Goededag,
In mijn auto zit een 2e accu om compressor koelkastje van stroom te voorzien. Tussen de aansluiting voor de koelkast en de 2e accu zit een Victron BatteryProtect 65A (https://www.victronenergy.nl/battery_protect/battery-protect)
Probleem: accu en BatteryProtect zijn onder de motorkap ingebouwd. Dit gaat meestal goed, maar in Zuid Spanje hebben we gemerkt dat de combinatie van volle zon op de motorkap + hitte van de motor de temperatuur zo laat oplopen onder de motorkap dat de BatteryProtect tijdelijk uitschakelt. Dit speelt vooral als je na het rijden de auto in de zon parkeert.
Vraag: kan ik de BatteryProtect simpelweg 'kortsluiten' (dus de 'battery' ingang en de 'load' uitgang met elkaar verbinden) om zo de BatteryProtect (tijdelijk) te bypassen? Of is het beter om de de kabel op de ingang ('battery') los te maken aan aan de de uitgang ('load') te bevestigen bij de kabel die daar al zit en naar de koelkastaansluiting gaat?
Ik snap dat ik dan de 'battery protect' functie mis, maar daar kan ik mee leven.