Elektrische vliegenmepper topic nummer zoveel

bprosman

Golden Member

maar die van jou is 4.4V. Ze werkt dus nog goed.

Nou... dat is hij als hij net uit de lader komt. Na 1..2 gebruiken is hij leeg.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dan is ze uitgedroogd. Dat had ik ook bij de oude die ik vroeger had.
Dopjes eraf en voorzichtig bijvullen met gedistilleerd water met een naald.
Niet helemaal tot boven vullen, anders komt het eruit tijdens het laden! Net tot de plaatjes die je kan zien, onder staan.

Dan een nachtje opladen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

@bprosman:
Heb deze voor mezelf en kennissen deze via WISH.COM gekocht en doet wat die moet doen, zelfs wespen worden verknetterd.

Even een account aanmaken en zoeken op Mosquito Swatter.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Een Bosch vliegenmepper? Wie geloofd dat? :P
5000V, kuch das weer typisch wish ja.En je krijgt een 18650 met halve capaciteit dan wat er op staat...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 1 juli 2022 22:32:24 (28%)]

een agm met water vullen, dacht het niet. die dingen werken met gel waar h2o en zwavelzuur inzit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dan zijn het geen agm, maar gewone loodaccu. Er staat toch water in.
AGM is meestal verzegeld afgesloten. Ik heb er een drietal toch zo weer tot leven gewekt.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 1 juli 2022 22:36:52 (20%)]

bprosman

Golden Member

Heb op Amazon toch maar een andere besteld maar ga dit ook nog proberen (Gedist. Water).

Jinny

Golden Member

Ah, even notuleren....
Miggen en vliegen roosteren zonder zwarte en rode vlekken op het behang & plafond is altijd een betere optie..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Tidak Ada

Golden Member

Miggen (= Mig's) krijg je er echt niet kapot mee !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
fatbeard

Honourable Member

... volgens mij heb je dan geen muur meer ...
Oh well, scheelt weer een vlek. :+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Op 1 juli 2022 22:35:17 schreef CrossFireX:
Dan zijn het geen agm, maar gewone loodaccu. Er staat toch water in.
AGM is meestal verzegeld afgesloten. Ik heb er een drietal toch zo weer tot leven gewekt.

Mijn buurman een fanatiek platenverzamelaar had liters gedistileerd water staan. Beetje geleend en paar druppels bijgevuld.

//Edit, misschien iets te enthousiast bijgevuld, kom nu binnen en de dopjes zijn spoorloos. Wel netjes 4.4V

[Bericht gewijzigd door bprosman op 2 juli 2022 16:25:58 (13%)]

Proficiat Bram, hopelijk beleef je er lol mee met je nieuwe! :)

Die bij Wish is zelfs 5000W! Je kan er zelfs mensen mee neerleggen... Alles verdampt zodra je die knop indrukt, ik denk dat ze een kleine kernreactor gebruiken om dat aan te drijven.

Maar die kleine accu zijn geen AGM dat is wel zeker. Want zo een AGM is meestal niet te openen. En bij jouw nu een doploze accu. :'(

Ja die kleine dopjes zijn zo verdwenen als je niet oppast.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 2 juli 2022 18:22:19 (28%)]

Tidak Ada

Golden Member

..

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 2 juli 2022 19:35:30 (33%)]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
Tidak Ada

Golden Member

Zitten wel kleine dopjes in, althans bij mijn autoaccu en de semi-tractie accu van mijn campertje (beiden AGM). Die zijn voornamelijk voor ontgassing en eventueel ‘overkoken’ vaak zit daar een slangetje in om eventuel zuur en/of knalgas buiten de cabine te houden.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 2 juli 2022 19:33:56 (15%)]

1 van mijn eerste vliegenmepper van de Blokker paste met enig gefrut ook een 9 volt blokje in i.p.v. 2 penlichts. Ding gilde als een turbo en zelfs een west ging direct stinkend in rook op.

Op 2 juli 2022 12:37:22 schreef Tidak Ada:
Miggen (= Mig's) krijg je er echt niet kapot mee !

Jenny en ik wel hoor. Bij ons in Westfriesland zijn miggen niks anders dan muggen.

bprosman

Golden Member

Inmiddels na 2 dagen blijven de dopjes er af springen :-( Had gehoopt dat dat wel zou verdampen. Kan 2 dingen doen , of er wat water uit halen met een wattenstaafje of de dopjes er half vast op plakken. Door de capulaire werking zal het water er wel enigszins in blijven maar wie weet als je er mee gaat meppen.

Sine

Moderator

Dat zijn weldegelijk AGM accutjes.

Van bedenkelijke kwaliteit, niet mee stunten, die zijn gewoon einde oefening.

mel

Golden Member

Zouden die vliegen mepper echt goed werken?
Ik had eens zo,n ding met een uv lamp erin, waar de vliegen op af horen te komen, werkte voor geen meter. Maar dit wel?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Zouden die vliegen mepper echt goed werken?
Ik had eens zo,n ding met een uv lamp erin, waar de vliegen op af horen te komen, werkte voor geen meter. Maar dit wel?

Dit is een vliegen mepper, dus het "richten en meppen" moet je zelf doen.

Is het verstandig om aan een 18650 cel te solderen ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op 4 juli 2022 16:00:31 (71%)]

Ik had de accu met wat water erin opgeladen met de dopjes af, daarna terug geplaatst en geen problemen gehad. Die kleine accu doet het nu nog steeds in een oude mepper van mijn vader.

Je kan solderen aan een 18650, dat heb ik nog gedaan. Eerst de contacten wat opruwen en daarna je draad en contact even snel vertinnen. Aan de accu zo kort mogelijk solderen, niet bakken. Voldoende laten afkoelen voor je weer een poging onderneemt.

Het is belangrijk zo kort mogelijk te solderen, niet meer dan enkele seconden. Voorkom dat de cel opwarmt. Ik doe dat met een soldeer-revolver van 100W, dan kan je echt zeer kort solderen. Ik heb nog een gans accupakket zo gesoldeerd zonder problemen.
Er zijn ook 18650 met elektrodes eraan verkrijgbaar.

Maar met opladen moet je wel oppassen, dat circuit is niet voorzien om lithium op te laden.

bprosman

Golden Member

Maar met opladen moet je wel oppassen, dat circuit is niet voorzien om lithium op te laden.

Ja er komt wel een "echte" 18650 1S lader in.

Dan zal dat zeker werken Bram zonder problemen! Ik zou er zelfs 2 in serie eens proberen, dat wordt knallen... :P Maar daar is geen plaats voor denk ik.

bprosman

Golden Member

Op 4 juli 2022 20:22:34 schreef CrossFireX:
Dan zal dat zeker werken Bram zonder problemen! Ik zou er zelfs 2 in serie eens proberen, dat wordt knallen... :P Maar daar is geen plaats voor denk ik.

Nee die krijg ik niet in t handvat :-(

Die batterij kan je wel met een stukje ducttape aan het handvat vastplakken.