Logo plc cilinder besturing

Martijntjuu2001

Golden Member

Hallo allemaal.
ik ben bezig met een Siemens Logo en probeer een cilinder uit te sturen en weer in te laten komen aan de hand van 3 inputs.

ik heb een knop als input en 2 eindstandmelders vanaf de cilinder
ik heb ook 2 outputs, cilinder uit en cilinder in (ventiel met middenpositie)
op moment dat de cilinder niet gedetecteerd word in een van zijn eindposities moet de cilinder in gaan tot aan zijn in positie, dit mag alleen gebeuren als de knop ingedrukt is.
vervolgens mag hij niet weer uit bewegen ookal houd men de knop vast.
wanneer de knop opnieuw ingedrukt word moet de cilinder uit bewegen en ook weer terug gaan nadat hij zijn eindpositie heeft bereikt. op moment dat hij weer terug is mag de cilinder wederom niet vanzelf uitgaan.

ik heb zelf wel ervaring met tia portal, en met een s7-1500 zou mij dit zelf wel lukken maar ik heb helaas geen ervaring met Logo software

Hoi, Klinkt als schoolvraag. Welke opleiding doe je?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Martijntjuu2001

Golden Member

hallo,
ik zit inderdaad nog op een opleiding, ik doe Mechatronica en ben 4e jaars mbo niv 4.
op school hebben we leren werken met tia portal en s7-1500 PLC's maar nu ik op stage ben was dit helaas geen optie i.v.m. levertijden van op zijn minst een half jaar. ik ben hier al een aantal dagen mee aan het knoeien geweest maar krijg het niet voor elkaar.

op school zou ik een sfc maken en aan de hand hiervan in netwerkstructuur met set/reset blokjes een programma schrijven, maar in logo kan ik niet met dezelfde structuur werken.

Sine

Moderator

In een logo kun je gewoon met FBD blokjes rijgen. Als je in TIA kunt stunten moet dit ook prima lukken.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Een LOGO programmeer je met LADDER of met FBD (Functieblokken)
LADDER is niet aan te bevelen, dan moet je alleen toepassen als je bijna niets van PLC programmeren weet.