Datasheet onbekende Diode

Op zoek naar de datasheet van onderstaande diode:

Wat ikzelf al gevonden heb:

SSC Silicon Standard Corp (Merk)
F12 Peak Reverse Voltage 1200V ( Hier twijfel ik over).
8022 geen info over gevonden

Anoniem

8022 is waarschijnlijk de datecode dus gemaakt in week 22 van 1980.

Verder heb ik enkel een datasheet gevonden waar F12 een suffix is van het eigenlijke onderdeelnummer.
Kan u zien of er boven de F12 iets op wijst dat er origineel nog tekst gedrukt stond die misschien in de loop der tijd vervaagd is of afgewreven?
De datasheet die ik gevonden heb is van een zenerdiode in glasbehuizing dus zeker deze niet.
edit: niet van toepassing hier, zie later.

Als u kan zeggen waar hij uitkomt en in welk circuit ze zit (eventueel foto), is hier waarschijnlijk wel iemand die een eventuele vervanger kan aanduiden.
Of als u het toestel waar ze uitkomt kent is er misschien wel een onderdelenlijst te vinden.

Arco

Special Member

Logo is van Thomson...

https://i.discogs.com/tqfSUxPRkh4m10K6Wbk1Wu3LPmNsoEb5LGe6NlsVKpQ/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9MLTEwNjE3/MDYtMTUzNzM3OTY2/Mi02MzAyLmpwZWc.jpeg

https://www.radiomuseum.org/tubes/tube_f12.html
(COSEM is onderdeel van CSF)

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 26 juli 2022 12:09:33 (16%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ha Robbe de Smet,

Even uit het hoofd is van lang geleden de F weet ik niet meer maar het is een diode daar was je al achter :)
Dan de cijfers de eerste geeft de spanning aan de tweede de stroom !
Dus in jou situatie F12 is 100 V 2 A wat ik nog weet is die Ampère geen rond getal is, kan zijn 2,4 A of 2,5 A....

Dus een F42 is 400 V 2,4 A en zo is een F102 1000 V 2,4 A.
Misschien help dit je op weg :P

PS; @Arco zit in de goede hoek het is France SSC is in dit geval SILEC SEMI-CONDUCTEURS......
Waar die firma gebleven is weet ik niet, ik denk opgegaan in Thomson-CSF :?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Arco

Special Member

SSC maakte ze ook, ook een onderdeel van Thomson CSF... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ha Arco,

Mooi jij heb de specificaties ben je gelijk klaar ;)
Dat dacht ik wel opgegaan in de groep !

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Als u kan zeggen waar hij uitkomt en in welk circuit ze zit (eventueel foto), is hier waarschijnlijk wel iemand die een eventuele vervanger kan aanduiden.
Of als u het toestel waar ze uitkomt kent is er misschien wel een onderdelenlijst te vinden.

Ik fungeerde als tussenpersoon met de vraag of ik betreffende diode kende. Eén van de twee lag kort. Na wat Google werk niet al te veel gevonden. Heb de info die ik hier kreeg door gegeven.

Ik denk wel dat ze met de reverse voltage en de forward current uit datasheet aan de slag kunnen om een vervanger te vinden.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Ha Robbe de Smet,

Als het om een vervanger gaat deze serie is de 54xx serie zelfde codering !

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
jerome

Golden Member

Waarom exact dezelfde? Kies gewoon een betere uit 1001 mogelijkheden. In de schakeling is uit te maken wat het werk is van de diode.

Arco

Special Member

De 1N54xx serie is beter...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com