Wat voor connector is dit?

Beste CO-ers,

Van onze zelfrijdende grashakselaar (google Claas Jaguar 840 1997), wil ik de module voorzien van nieuwe condensators. We hebben namelijk een af en toe probleem (metaaldetector gaat onterecht af), waar we de vingers nog niet achter kunnen krijgen. Het is een vervelend probleem als het speelt, maar gaat soms ook weer een uur achter elkaar goed.

Echter zit er op 2 kanten van de connector een printplaat (bovenkanten tegen elkaar).

Ik moet 1 helft van de connector lossolderen. Om te voorkomen dat de pinnen scheef gaan staan, wil ik er een contraconnector insteken (alleen dit deel zit op een moeilijk plek, die wil ik laten zitten).

Kan iemand vertellen wat dit voor connector is?

Alvast bedankt.

Die zijn van amp-te zijn lastig te vinden nog.
https://www.mecs.nl/shop/wp-content/uploads/2017/09/connectors-3-1.pdf

Hier staan ze in met Bosch nummer je kan ze via een bosch automotive dealer proberen te bestellen.

Of bij Van Kronenburg hebben ze deze ook nog zag ik.
Dan alleen het stekker deel gebruiken.
https://kms.vankronenburg.nl/connector-ecu-mp25-25-pin

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Bedankt. Ik heb het geprobeerd zonder connector en dat lijkt goed te gaan. Ik vond hem aan de dure kant om alleen voor het solderen te gebruiken.

Ik moet de condensators nog solderen en dan kan hij weer in elkaar.

jerome

Golden Member

De tandarts had dit kunnen vullen met afdrukpasta. Na alles neem je dat gewoon weg zonder dat het kleeft.

Op 25 juni 2022 20:19:35 schreef Corné 12:
... waar we de vingers nog niet achter kunnen krijgen.

Is ook uiterst tricky bij een grashakselaar...

fatbeard

Honourable Member

't Is een eenvoudige vergelijking: vinger erachter = vinger weg. :+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 29 juni 2022 22:08:42 schreef jerome:
De tandarts had dit kunnen vullen met afdrukpasta. Na alles neem je dat gewoon weg zonder dat het kleeft.

Late reactie, maar goede tip. Niet te plakkerig kit had misschien ook gekund.