Storing LG splitunit

Hallo,

Een aantal weken geleden heb ik een splitunit van LG gekocht op Marktplaats. Door een koeltechnisch bedrijf geïnstalleerd blijkt er een storing in te zitten. De ventilator van de buitenunit slaat aan en gelijk weer uit. Op de print klikt constant een relais.

Het groene ledje op de buitenunit print knippert 5x. Volgens de monteur zou het de print van de buitenunit zijn. Deze is volgens hem niet meer leverbaar. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kom uit bij een communicatie probleem tussen de binnen en buiten unit. Maar kom er niet goed verder mee. Iemand hier die mij misschien kan helpen dit probleem op te lossen. Ik heb een foto van het type bijgevoegd.
Alvast bedankt John

slechte solderingen op lg printen komen nogal eens voor. nasolderen kan al genoeg zijn hier. echter de fan slaat wel aan, lijkt erop dat er een ander probleem is. verwarmt de airco nog wel? bij mijn weten zijn er nog wel printen voor deze unit, echter over 300€.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor uw bericht.
Verwarmen eigenlijk niet geprobeerd. Ga ik morgen even testen.

Printplaat van de buitenunit laten doorsolderen door iemand die dit vaker heeft gedaan, en de juiste tin, soldeermiddelen en ervaring heeft.

TV-hersteller, printplaat-reparatiebedrijf, iemand op dit forum met ervaring (zie boven).

Kost paar tientjes, loont vaak.

Een ervaren iemand kan behalve dat solderen (wat zo makkelijk lijkt maar niet is) ook even de voeding testen of die wel werkt, of kuren vertoont. easy as hell (voor een kenner met de juiste meetmiddelen).

Er ist wieder da...

Op 19 juli 2022 23:11:29 schreef Djonny:
Bedankt voor uw bericht.
Verwarmen eigenlijk niet geprobeerd. Ga ik morgen even testen.

Verwarmen doet hij ook niet. Op het moment dat je koeling vraagt slaat ventilator aan en gelijk weer uit.

Op 19 juli 2022 23:07:29 schreef testman:
slechte solderingen op lg printen komen nogal eens voor. nasolderen kan al genoeg zijn hier. echter de fan slaat wel aan, lijkt erop dat er een ander probleem is. verwarmt de airco nog wel? bij mijn weten zijn er nog wel printen voor deze unit, echter over 300€.[/quote

Verwarmen doet hij ook niet]

de draden vanaf binnenunit 1:1 aangesloten naar buitenunit?? Vaak genummerd met 1,2 en3. Als dit andersom zit proberen printen met elkaar te communiceren maar lukt niet.. losse contacten was ook een probleem!!

Waarom heeft de vorige eigenaar de airco weggedaan??

De draden zijn allemaal getest en één op één exact goed aangesloten.
De vorige eigenaar vertelde dat hij wegging omdat ze gingen verbouwen. Ik heb hem geprobeerd te bereiken helaas lukt dit niet. Hij reageerde niet op mijn vragen.

tja, het is niet verstandig om een dergelijk oude unit nog te kopen en te laten installeren door een bedrijf. dan kun je beter een nieuwe laten zetten als je dat toch uitbesteed. als er een lek inzit, dan moet je er toch iemand bij laten komen om er nieuwe R410 in te duwen, en het lek zoeken. dat is zo'n oude lg niet meer waard, de installateur geeft er ook geen garantie op zeer waarschijnlijk ( miss nog de leidingen die hij zelf heeft vervangen ) . die print nasolderen nog proberen en en dan zou ik er niet teveel tijd meer insteken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Achteraf misschien inderdaad toch voor nieuw kunnen gaan. Deze koste inclusief installeren nog niet op de helft van een nieuwe. En hij was voor onze stacaravan. Wilde daar niet zoveel geld voor uitgeven.

Op 20 juli 2022 20:20:38 schreef Djonny:
Achteraf misschien inderdaad toch voor nieuw kunnen gaan. Deze koste inclusief installeren nog niet op de helft van een nieuwe. En hij was voor onze stacaravan. Wilde daar niet zoveel geld voor uitgeven.

zie je niet veel meer, zo'n stacaravan met bakstenen gevel :P

edit: heeft de vorige eigenaar nog net de sticker van de originele installateur er afgehaald voor de verkoop..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 20 juli 2022 20:33:40 (14%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nee klopt. Dit is de foto van Marktplaats. Van de vorige eigenaar.

Op 20 juli 2022 20:25:57 schreef testman:
[...]

zie je niet veel meer, zo'n stacaravan met bakstenen gevel :P

edit: heeft de vorige eigenaar nog net de sticker van de originele installateur er afgehaald voor de verkoop..

Zou kunnen.