Die eerste was een HF inverter en die kunnen maar heel kort worden overbelast.
Onzin. Het is een kwestie van dimensioneren. Niet van de gebruikte techniek. En ja, als alles onderbemeten is, dan zal een 'dikke' trafo het wat langer uithouden dan een 'kleine'. Gewoon omdat er meer materiaal in zit en de warmtecapaciteit groter is. Laten het nou doorgaans de FETs zijn die gaan hemelen...
De beveiliging werkte wel, maar ik bleef het ondanks het gepiep proberen en dat heeft hem genekt: my fault, eerlijk is eerlijk.
Blijkbaar werkte de beveiliging dus niet. Want het ding is stuk... Het idee achter een beveiliging is nou juist... dat het niet stuk gaat...
Ik ben wel benieuwd hoe het uit bad komt. En eh... laat het erg geen dagen (weken) in liggen, dan zou je wel eens last van galvanische corrosie kunnen krijgen (vertind koper, alu, staal). En direct na eruit halen droog blazen en in de oven mikken (geen magnetron, maar dat had je waarschijnlijk zelf wel verzonnen). Doel is het ding zo snel mogelijk weer droog te krijgen om 'lange termijn water effecten' te voorkomen.
Overigens... Op school leer je dat water geleidend is. Later leer je dat water niet geleidend is, maar geleidend wordt door de verontreinigingen die er in zitten. Daarmee zou de galvanische corrosie dus wel mee vallen. Maar ja, je gaat de verontreiniging er wel zelf in stoppen (het ding ligt niet voor niets in bad
).
Ohja... en nog later leer je dat 'zuiver water' toch weer een beetje geleidend is 
Ik ben wel benieuwd naar de foto!