Dank
Op 4 augustus 2022 10:57:15 schreef Frederick E. Terman:
[...]
Het zijn metrische schroefjes, ik weet niet meer of het M2 of M2.3 was.Maar als er niet in de set gerommeld is, zit er een zakje schroefjes in de kast.
Ook zijn normaal gesproken de vijf P-kanalen geblokkeerd, ieder met een schroefje. Voor kanaal 31 heb je maar drie schroefjes nodig, dus hoef je alleen maar van twee andere P-kanalen het blokkeerschroefje te 'oogsten'.
(Die andere twee zijn dan niet meer geblokkeerd, dus voorzichtig dat je de set niet per ongeluk daarop probeert te gebruiken.)
Dank, zal m binnenkort eens openmaken, hoe kun je zien of er al atis op zit?
M2 zou kunnen maar dat is wel erg klein.
M2,3 bestaat volgens mij niet wel M2,5 en dat is al iets groter als M2.
Honourable Member
Op 4 augustus 2022 16:29:25 schreef mmbertels:
hoe kun je zien of er al atis op zit?
Als er ATIS in zit, dan hebben ze meestal ook de identificatie op de marifoon geplakt (9244... of 9205...)
De ATIS zelf is een apart printje, dat je herkent doordat het niét in het boek van de RT144 voorkomt.
Op 4 augustus 2022 16:50:46 schreef Martin V:
M2 zou kunnen maar dat is wel erg klein.
M2,3 bestaat volgens mij niet wel M2,5 en dat is al iets groter als M2.
Het zíjn ook kleine schroefjes, want vooral op de binnenste ring is er maar weinig ruimte, zo met al die kanalen in de rondte.
Maar er zitten er in elk geval al vijf in als blokkeerschroefjes, dus @TS kan ze zo nodig opmeten - of dus gewoon de aanwezige gebruiken. En misschien is zelfs het hele zakje er nog wel, dat in elke nieuwe RT144 zat.
M2,3 is een bestaande maat. Bij sommige leveranciers niet meer 'preferred', maar dat zegt niet zoveel over wat Sailor een halve eeuw geleden gebruikte. Maar 't kan dus ook M2 geweest zijn.
Golden Member
M2.3 bestaat gewoon.
https://www.kingmicroschroeven.nl/handtappenset-metrisch-m23-x-040-din…
Golden Member
Gefeliciteerd, ik was laatst bij Treffers, en die had er nog een stuk of 10 staan, in de oudijzer hoek.