XACA2813 / Hoe hangende drukknopkast aansluiten

Hallo,

Kan iemand van jullie mij helpen om deze XACA2813 / HANGENDE DRUKKNOPKAST aan te sluiten .
( voor een kettingtakel ) zoek ik een aansluitschema voor de bedrading.
Zie dat er een NC contact is voor noodstop , en contact NC en NO voor op gaande beweging en contact NC en NO voor neergaande beweging.

Nu de vorige was een ander type 3201 zie foto

Hoe kan ik de xaca2813 aansluiten

Bedankt.

[Bericht gewijzigd door Nickkenny op maandag 27 juni 2022 19:00:01 (23%)

1 of 3 fase takel?
Er zijn ontiechelijk veel takels met dito schakelschema's

bprosman

Golden Member

Wat voor draden (kleuren etc) zitten er nu op je takel aangesloten ?
Eventuele aansluitingen op de motor ?
Of misschien is er nog bekend hoe de oude kast zat aangesloten ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Geef vooral niet TE veel informatie ... wij moeten ook nog wat te gokken hebben.
/s

Op 29 juni 2022 16:42:31 schreef Nickkenny:
Er komen 4 draden uit de takel

Zijn dat stuurdraden of is het de voeding van de motor ?

Sine

Moderator

Dan zul je het een en ander moeten openmaken en wat fotootjes er van posten, wij zijn helaas niet helderziend.

Ook een foto van het motorplaatjes en verder opschriften zijn altijd interessant.

Hoe is het ding in het verleden aangesloten geweest?

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 29 juni 2022 17:31:01 (16%)

Of je hebt een vergrendeling, zodat je op en neer niet gelijktijdig kunt indrukken.
Of er zit een kruisschakeling in verwerkt of moet je zelf maken met de maak en verbreekcontacten. Meet de contacten eens door en noteer de nummers zowel met de knoppen uit als ingedrukt.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
mel

Golden Member

Op de meeste kontakten staan standaard nummers op. 3-4 is een open kontakt(sluit bij bediening)en 1-2 is een gesloten kontakt(opent bij bediening), deze nummers zijn vrij standaard, gewoon kijken hoe het bij de oude zat.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Zitten er bij de takel nog magneetschakelaars, of is het voor zo’n goedkoop takeltje uit verweggistan dat de faseomkeer in de drukknopkast heeft?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Op 29 juni 2022 16:44:26 schreef Sine:
Geef vooral niet TE veel informatie ... wij moeten ook nog wat te gokken hebben.

Gaat weinig worden vermoed ik...

Op 27 juni 2022 20:51:22 schreef Nickkenny:
3 fase

Op 29 juni 2022 16:42:31 schreef Nickkenny:
Er komen 4 draden uit de takel

Op 29 juni 2022 17:23:06 schreef Nickkenny:
dat weet ik niet , sorry

Op 29 juni 2022 17:32:15 schreef Nickkenny:
zal dan eens kijken

Dr is vast ook iemand die zijn billen afveegt...

alles opgelost , er zat een kruisschakeling in verwerkt en heb de drukknop kunnen verwisselen door een originele.

@Leeuw van Recht , er is niemand die mijn billen afveegt....zo weet u het nu zeker >:) :P

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de terug koppeling, dat doet helaas niet iedere Ts-er.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?