Ik gok zomaar dat dit niet je woning betreft
Indien wel, dan heeft u bijzondere hobbies naast elektronica
Special Member
Ik gok zomaar dat dit niet je woning betreft
Indien wel, dan heeft u bijzondere hobbies naast elektronica
heb vorige kerst een 1600kVA trafo mede aangesloten omdat de verwarming daar moest draaien, de boel moest drogen. 4x 200A velden op die verdeler welke ieders een warmtepomp bevatte. dat is nu normaal, dito vermogen voor de luchtbehandeling bij kantoren.
Special Member
Op 16 maart 2023 18:28:21 schreef High met Henk:
Ik gok zomaar dat dit niet je woning betreftIndien wel, dan heeft u bijzondere hobbies naast elektronica
Het is een bedrijf van een bevriende familie waar ik op momenten meer als fulltime werk zodat wij de boel draaiende kunnen houden. Corona, leveringsproblemen, prutsfirma's en de huidige energiecrisis hebben nogal wat problemen veroorzaakt.
HVK verzwaren, 2 trafo's bijplaatsen, zowat alle OVK's vervangen, PV installaties plaatsen, 2 attracties plaatsen en tegelijkertijd alles in orde maken voor de Scope 10 herkeuring (20 jaar gepruts herstellen).
De warmtepompen zijn een jaar geleden besteld en zijn pas deze week binnen gekomen. De grote warmtepomp heeft in 1 jaar 4 compressoren stuk gehad De eerste na enkele dagen, 2e na enkele weken en de andere 2 binnen enkele uren na de start van het stookseizoen 2022/2023.
Op 17 maart 2023 12:12:45 schreef EL83:
[...]Het is een bedrijf van een bevriende familie waar ik op momenten meer als fulltime werk zodat wij de boel draaiende kunnen houden. Corona, leveringsproblemen, prutsfirma's en de huidige energiecrisis hebben nogal wat problemen veroorzaakt.
HVK verzwaren, 2 trafo's bijplaatsen, zowat alle OVK's vervangen, PV installaties plaatsen, 2 attracties plaatsen en tegelijkertijd alles in orde maken voor de Scope 10 herkeuring (20 jaar gepruts herstellen).
De warmtepompen zijn een jaar geleden besteld en zijn pas deze week binnen gekomen. De grote warmtepomp heeft in 1 jaar 4 compressoren stuk gehad
De eerste na enkele dagen, 2e na enkele weken en de andere 2 binnen enkele uren na de start van het stookseizoen 2022/2023.
bij een dergelijke klant eerst al 4 jaar steeds een aantal weken tussendoor aan het opruimen ( oa in kabelgoten, 50mm2 met spanning erop, zo los in de goot ) en opschonen geweest voor er gezegd werd nu kan een keurder wel langskomen. maar er is nog veel niet in orde. klopt, rapport van 85 pagina's met alleen de op te lossen punten, diverse meterkasten afkeur en nog veel meer.
Special Member
Bij ons is vandaag de 3x 40A aansluiting opgeleverd.
De generatoren kunnen van het terrein af...
De huismeterkast hangt ook, maar moet nog wel aangesloten worden..
To be continued
Golden Member
Top gefeliciteerd weer een stap verder.
Golden Member
Das mooi Sven
Golden Member
Met de mantelbuis zoals zij wensten? of heb je de 'wet' nog een beetje kunnen buigen?
Special Member
Hun hebben en getrokken buis...
Ik heb de flexibel op nog wat andere plekken in gezet
2x 20 meter naar het huis (1x met 4x6 YMVK-AS, 1x met 6x6 YMVK-AS)
1x 60 meter naar de poort vanaf het huis (wkomt waarschijnlijk 7x2.5 YMVK-AS in)
Dan ook nog een 40mm met 4x CAT6 en 2x fibre tussen huis en loods
En nog een 40 mm vanaf huis naar de weg met fiber en nog een zijtak met cat naar de poort. Bij de poort komt een kleine onderverdeler in een kast met daarop poort bediening, schrikdraad voor weide, camera, deurbel, verlichting. Ofwel klein remote I/O kan weleens handig zijn.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op 17 maart 2023 21:07:57 (74%)
Golden Member
En was het een hoop werk voor de mannen?
Of hadden zij liever flex gehad?
Of niet naar gevraagd?
Special Member
De route is beetje anders geworden. Zal morgen foto's maken. Nu is het makkelijker geworden voor hun.