Geluidsignaal inschakelen Schott Ceran kookplaat

blackdog

Golden Member

Hi,

Mijn moeder heeft een Schott Ceran 4 pits kookplaat.
Deze is in een toestand gekomen waarbij de bediening geen piepjes meer geeft als bevestiging.
Dit vond zij wel prettig en zover ik denk heb uitgevonden na uitgebreid zoeken op het Inet zou dit te configureren moeten zijn bij dit type kookplaat.

Eerst een plaatje van de kookplaat
https://www.bramcam.nl/Diversen/Ceran-3.png

.
De kookplaat zit vastgekit, dus ik kan hem niet even optillen voor het goede type nummer.
Tja, en mijn moeder kan de handleiding ook niet meer vinden.

Maar ik heb natuurlijk verschillende handleidingen gevonden met nogal rara omschrijvingen zoals dat je de kookplaat moet uitzetten om hem daarna te configureren in een basis instelling?????

Dit zijn twee plaatjes van een Schott Ceran kookplaat betreffende de "Basisinstellingen"

Dit zouden de functies moeten zijn en ik zou bij de C2 instellingen moeten wezen(Oranje Kader) om daar keuze 2 of 3 te doen.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Ceran-1.png

.

Dit plaatje omschrijft hoe je bij die Basisinstellingen moet komen, de kookplaat moet uit zijn???
https://www.bramcam.nl/Diversen/Ceran-2.png

.
Heeft iemand ervaring met deze kookplaten die mij naar de goede manier kan verwijzen om het standaard geluidsignaal weer aan te zetten?

Dank, ook namens mijn Moeder :)
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Dit plaatje omschrijft hoe je bij die Basisinstellingen moet komen, de kookplaat moet uit zijn???

Zoals ik de handleiding lees is dat de kookplaat uit moet staan en dan is Stap 1, kookzone links voor op stand 1 te zetten.
Zal er wel een pan op moeten staan anders krijg je hoogstwaarschijnlijk een foutmelding.

Vraag is natuurlijk wel : Hoe komen die piepjes uit. Spanning er af geweest ?

De kookplaat zit vastgekit, dus ik kan hem niet even optillen voor het goede type nummer.

Hm... vanwege de rek en krimp van de glasplaat mag je die eigenlijk niet kitten maar ligt hij op een rubber pakking.

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 2 augustus 2022 12:19:26 (32%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

1. Scott ceran is de naam vd glasleverancier en heeft niets met het merk vd kookplaat te zien.

2. Handleidingen zijn niet universeel dus je gaat toch een foto vh typeplaatje moeten bemachtigen.

3. De plaat hoeft er niet voor uitgenomen worden. De schuiven open of eruit en een fototje nemen kan ook.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
blackdog

Golden Member

Hi,

Dank voor de antwoorden.
De kookplaat heeft een rand kit aan de voorzijde, dus ik den dat de thermische expantie hier voor geen problemen zal zorgen.
Zit trouwens al meerdere jaren zo gemonteerd, zal er van de week wel nog even naar kijken of er wat speling is.

Ik had echt geen idee dat het merk Schott Ceran alleen de glasplaat betreft.
Dat verklaart ook de handleidingen van ondermeer Bosch en Siemens die ik tegenkwam bij het zoeken.

Ik ga kijken als ik de lade die zich onder de kooplaat bevind kan verwijderen en deze dan zicht geeft op de onderzijde van de kookplaat, zodat mijn Mobiel een plaatje kan schieten.
Anders wordt het toch los snijden...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Je kan ook eens proberen de kookplaat 5minuten spanningsloos te maken. Mss is het een tijdelijke glitch in the matrix geweest.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Schott is een zeer bekend fabrikant van kwaliteitsglas voor hoge temperaturen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als er alleen Schott Ceran op de glasplaat staat dan betreft het een merkloze kookplaat. De lay out van de bediening komt me bekend voor en met name VidaXL verkocht merkloze kookplaten met een Schott Ceran logo. Ik heb een tijd lang zo'n kookplaat in gebruik gehad en wat ik er nog van weet is dat de geluiden e.d. standaard ingeschakeld stonden en naar believen behalve het eindsignaal uitgeschakeld konden worden. Als er niets is veranderd vrees ik dat de beeper de geest gegeven heeft omdat het eind signaal van het kookproces niet uitgeschakeld kan worden. Proefondervindelijk kunt u de perilexstekker los nemen en na 30 seconden weer terugplaatsen, de kookplaat zal dan een beep geven, heel even inschakelen en daarna weer uitschakelen.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik zal als ik weer bij mijn Moeder ben als eerste een Power Cycle uitvoeren, kijken of het een en ander gereset wordt.

De pieper is niet stuk van de kookplaat, een deel van de bevestigings piepjes wordt niet meer gegeven, vandaar dat ik denk dat de instelling hiervan veranderd is.

Dank en groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

je kunt ook de lade eronderuit halen, en een foto maken van de onderkant van het fornuis voor het typenr.

had een tijd terug ook zoiets. men beweerde dat de parlofoon geen piepgeluid meer gaf als de knop werd ingedrukt voor de deur te openen. echter was dat speakertje hetzelfde als waar het belgeluid uitkwam, wat wel werkte. bleek aan de gebruiker te liggen in deze..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 2 augustus 2022 20:42:22 (56%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
blackdog

Golden Member

Hi,

Nog even wat feedback omdat het probleem opgelost is.

Na flink zoeken wat niet ging bij mijn Moeder thuis door de enorme hoeveelheid bagger die we te zien kregen naar het zoeken op haar Samsung Tabelt.
Zij heeft een gewone Internet verbinding en geen reclame blokkers, wat een hel is dat...
Dus die reclame blokker Pi-Hole komt er voor haar ook aan. :-)

Terug naar de kookplaat, de lade die er onder zat er uitgehaalt en toen kon ik een plaatje schieten van de onderkant.
Geen Ikea naam maar wel een code die naar Ikea verwijst, en vanochtend in een reclame arme omgeving aan het zoeken geweest en gevonden.

Het type kookplaat schijnt een "Folklig" te zijn en dit is de manier om de standaard piek weer aan te zetten.

Nadat de kookplaat is ingeschakeld, hou de "+" knop ingedrukt, dit samen met de meest rechter knop (vergrendelknop) voor 3 seconde, Walla!

Ma was er heel blij mee.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Sine

Moderator

Ah!, een ikea plaatje, mooi dat het is opgelost.

"Dus die reclame blokker Pi-Hole komt er voor haar ook aan."

In mijn ervaring wekt dat bij mensen die eeeh digitaal niet zo heel erg bekend zijn in de regel meer frustratie aan ondervinden dan dat ze er profijt aan hebben, want de sponsored links werken dan ook niet meer.

En laat dat bij een google nou zo ongeveer de eerste helft van de resultaten zijn. En ook andere sites zijn er niet vies van.
En ja, het is goed dat je die niet zomaar volgt, maar dan kom je ook niet meer zomaar bij dat linkje naar die "mooie aanbieding"

blackdog

Golden Member

Hi Sine,

Nou... mijn Moeder of Schoonzus, zo doen het vaak samen, zoeken vrij gericht spulletjes op, die ze willen hebben.
Mijn Moeder zit niet de hele dag op het Internet, ze is uit 1925 en houd er meer van om in de tuin te werken, koekjes bakken, koken en veel te lezen.
En ja, ze heeft een moderne mobiele telefoon, en een tablet waar ze ook mee Skyped.

Wat ik meemaakte bij het zoeken op haar tablet is echt te gek voor woorden, dat wil echt niemand.
De meeste mensen "ondergaan het" omdat ze denken dat het zo hoort en dat er niets aan te doen is.
We(ik) gaan dat probleem voor haar oplossen. :)

Ik heb nog een vraag voor haar, maar die doe ik wel in een ander topic die ik zo aanmaak in de koffie hoek, wat mij betreft mag dit topic dicht.

Dan nog allemaal.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.