geplaatst...

Het enige wat er nu aangesloten zit aan de recorder wat nog nooit is verwisseld is de muis, maar dit zou het toch niet kunnen zijn? Dus dit zou betekenen dat het door die antennemast komt wat mij sterk lijkt? Voor de rest heb ik toch echt alles geprobeerd...

die muis eens eraf knikkeren idd, een usb apparaat kan ook problemen geven. hangen alleen op de club er overigens ahd camera's aan? had je de hdmi kabel eraf gelaten overigens?

Muis eraf knikkeren heeft ook niet geholpen...
Had nog een netfilter voor HiFi en dat ook geprobeerd, maar werkt ook niet. De watchdog resets blijven en ik weet nu dus niet meer wat ik kan doen. Het is of die mast of er zit iets in het net.

Er hingen AHD + CVBS camera's aan. Beide apart getest. HDMI-kabel eraf gelaten.

Sjoerd Kreyns

Golden Member

En als je de recorder op een accu laat werken?

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Is te proberen, maar mijn UPS gaat maar max 2 uur mee wat veel te kort is... Dan word het waarschijnlijk een 3 jaren plan.

Op 17 juli 2022 17:04:46 schreef BCMascha:
Muis eraf knikkeren heeft ook niet geholpen...
Had nog een netfilter voor HiFi en dat ook geprobeerd, maar werkt ook niet. De watchdog resets blijven en ik weet nu dus niet meer wat ik kan doen. Het is of die mast of er zit iets in het net.

Er hingen AHD + CVBS camera's aan. Beide apart getest. HDMI-kabel eraf gelaten.

dus een keer gedraaid met alleen de AHD camera's en een keer gedraaid met alleen de CVBS camera's eraan?

Jullie ideeën zijn denk ik ook op he? :D

vast gaan beginnen met ip camera's sparen?

Haha clubje he dus alles goedkoop. Wachten op andere recorder dan maar he

Op is op..je kan er niet meer van maken!!