LG 47LA7408 HDMI werkt niet

Op 23 juni 2022 14:00:21 schreef maartenbakker:
Dat zou betekenen dat nieuwe firmware flashen een mogelijke test / oplossing kan zijn?

Nee dat zal niet helpen, wat misschien wel kan helpen en dan met de nadruk op misschien is een nieuwe EMMC met software plaatsen.

Nu wou ik naar de instellingen gaan maar dat lukt ook niet.

Volgens de gebruikshandleiding moet er op de afstandsbediening op de smart gedrukt worden, echter geen resultaat.

De afstandsbediening werkt want de cursor reageert wel.

Instellingen doe je via menu??

Dag smd, volgens de gebruiksaanwijzing moet ik op de afstandsbediening op de SMART knop duwen om in het hoofdmenu te komen maar als ik op die knop duw komt er op het scherm een paar seconden LADEN, na een 5tal seconden verdwijnt dit weer en gebeurt er verder niets.

Dat bevestigt denk ik de optie "beschadigde software".

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En Maarten, is daar een oplossing voor? Dat zal moeilijk zijn daar ik niet in het menu kan komen. Of kan dat op 1 of andere manier op de print gebeuren?

Smart is niet voor instellingen, druk voor instellingen op HOME of settings.

dag william1967, ik heb deze afstandsbediening, settings zie ik niet.
Bij de SMART staat wel een klein huisje, dat zal de home toets zijn maar reageert er helemaal niet op.

[Bericht gewijzigd door Looier op 24 juni 2022 22:23:18 (42%)]

Werken andere toetsen op de AB wel?
Is de AB wel gekoppeld aan de TV, bij dit model moet dat bij gebruik van de Magic Remote. Zie hier

Dag william1967, alle toetsen op de afstandsbediening werken.
Ik heb de AB opnieuw gekoppeld aan de tv, geen probleem, nu probeerde ik in de tv nieuwe software te laden maar kan de nieuwe LG software niet vinden. Ik kan me blijkbaar niet registreren.

jerome

Golden Member

Op 22 juni 2022 10:35:30 schreef Looier:
Analoog kijken gaat hier niet meer.

Analoog kijken kan zeker nog bij Telenet, maar de tv hoeft dan wel daartoe ingesteld te worden, maar als menu-instellingen-setup niet te benaderen is gaat die optie dus ook niet lukken.

Dag Jerome, analoog is hier van de kabel. Digitaal zit nog wel op de coax en met digitale tuner in je tv kan je nog kijken. Deze tv heeft digitale tuner maar gaat dus ook niet.

Ik ben nu zover dat ik volgende afbeeldingen op het scherm krijg, wel raar dat op het scherm signaaltest alle vakken leeg zijn. Ik denk dat dit niet klopt, op het moment dat ik de foto gemaakt heb was zowel de antennekabel, de coax dus, als de netwerkkabel en ook de usb kabel die van de ingeschakelde digibox kwam aangesloten. Wat nu? Welke informatie betreffende de fout kan hier uit afgeleid worden ?

Als er zelfs geen namen of beschrijvingen verschijnen, neig ik meer naar software dan naar hardware. Bij defecte hardware zou je verwachten dat er wel beschrijvingen komen maar de meetwaarden op 0 blijven staan.

Hou me ten goede, want ik heb deze fout nooit eerder gezien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Goedemiddag Maarten, ik heb juist wel een software update kunnen doen, zie foto's, helaas zonder resultaat. Wat kan de fout toch zijn nu.

Zou deze tv nog wel te repareren zijn, ik vrees er voor.
Dat zou wel heel jammer zijn, als je de beeldkwaliteit beziet, nog prima.

Ik heb gisteren de Customer Service RepresentativeLG Electronics Benelux van LG gecontacteerd en die raadden me aan om naar de fabrieksinstellingen te gaan. Dit ging goed tot er een code voor een nieuw paswoord moest ingegeven worden en deze code bevestigd moest worden. Na het laatste cijfer van de code ingegeven te hebben werd het scherm heel donker blauw en reageert de tv niet meer op de afstandbediening. Het enige dat ik dan nog kan doen is de tv uitschakelen en dan terug aanzetten, en dan kom ik terug in de procedure om naar de fabrieksinstellingen te gaan en de code voor het paswoord teug in te geven.
De helpdesk van LG zag ook geen oplossing meer en raadde me aan om een technieker langs te sturen maar dat moet betaald worden dan. Dat ga ik niet doen dus.
Ik heb zonet het mainboard dat Patermoit me aangeraden heeft besteld en hopelijk is dan de tv oké. https://www.replace4u.be/product/1575842/mainboard-lg-47la7408-eax6479…
Of iemand toch nog een idee hoe ik verder kan?

Ik heb nu het vervang-mainboard binnen. Maar hoe krijg ik de 2 connectoren met blauw aan los zonder ze kapot te maken? Ik durf er niet zomaar aan trekken.De andere connectoren gingen nogal vlot.

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar het zwarte deel van de connector waarschijnlijk naar je toe trekken óf opklappen. Let op, connectors zijn tegenwoordig steeds vaker enorm fragiel en zo gesloopt als je niet oplet. VOORZICHTIG proberen en als het echt teveel kracht kost, is het dus niet dé methode om 'm te lossen.

EDIT: er blijkt een close-up van de connectors te zijn: opklappen als ik het zo zie...

[Bericht gewijzigd door weardguy op 12 juli 2022 17:33:32 (12%)]

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik heb hier duidelijker foto bijgevoegd, is het juist dat ik het zwarte gedeelte naar me toe moet trekken? Ik heb het voorzichtig geprobeerd maar lukte me zonder er kracht op te zetten niet. En wat van het zwarte gedeelte? Of toch meer kracht zetten?
Nog 2 foto's toegevoegd van de connectoren van het reserve-mainboard.

[Bericht gewijzigd door Looier op 12 juli 2022 19:47:43 (12%)]

Ik ken deze connectoren ook niet zo goed, maar als ik zo kijk dan kan het zijn dat je de driehoekige nokjes aan de zijkant moet inknijpen en dat je dan niet de bandkabel maar een deel van de connector lostrekt.

Wacht bij twijfel even op aanwijzingen van anderen die deze connectoren misschien vaker gezien hebben dan ik.

Zwarte klepje omhoog trekken, dit kun proberen mainboard wat nog niet ingebouwd om te zien hoe het werkt, daarna de nokjes links en rechts van de stekker op de kabels indrukken zoals Maarten al aangaf.

Inderdaad william1967, eerst zwarte klepje omhoog trekken en dan de nokjes indrukken en zo kan de connector uitgetrokken worden.
Dan heb ik het maiboard vervangen en instellingen gedaan en tv speelt weer zoals nieuw, zie bijgevoegde foto, tv-Limburg :) :) .
Mainbord koste 48€ + 6€ verzendkosten. Dus prijs was oké.
Allen hartelijk bedankt.

Dat is een koopje!! Weer veel kijkplezier..