Probleem band selector ICF-6700W

Beste,

Ik ben een Sony ICF-6700W aan het herstellen. Dit is een multiband ontvanger uit 1978. In het mechanisme om de band te selecteren zit een veer die volgens het schema links van de schakelaar op het mainboard moet zitten. De veer was losgekomen en de band kon niet meer geselecteerd worden. Maar als ik die veer links van de schakelaar wil plaatsen past het mechanisme niet meer in elkaar. Plaats ik ze rechts, dan kan ik maar 3 van de 4 banden selecteren met de selectie knop. Het betreft de veer met part nummer 3-489-711-00. Iemand ervaring met dit toestel?

Alvast dank!

Kenneth

Evarist

Golden Member

Spijtig. Ik heb er onlangs eentje in de Kliko gekieperd.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ik heb ondertussen nog wat verder gedaan aan het toestel. Geen enkele band werkt buiten wat geruis en gefluit. Heb alle elco's vervangen op het MB maar dit doet niet veel. Ik krijg nu wel 'iets' meer door maar zeker niet zoals het moet zijn. Dus ik vermoed dat er in de kring van het IF circuit wat mis is. Ik kijk dan richting het IC1 (CX162). Probleem is dat je aan dit ding heel moeilijk kan werken aangezien alles zo compact op elkaar gemonteerd zit. De VU meter zat ook vast (bekend probleem ook) maar deze heb ik kunnen losmaken en werkt ook terug. De elco's op pré-amp en amp board zijn ook vervangen en alle potmeters gecleaned en gehersoldeerd. Dit werkt ook perfect. Voorheen kwam er niets uit buiten een hoop gekraak. Ik ga hem effe opzij leggen nu denk ik en zien wat ik ermee ga doen. Mocht er toch nog iemand info hebben betreffende die klote veer, dan hoor ik het graag!

Grtn