Circuits online voeding 2016

En twee extra weerstanden...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Zeker, dank jullie voor uw reacties. Nu de transistoren bestellen en vervangen. Ik laat nog iets weten als alles vervangen is.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Sine

Moderator

Op 9 augustus 2022 17:17:36 schreef Opabob:
Ja, gevonden, wat ik ook zie is dat de weerstanden R3 en R4 470 ohm zijn en niet 150 ohm. In elk geval, ik voeg die extra transisror toe.

Die basisweerstanden hoef je niet aan te passen, enkel het torretje toevoegen is genoeg.

Graag nog een vervanger voor die 1K47AB of CNY17-2 welke ik bij de GroteC kan bestellen.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Sine

Moderator

C zal toch wel een CNY17 hebben? Zo ongeveer elke opto in die bouwvorm werkt hier, een TIL111 of een 4N35 of iets in die richting.
-edit- > Bijna, Vce moet wel groot genoeg zijn.

Dus een 4N27 of een H11A1 oid.

Maar daar zit een 10k weerstand voor in de emitter, al zou de fet met alle pootjes in volle sluiting gegaan zijn dan nog is de opto heel.

Ik weet niet wat je met de 1K47AB bedoeld?

[Bericht gewijzigd door Sine op dinsdag 9 augustus 2022 18:55:04 (13%)

Dat staat echt op die opto welke hier ingebouwd zit (bouwdoos).
Tot later.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
rob040

Golden Member

Waarschijnlijk de MOSFET. Een IRFB4310 zal het ook wel doen. Al is de kans klein dat die gesneuveld is...

C heeft de CNY17-3, lijkt me prima.

Sine

Moderator

De CNY17-3 is prima inderdaad, die heeft een wat betere CTR, niet dat dat hier belangrijk is.

Henry S.

Moderator

Op 9 augustus 2022 18:46:05 schreef Sine:
Ik weet niet wat je met de 1K47AB bedoeld?

Dat staat bovenaan op de '75345P' oftewel Q1, HUF75345P, dat is de batchcode die voor een typenr aangezien wordt.

Idd rob040, de mosfet.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Ah, juist.

Dan heeft C een RFP50N06 of een IRFZ48NPBF

De Tip 142 heeft die dezelfde pinaansluitingen als de BDW93C. Met een ohmmeter gemeten lijkt de middenste klem; verbonden met koelvlak, de basis te zijn. Een domme vraag voor een Darlington?????

[Bericht gewijzigd door Opabob op maandag 22 augustus 2022 17:25:53 (12%)

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
rob040

Golden Member

Daar zijn datasheets voor. ;-)

Zo ziet hij er van binnen uit, dat verklaart wellicht wat je mat: